راهکارهای طراحی ورودی خانه

به گزارش تور کیش، ورودی خانه از جمله قسمت هایی است که تمامی افراد در بدو ورود با آن رو به شده و از این رو می توان گفت تمامی افراد آن را مشاهده می کنند. از این رو طراحی آن بسیار حائز اهمیت می باشد. آیا تا به حا به اهمیت اجرای یک طراحی زیبا در این قسمت از خانه فکر نموده اید؟ آیا در این زمینه ایده ای دارید؟ آن چه که در طراحی قسمت وروردی خانه باید به یاد داشته باشید، استفاده از ایده های خلاقانه می باشد. به طور کلی می توان گفت در هنگام دیزاین این قسمت از خانه بهتر است به روشنایی و ایجاد فضایی به دور از هرج و مرج توجه داشته باشید. طراحی وروردی خانه باید به گونه ای باشد که تاثیرگذاری فراوانی در نگاه بیننده در بدو ورود ایجاد کند. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی ورودی خانه می باشد. اگر به دنبال راهکارهایی در این زمینه هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

راهکارهای طراحی ورودی خانه

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ a4 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

ایجاد فضایی به دور از هرج و مرج

اولین نکته ای که باید در طراحی ورودی خانه به آن توجه داشته باشید، ایجاد فضایی مرتب و به دور از هرج و مرج می باشد. بهتر است در طراحی این قسمت هر وسیله ای درست در جای خود قرار گیرد. برای مثال بهتر است برای قرار دان کفش، جا کفشی مناسبی در این قسمت تعبیه نمایید. استفاده از یک جا لباسی نیز می تواند ایده خوبی برای اجرا در این قسمت از خانه باشد. استفاده از سبدهای تزئینی در این قسمت نیز علاوه بر زیبایی می تواند به ایجاد فضایی منظم به شما یاری کند. این موارد تنها گوشه ای از ایده هایی است که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید. نوع کاربرد این قسمت ممکن است برای افراد متفاوت باشد. از این رو بهتر است با توجه به نوع کاربرد به دنبال ایده هایی برای دستیابی به یک فضای منظم باشید.

استفاده از نیمکت و جایگاه مناسب

استفاده از یک وسیله نشیمن مناسب در این قسمت نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از یک نیمکت چوبی و یا جایگاه مناسب در این قسمت می تواند ایده خوبی برای استفاده باشد. از این فضا می توان برای درآوردن کفش استفاده کرد. استفاده از نیمکتی که در فضای زیر آن از شلف استفاده شده است، نه تنها از جنبه زیبایی شناسی بلکه از لحاظ کاربردی نیز به شما یاری می نماید. استفاده از چنین المانی می تواند در ایجاد فضایی منظم نیز به شما یاری کند.

توجه به طراحی دیوارها و سقف

توجه داشته باشید که طراحی قسمت ورودی خانه به نوعی نشانگر استایل و سبک دیزان کلی در خانه می باشد. بنابراین باید نهایت دقت در این زمینه را داشته باشید. طراحی دیوارها و سقف از دیگر نکات مهمی است که باید در هنگام طراحی قسمت ورودی خانه به آن توجه داشته باشید. برای مثال استفاده از دیوارپوش های مناسب برای طراحی دیوار می تواند ایده خوبی باشد. در جهت طراحی سقف نیز استفاده از یک لوستر فاخر و زیبا می تواند نمای زیبایی ایجاد کند و حتی به نقطه کانونی در ورودی خانه نیز تبدیل گردد. استفاده از چند تابلو هنری زیبا نیز می تواند ایده خوبی برای طراحی دیوار باشد. استفاده از شلف های دیواری و قرار دان المان های تزئینی بر روی آن از دیگر ایده های جذابی است که می توانید در جهت دیزاین دیوار ورودی خانه از آن استفاده نمایید.

توجه به جزئیات در طراحی ورودی خانه

قسمت ورودی خانه نیز مانند سایر قسمت ها از جمله اتاق نشیمن، آشپزخانه و غیره باید به عنوان مکانی مجزا در نظر گرفته گردد. از این رو توجه به جزئیات در طراحی این قسمت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. انتخاب رنگ و المان های مناسب از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال استفاده از جایگاه یا نیمکتی که اندازه آن با اندازه قسمت ورودی خانه هماهنگی داشته باشد از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از وسایل کاربردی در این قسمت نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال استفاده از یک جاکلیدی در این قسمت می تواند ایده خوبی برای استفاده باشد.

استفاده از آینه مناسب

عموما طراحی خانه ها به شکلی است که قسمت راهرو از کم ترین میزان نور طبیعی برخوردار می باشد. از این رو استفاده از یک وسیله روشنایی و اجرای نورپردازی مناسب، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از یک آینه نیز می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد. استفاده از این المان علاوه بر زیبایی می تواند با بازتاب نور، به روشن تر نشان دان فضای راهرو نیز یاری کند. به این منظور بهتر است آینه را درست در مقابل منبع نور قرار دهید. استفاده از آینه علاوه بر روشنایی فضای ورودی خانه می تواند به بزرگ تر نشان دان آن نیز یاری کند.

نکات پایانی

آن چه که در این قسمت از ما به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی ورودی خانه می باشد. از آن جایی که ورودی خانه اولین قسمتی است که مهمانان و افراد خانواده با ان رو به رو می شوند، اجرای یک طراحی تاثیرگذار نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. از جمله نکات مهمی که می تواند در ایجاد این تاثیرگذاری به شما یاری کند، استفاده از شمع و عود های خوشبو کننده در این قسمت می باشد. به نظر شما از چه ایده های دیگری می توان در جهت تاثیرگذاری بیش تر در این قسمت استفاده کرد؟ در صورت تمایل می توانید ایده های خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 649

به "راهکارهای طراحی ورودی خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای طراحی ورودی خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید