غذاهای زمستانی سالم و انرژی زا برای بچه ها

به گزارش تور کیش، فصل زمستان سبزیجات مخصوص به خود را دارد که مصرف این سبزیجات به علت اندازه بالای مواد مغذی برای همه افراد از جمله بچه ها توصیه می گردد.

غذاهای زمستانی سالم و انرژی زا برای بچه ها

به گزارش ایسنا، وقتی دما کاهش می یابد و ساعات روشنایی روز کوتاه تر می گردد، سطح انرژی می تواند کاهش پیدا کند. بنابراین ممکن است بچه ها در ماه های سرد و زمستان فعالیت کمتری داشته باشند. بر همین اساس هم تمرکز روی تغذیه مناسب در این فصل از سال بسیار مهم است. تغییرات در خلق و خو، کاهش انرژی، تمرکز، اشتها و خواب، در این فصل غیرمعمول نیستند، اما درعین حال می توانند نشانه های یک بیماری زمینه ای جدی تر نیز باشند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در فصول سرد انتخاب های غذایی سالم می تواند به سلامت روان کودک شما یاری کند. غذاهای زیر را در نظر بگیرید تا به بچه ها تان یاری کند در زمستان سالم و شاد باشند.

ماهی: اسیدهای آمینه مانند تریپتوفان، تیروزین و گلوتامین که بلوک های سازنده پروتئین در ماهی سالمون و سایر منابع پروتئینی هستند، انتقال دهنده های عصبی را فراوری می نمایند که به تنظیم خلق و خو یاری می نمایند. شواهد موجود، مصرف ماهی را با خطر کمتر افسردگی مرتبط می داند.

ماهی و به ویژه ماهی سالمون مملو از اسیدهای چرب امگا 3 است که بعضی مطالعات نشان داده است که به مدیریت افسردگی یاری می نماید. ماهی یک منبع عالی پروتئین برای سلامت قلب نیز محسوب می گردد. بعضی از بچه ها ماهی کبابی یا گریل شده می خورند.

در این موارد سعی کنید از طعم دهنده و سس هایی که دوست دارند بهره ببرید یا ماهی را به قطعات کوچک برش دهید و کباب همراه با سبزیجات درست کنید.

مرکبات: مرکبات مملو از ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نمایند. آن ها بعلاوه فیبر غذایی را فراهم می نمایند. بچه ها معمولا این میوه ها را دوست دارند. زیرا معمولا بدون دانه هستند، پوست کندن آن ها آسان و خوردن آن سرگرم نماینده است. بنابراین برای میان وعده های مدرسه عالی هستند.

کدو حلوایی: کدو حلوایی از کاروتنوئیدها که پیش ساز ویتامین A است، سرشار است. نشان داده شده مصرف آن برای سلامت قلب و ایمنی بدن مفید است و در عین حال سلامت پوست را تقویت می نماید. بعلاوه منبع خوبی از فیبر غذایی است که به ثابت نگه داشتن سطح قند خون یاری می نماید. بیشتر انواع کدو حلوایی زمستانه به طور طبیعی شیرین هستند.

گل کلم: این عضو از خانواده سبزیجات به علت محتوای فیتوکمیکال بالا و پتانسیل آن برای یاری به پیشگیری از سرطان و التهاب مورد توجه قرار گرفته است. گل کلم به تنهایی خوشمزه است، اما به راحتی با طعم های دیگر ترکیب می گردد. سرشار از ویتامین C و منبع خوبی از ویتامین K برای سیستم ایمنی سالم و استخوان های سالم است، اما این همه ماجرا نیست. گل کلم بعلاوه منبع خوبی از فولات، یک ویتامین B مهم برای رشد و نمو بوده و غنی از فیبر غذایی است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2154

به "غذاهای زمستانی سالم و انرژی زا برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای زمستانی سالم و انرژی زا برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید