شیشلی؛ منطقه تاریخی و دیدنی استانبول ، تصاویر

به گزارش تور کیش، گوشه و کنار استانبول پر از جاهای دنج و کمتر شناخته ای شده است که هرکدام داستان های مختلفی را برای گردشگران روایت می نمایند. یکی از این نواحی منطقه شیشلی در استانبول است که جان می دهد برای ماجراجویی و عکاسی کردن! اگر بلیط هواپیما خود را رزرو نموده اید و می خواهید به استانبول سفر کنید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را از دست ندهید و اطلاعات مفیدی درباره این منطقه به دست آورید.

شیشلی؛ منطقه تاریخی و دیدنی استانبول ، تصاویر

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

تاریخچه منطقه شیشلی

قبل از اینکه بدانیم منطقه شیشلی استانبول کجاست، بد نیست تا درباره تاریخچه آن بدانیم. این ناحیه در قرن 17 چیزی جز قبرستان نبود و ساختمان های کمی در آنجا وجود داشت. ولی به مرور زمان و در قرن 18 مزارع جو و باغ های گوناگونی در آنجا پدید آمد و شکل و شمایل شیشلی را تغییر داد. سپس در قرن 19 پیشرفت قابل ملاحظه ای در منطقه شیشلی شکل گرفت و چندین کارخانه و بیمارستان در آنجا احداث شد. در نهایت مهاجرین غیرمسلمان بسیاری در این بخش از شهر ساکن شدند و این ناحیه رنگ و بویی تازه به خود گرفت.

منطقه شیشلی کجاست؟

حالا که با تاریخچه منطقه شیشلی آشنا شدیم، خوب است تا درباره ویژگی های اصلی آن هم بیشتر بدانیم. منطقه شیشلی در بخش اروپایی و در انتهای پل بوسفور قرار گرفته است و با دریا فاصله دارد. بد نیست بدانید که شیشلی یکی از محله های تازه و اعیان نشین استانبول به تعداد می آید که پس از قرن 19 میلادی شکل گرفت. این منطقه در شمال میدان تکسیم واقع شده و امروزه مهاجران زیادی را در خود جای داده است.

تماشای های شیشلی

خانه آتاترک

منطقه شیشلی شهر استانبول جاذبه های متعددی را در خود جای داده که حسابی پرطرفدارند. یکی از تماشای های ترکیه در این ناحیه خانه آتاترک است که امروزه به موزه تبدیل شده است. این بنا در سال 1908 ساخته شده است و در حال حاضر آثاری از زندگی مهم ترین رهبر ترکیه را در خود حفظ نموده است. حتی اگر اهل سیاست نیستید هم خانه آتاترک جایی جالب برای بازدید است و تماشا آن خالی از لطف نیست.

کلیساهای شیشلی

شیشلی به علت اینکه برای سال های متمادی محل زندگی غیرمسلمانان بوده کلیساها و صومعه های زیادی را در خود جای داده است. از معروف ترین این کلیساها می توان به کلیسای پیتر و پائول، کلیسای سنت بنو، کلیسای لوتران و کلیسای سنت پیتر اشاره نمود که بازدید از بیشتر آن ها رایگان است. بعلاوه می توانید از برخی کنیسه های یهودیان هم بازدید نموده و تجربه ای جالب رقم بزنید.

موزه ارتش

یکی دیگر از محبوب ترین تماشای های استانبول در منطقه شیشلی موزه ارتش است که به راحتی می توان از میدان تکسیم خود را به آنجا رساند. این موزه در سال 1950 شروع به کار نموده است و با حفظ و نگهداری ابزار جنگی جایی جالب برای بازدید و گرفتن عکس های یادگاری است. در موزه ارتش استانبول می توانید انواع تانک، خمپاره و هلیکوپترهای جنگی ببینید و سری هم به چادرهای نظامیان حکومت عثمانی بزنید. بعلاوه در برخی اوقات موسیقی و مارش نظامی در آنجا نواخته می گردد و می توانید سربازان پیاده را با یونیفرم های مخصوص ببینید.

قصر ایلامور

ی های ترکیه که در منطقه شیشلی شهر استانبول واقع شده است، قصر ایلامور نامیده می گردد. این کاخ رویایی دو عمارت به نام های میراسیم و میات در خود جای داده که با الهام از معماری اروپایی طراحی شده اند. البته در ساخت قصر ایلامور از ویژگی های معماری ترکی قرن19 هم استفاده شده که جلوه ای خاص به آن بخشیده است. ناگفته نماند که این کاخ باشکوه فضای سبزی رویایی و دلپذیر دارد و می توانید پس از یک گشت و گذار جانانه در زیر سایه درختان آنجا استراحت کنید.

مسجد تشویکیه

اگر روزی بخت با شما یار شد و به استانبول سفر کردید، بازدید از مسجد تشویکیه در شیشلی را از قلم نیاندازید. این مکان مذهبی به دستور سلطان عبدالمجید اول و به سبک نئو باروک ساخته شده است. در ورودی مسجد تشویکیه ستون های سفیدرنگی قرار دارند که جلوه ای خاص و باشکوه ایجاد نموده اند. بعلاوه در آنجا تزئینات به کاررفته ای می بینید که جذابیت بصری دلفریبی به وجود آورده اند و چشم انداز ای رویایی برای عکاسی خلق نموده اند.

مراکز خرید منطقه شیشلی استانبول

پس از یک گشت و گذار جانانه در دل منطقه شیشلی بد نیست تا سری هم به مراکز خرید آنجا بزنید. خوب است بدانید که پاساژ های متنوعی در این ناحیه وجود دارد که انواع اجناس خارجی و ترکی را عرضه می نمایند. حتی می توانید سراغ برندهای خارجی و اصل بروید و با خیال راحت خرید کنید. مرکز خرید آستوریا یکی از این مراکز تجاری است که 4 طبقه از آن به فروشگاه ها اختصاص داده شده است. بعلاوه می توانید در رستوران و یا کافی شاپ آنجا خود را به یک وعده غذای لذیذ مهمان کنید. مرکز خرید کانیون از دیگر مراکز خرید منطقه شیشلی استانبول به تعداد می آید که با داشتن فودکورت، سینما و 160 فروشگاه معروفیت فراوان دارد. برای رفتن به پاساژ کانیون باید محله بیوک دره بروید و به آسانی خود را به آنجا برسانید. مرکز خرید اوزدیلک پارک، جواهر، پروفیلو، بومونیتی و آدرس از دیگر پاساژهای ترکیه در منطقه شیشلی محسوب می شوند که برترین اجناس را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

حمل و نقل در شیشلی

اگر بلیط هواپیمای مقرون به صرفه به مقصد استانبول را رزرو نموده اید و می خواهید راهی ترکیه شوید، خوب است تا درباره شیوه حمل و نقل در منطقه شیشلی هم اطلاعات کسب کنید. یکی از مهم ترین وسایل حمل و نقل عمومی در شیشلی مترو است. در این ناحیه 2 ایستگاه مترو اصلی وجود دارد و به آسانی می توانید خود را به آنجا برسانید. بعلاوه این امکان وجود دارد تا با اتوبوس به شیشلی بروید و در ایستگاه مورد نظر پیاده شوید.

هتل های منطقه شیشلی در استانبول

حالا که درباره این قسمت از استانبول اطلاعات کسب کردید، بد نیست تا با هتل های خوب منطقه شیشلی استانبول هم آشنا شویم. هتل سنت رجیس یکی از هتل های 5 ستاره استانبول است که تنها 15 دقیقه با منطقه شیشلی فاصله دارد. این مرکز اقامتی در محله ای لوکس قرار گرفته و به تنگه بسفر مشرف است.

هتل 5 ستاره سنت رجیس امکانات خوبی مانند زمین گلف، اسپا، 3 استخر سرپوشیده، بار و رستوران دارد و تمام احتیاجات شما را برآورده می نماید. البته هتل های دیگری هم در نزدیکی منطقه شیشلی وجود دارد که از برترین های آن ها می توان به هتل هیلتون، هتل آرسیما، هتل جومبالی پلازا، هتل تانگو، هتل وایت مونارچ و مارارا اشاره نمود که همگی با برترین خدمات به گردشگران سرویس دهی می نمایند.

چند نکته مهم درباره منطقه شیشلی

- برخی از بناهای منطقه شیشلی در استانبول کاشی کاری های جذابی دارند.

- اولین ترن برقی استانبول در سال 1913 در این منطقه راه اندازی شد.

- پس از انقلاب ترکیه منطقه شیشلی به اسم یکی از گران ترین محله ها معرفی گردید.

- به علت پروژه های ساختمان سازی و وجود امکانات لوکس قیمت خانه در منطقه شیشلی استانبول بالاست.

- در منطقه شیشلی گالری های متنوعی وجود دارد که از میان آن ها می توان به گالری هنرهای نوین اشاره نمود.

کلام پایانی

منطقه شیشلی شهر استانبول با وجود کمتر شناخته بودن در میان گردشگران ایرانی جایی عالی برای ماجراجویی و گشت و گذار است. لذا اگر بلیط هواپیمای خود را رزرو نموده اید و قصد سفر به ترکیه دارید، بد نیست قبل از عزیمت اطلاعات کافی درباره این ناحیه کسب نموده و با آگاهی کامل راهی شوید.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1696

به "شیشلی؛ منطقه تاریخی و دیدنی استانبول ، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیشلی؛ منطقه تاریخی و دیدنی استانبول ، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید