عملیات ترکیه علیه سازمان های تجزبه طلب آغاز شد

به گزارش تور کیش، وزارت کشور ترکیه در اطلاعیه ای از آغاز عملیات این کشور علیه سازمان تروریستی و تجزیه طلب PKK،KCK (حزب کارگران کردستان ترکیه، P.k.k و شاخه جوانان آن ، k.c.k) خبر داد.

عملیات ترکیه علیه سازمان های تجزبه طلب آغاز شد

به گزارش امروز (چهارشنبه) تارنمای رسمی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (TRT)، این عملیات موسوم به ارن ـ2 لیجه با شرکت 2024 نفر از پرسنل نظامی منسوب به نیروهای مسلح ترکیه آغاز شده است.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرده که عملیات نظامی ارن به منظور ریشه کن سازی سازمان تروریستی و تجزیه طلب پ. ک.ک و ک. س.ک - PKK،KCK و از پای در آوردن تروریست های منسوب به این سازمان که از کوهستان تندورک در استان آغری آغاز شده، ادامه دارد.

در این چهارچوب، عملیات مزبور با حضور 116 تیم عملیاتی متشکل از محافظان انتظامی تیم های کماندوی ژاندارمری، تیم ویژه ژاندارمری و تیم ویژه پلیس ترکیه آغاز شده است.

وزارت کشور ترکیه در این اطلاعیه خاطرنشان کرده که عملیات ارن که روز یازدهم ژانویه سال 2021 به منظور ریشه کن سازی تروریسم در کشور آغاز شده، با پشتیبانی مردم ترکیه با عزمی پایدار و ایمانی قوی با موفقیت ادامه دارد.

حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) حدود چهار دهه است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی این کشور می جنگد.

این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.

ارتش ترکیه از 27 ماه مه (6 خرداد) سال گذشته با آغاز عملیاتی موسوم به پنچه در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر پ. ک. ک است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1415

به "عملیات ترکیه علیه سازمان های تجزبه طلب آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات ترکیه علیه سازمان های تجزبه طلب آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید