صالحی: مسائل فنی نیروگاه بوشهر حل شده است

به گزارش تور کیش، رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه خارج شدن نیروگاه هسته ای بوشهر به علت مسائل فنی بود، گفت: این موضوع تقریبا حل شده و نیروگاه ظرف دو سه روز آینده وارد مدار می گردد.

صالحی: مسائل فنی نیروگاه بوشهر حل شده است

علی اکبر صالحی با اعلام این خبر افزوذ: در حال تأمین سوخت تازه نیروگاه بوشهر هستیم و منابع اقتصادی آن هم در حال تأمین است و وزارت نیرو هم بدهی خود به سازمان را پرداخت کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآورشد که امروز هم بانک مرکزی دستور دادند که حواله پرداخت سوخت تازه نیروگاه به روسیه با سرعت بیشتری انجام گردد.

صالحی گفت: سوخت فعلی نیروگاه بوشهر تا دو سه ماه آینده به خاتمه می رسد و ما سوخت تازه را بارگذاری خواهیم کرد و با بازگشت نیروگاه هسته ای به مدار فراوری، هزار مگاوات به فراوری برق کشور مجدد اضافه خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر، به منظور برطرف ایراد فنی مشاهده شده در ژنراتور نیروگاه و پس از انجام هماهنگی لازم با شبکه برق سراسری کشور در روز آدینه، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت 8 شب روز شنبه هفته گذشته آغاز به کاهش قدرت نمود و در ساعات اولیه صبح یکشنبه موقتاً از مدار فراوری برق خارج شد.

انتشار این خبر بازتاب وسیعی داشت و حتی شائبه خرابکاری در این نیروگاه مطرح شد که از سوی سازمان انرژی اتمی رد شد.

نیروگاه اتمی بوشهر به اسم اولین تجربه استفاده از نیروگاه های هسته ای 1000 مگاواتی در کشور و منطقه، هم اکنون به وسیله نیروهای متخصص ایرانی بهره برداری می گردد و تا به امروز بیش از 48500 میلیون کیلووات ساعت برق فراوری و به شبکه برق تحویل داده است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1694

به "صالحی: مسائل فنی نیروگاه بوشهر حل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی: مسائل فنی نیروگاه بوشهر حل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید