سرگذشت نامه مارتین لوترکینگ ویژه نوجوانان منتشر شد

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ این کتاب، روایتی از زندگی صلح آمیز و پر از کوشش مارتین لوترکینگ جونیور است که از رهبران قدرتمند مبارزه برای رسیدن به حقوق مدنی سیاه پوستان بود و در این راه الهام بخش جهان شد.

سرگذشت نامه مارتین لوترکینگ ویژه نوجوانان منتشر شد

لوری کلکووِن، در بخش ابتدایی به خواننده کتاب می گوید: هشت سالم بود که دکتر مارتین لوترکینگ جونیور از جهان رفت؛ سنم به این قد نمی داد که درست بفهمم چه شده، اما آن قدری بزرگ شده بودم که بدانم کشورم مرد بزرگی را از دست داده است. وقتی برای نوشتن این زندگی نامه، بیشتر درباره زندگی مارتین خواندم، بالاخره به عظمت شخصیت او پی بردم. مارتین باور داشت که آدم می تواند با عشق و بدون خشونت، تغییری مثبت ایجاد کند و این باور خیلی چیزها را عوض کرد. وقتی آدم های دوروبرش با خشم و خشونت در برابر نژادپرستی واکنش نشان می دادند (که البته زیاد هم دور از فکر نیست)، مارتین با عزمی استوار پای اعتقادش ماند؛ او معتقد بود فقط کوشش های صلح آمیز جهان را تغییر می دهند. امیدوارم همان قدر که زندگی مارتین برای من الهام بخش بوده است، الهام بخش زندگی شما هم باشد تا همواره با عشق به استقبال نفرت بروید و به رؤیاهایتان باور داشته باشید تا جهانی بهتری بسازید.

در بخشی از متن کتاب می خوانیم:

باباکینگ با ماشین شخصی اش در شهر رفت وآمد می کرد تا مجبور نباشد ته اتوبوس بنشیند. یک روز، افسر پلیسی به باباکینگ دستور داد ماشین را کنار بکشد و بعد بهش گفت: پسر، گواهینامه ت رو بده. بابا به پسرش اشاره نمود و گفت: اون پسره. من مردَم.

انتشارات پرتقال، کتاب مارتین لوترکینگ؛ مبارز صلح به قلم لوری کلکووِن با تصویرگری شارلوت اِیجر را با ترجمه آرزو قلی زاده در 128 صفحه مصور رنگی و به بهای 85 هزار تومان برای بچه ها بالاتر از 10 سال منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2196

به "سرگذشت نامه مارتین لوترکینگ ویژه نوجوانان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگذشت نامه مارتین لوترکینگ ویژه نوجوانان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید