صاعقه سامان در آسمان لوشامپیونا

به گزارش تور کیش، قدوس این بار شاهکارش را با یک شوت برق آسای روبرتو کارلوسی به رخ فرانسوی ها کشید به اندازه ای که فریاد گزارشگر فرانسوی هم گویای زیبایی و اعجاب این گل نبود.

صاعقه سامان در آسمان لوشامپیونا

به گزارش خبرنگاران ، امی ین تیم کوچکی در لوشامپیوناست اما سامان قدوس در این تیم بزرگی می نماید.شنبه شب یک بار دیگر ثابت شد امی ین سال جاری خیلی خوش شانس بود که توانست ستاره ایرانی را از چنگ هوئسکا اسپانیا برباید و مال خود وگرنه همچنان در بحران می ماند و نیمی از امتیازهای فعلی اش را هم نداشت.قدوس این بار شاهکارش را با یک شوت برق آسای روبرتو کارلوسی به رخ فرانسوی ها کشید به اندازه ای که فریاد گزارشگر فرانسوی هم گویای زیبایی و اعجاب این گل نبود.قوسی که توپ بعد از شوت قدوس برداشت می تواند این گل را تبدیل به گل ماه فوتبال فرانسه کند هر چند او قبل از این یک بار هم با ضربه سر گلی زده بود که اعجاب انگیز به نظر می رسید.به هر حال این گل سه امتیازی آنقدر زیبا و با ارزش بود که بار دیگر یادمان آورد قدوس عجب کیفیتی دارد.

ورزشگاه دو لا لیکورن،بازی با تیم رده سیزدهمی دیژون،نتیجه مسابقه بدون گل مساوی است.دقیقه 39 بازی،امی ین صاحب یک ضربه آزاد در سمت چپ میانه زمین می گردد، گانسو برزیلی این ضربه ایستگاهی را را کوتاه و زمینی در عرض پاس می دهد ،توپ به سامان قدوس می رسد و او هم با دید بالای خود دروازه دیژون را هدف قرار می دهد.با شوت بیرون پای بی نظیری از فاصله حدودا 30 متری که در میانه راه توپ به شکل عجیبی تغییر جهت می دهد و پرواز بی ثمر گلر دیژون این گل را زیباتر می نماید.بعد از این گل سامان به طرف سکوهایی می دود که یک پرچم ایران در آن دیده می گردد.پرچمی که رد شادی ایسلندی بعد از بازی سفیدپوشان جایی میان پرجم سوئد، برزیل و غنا به سامان و یازانش نزدیکتر است.

در ادامه یاران امی ین از تک گلی که سامان زده محافظت می نمایند تا به پیروزی یک بر صفر خانگی مقابل دیژون برسند و 10 امتیازی شوند.گل ستاره ایرانی کاری می نماید تا امین که به نوعی در بحران بود با چهار پله صعود تا رده سیزدهم جدول لیگ لوشامپیونا بالا بیاید.

قدوس که با بازی های تماشایی خود در ماه اول حضور در امی ین، دو گل زد و دو پاس گل داد، از سوی این باشگاه فرانسوی به عنوان بهترین بازیکن ماه سپتامبر انتخاب شد و جایزه خود را قبل از بازی مقابل دیژون دریافت کرد اما ا بعد از این بازی هم بشدت خوشحال بود.

ملی پوش ایرانی در مصاحبه با سایت باشگاهش گفت:این پیروزی برای ما خیلی مهم بود تا به هواداران و دیگر تیم ها نشان بدهیم که در این لیگ ما بسیار قوی و قدرتمند هستیم.

قدوس در خصوص گل زیبایش هم گفت: گل خوبی بود و به خاطر تام بود.او به بازیکنان گفت که باید ضربه آزاد را به من بدهند.این گل هم به هواداران تعلق دارد که به من به عنوان بهترین بازیکن ماه رای دادند.من عاشق هواداران هستم، به نظرم زیبا ما را حمایت می نمایند و به خاطر همین واقعا دوست شان دارم.

سامان در جشن رختکن امی ین هم صندلی ویژه ای دارد.البته نه اینکه خودش کاری کند بلکه بدین خاطر که وقتی بازیکنان با دست روی میز می وبند نا او را در میان شعارهایشان فریاد می زنند و به نوعی از او تشکر می نمایند که باعث شد شرایط تیم شان زا این رو به آن رو گردد.

اتفاقی که کریستوف پلیسیر سرمربی آمیان در ادامه به ستاره ایرانی و گل دیدنی و سه امتیازی او اشاره و توضیح داد: امشب سئوالات زیادی از سامان نپرسید چون همه می دانیم او چه قدرت شگفت آوری دارد.قدوس از آن دست بازیکنانی است که با توپ جادو می نماید و دیدید که جادوی او روی گل با بهره بردن از همان توانایی های اعجاب آور بود که در خود نهفته دارد. اعتراف می کنم از نمایش هفته قبل او مقابل کان ناامید شدم اما این بازی به او فرصت دادم تا همان ژست همیشگی خود را داشته باشد و دیدید که جواب داد.

بعد از این بازی اکیپ در گزارشی کوتاه از اتفاقات بازی امی ین با دیژون نوشت: بازی دو تیم چنگی به دل نزد اما با این حال یک صحنه بسیار دیدنی در دل خود داشت، صحنه ای که سامان قدوس دو ساعت بعد از دریافت تندیس بهترین بازیکن ماه سپتامبر آمیان با شوتی شگفت انگیز قدردانی خود از هواداران به خاطر این انتخاب را نشان داد تا سه امتیاز ارزشمند به حساب تیمش واریز کند.

با این تعریف و تمجیدها به نظر می رسد اکیپ در تیم منتخب هفته لاشامپیونه از سامان قدوس در ترکیب خود بهره ببرد به خصوص که نویسنده های این سایت و روزنامه معتبر بالاترین میانگین نمره در جمع بازیکنان آمیان را به سامان قدوس اختصاص دادند.

حالا امی ین تیم کوچکی که بعد از 116 سال توانسته در سطح اول فوتبال فرانسه بیاید،با درخشش در رده سیزدهم لوشامپیونا ایساده است در حالی که تیم هایی مثل موناکو، نانت و رن از تیم های سرشناس فوتبال فرانسه پایین تر از این تیم قرار دارند.

پلیسیر می گوید:ما با این برد 10 امتیاز در سبد اندوخته های خود داریم و به خوبی از منطقه سقوط فرار کردیم اما من به این وضعیت راضی نیستم و شک ندارم این مجموعه می تواند روزهای درخشان تری نیز رقم بزند و آینده بهتری برای خود درست کند.

3

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 49

به "صاعقه سامان در آسمان لوشامپیونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاعقه سامان در آسمان لوشامپیونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید