عرضه سهام یک شرکت گردشگری فضایی

به گزارش تور کیش، شرکت ویرجین گلکتیک(Virgin Galactic) به شکل رسمی به نخستین شرکت گردشگری فضایی تبدیل شد که سهام خود را برای عموم در معرض فروش گذاشت.

عرضه سهام یک شرکت گردشگری فضایی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، شرکت فضایی خصوصی ویرجین گلکتیک(Virgin Galactic) نخستین شرکت مسافرتی و گردشگری فضایی است که سهام آن به طور عمومی مورد معامله قرار می گیرد.

سهام این شرکت به دنبال ادغام با شرکت SCH در هفته گذشته از دیروز (28 اکتبر سال 2019) در بورس اوراق بهادار نیویورک تحت عنوان سهام SPCE خرید و فروش می گردد.

ساخت و ساز فضاپیما کار ارزانی نیست و هنگامی که مدل کسب و کار شما حول گرداندن گردشگران در مدار زمین می گذرد ، به خصوص پس از گذشت 15 سال و شروع شمارش معکوس برای ارسال اولین مسافر به فضا جریان پول نقد بسیار مهم می گردد. بنابراین معاملات سهام این شرکت یک نقطه عطف است، زیرا به ویرجین گلکتیک قدرت اقتصادی می دهد.

به گفته این شرکت، ادغام با شرکت سرمایه گذاری وسایل نقلیه عمومی SCH در 25 اکتبر، درآمد اولیه 450 میلیون دلاری را برای شرکت هلدینگ جدید به ارمغان آورد. این شرکت در حال حاضر 80 میلیون دلار سپرده جمع آوری شده از 600 نفر در 60 کشور دنیا که فضاپیمای ویرجین گلکتیک را رزرو نموده اند، در اختیار دارد و دارای درآمد بالقوه بالغ بر 120 میلیون دلار آمریکا و سرمایه گذاری 2.3 میلیارد دلاری در بازار است.

سر ریچارد برانسون بنیانگذار ویرجین گلکتیک در مراسم شروع فروش سهام شرکت خود در نیویورک گفت: از همکاران سرمایه گذار، کارمندان شرکت و شرکت اسپیس شیپ(Spaceship)، شرکای تجاری و مشتریان برای تعهد به شرکت بزرگ ما که اعلامیه هیجان انگیز امروز را ممکن نموده است، تشکر می کنم.

وی اضافه نمود: با توجه به سیستم اختصاصی پرواز ما، دسترسی به فضای هوایی ویژه، برند دنیای شناخته شده و علاقه گسترده سرمایه گذاران، ما معتقدیم ویرجین گلکتیک در حالت ایده آلی واقع شده است که بتواند در بازار تجاری فضایی رشد سریع چند میلیارد دلاری را تجربه کند. ما امروز یک ماموریت را انجام دادیم و سعی می کنیم گردشگران بیشتری را به فضا ببریم. ما مشتاقانه کارهای بسیاری را در سر داریم.

البته در خاتمه معاملات، سهام VGH روی 11.75 دلار ایستاد که از قیمت افتتاحیه 12.34 دلاری پایین تر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 510

به "عرضه سهام یک شرکت گردشگری فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه سهام یک شرکت گردشگری فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید