فائینا؛ لامبورگینی که همتا ندارد!

به گزارش تور کیش، فائینا نتیجه ای است که با کمی جستجو در سابقه لامبورگینی و پیگیری نام اسپادا به آن خواهیم رسید. فائینا در واقع حاصل ماجراجوئی های ذهنی و خلاقیت طراح برجسته صنعتی یعنی Pietro Frua است.

فائینا؛ لامبورگینی که همتا ندارد!

اسپادا محصولی است که آن را جز متفاوت ترین لامبو های تمام دوران نام گذاشته اند. با کمی جستجو در سابقه لامبورگینی و جستجوی نام اسپادا به یک رونوشت بسیار خاص تر از این خودرو می رسیم که در واقع حاصل ماجراجوئی های ذهنی و خلاقیت طراحی برجسته صنعتی یعنی Pietro Frua است.

Frua در سال 1978 یک لامبورگینی با نام فائینا معرفی کرد که برپایه سری دوم اسپادا مدل 1974 پیشرفته بود. پیترو فروا برای آماده سازی فائینا 8 ماه زمان گذاشت و در نهایت یک لامبو 4 درب در کلاس استیشن واگن را طی نمایشگاه تورین موتور شو 1978 مقابل رسانه ها قرار گرفته است. البته این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو 1980 نیز حضور داشت.

لامبورگینی فائینا فراو

از مهمترین تغییرات بدنه در مقایسه با اسپادا باید به افزایش فاصله بین محور ها اشاره کنیم که به همراه درب ها و صندلی ها وزن خودرو را به 2000 کیلوگرم رساند. شاخص فاصله بین محور ها در اسپادا 2650 میلیمتر است، اما در فائینا به 2830 میلیمتر رسید. چراغ های اصلی عقب از سیتروئن اس ام قرض گرفته شد!

فضای داخل کابین نیز با چرم سفید و جزئیات باکیفیت بروزرسانی شد و در نهایت پس از نمایشگاه ژنو به مالک خصوصی وگذار شد. آن طور که اطلاعات نشان می دهند، فائینا اکنون در مالکیت یک مجموعه دار سوئیسی است.

هر چند اطلاعاتی درباره پیشرانه مورد اشاره قرار نگرفته، ولی احتمالا فائینا از همان پیشرانه استاندارد اسپادا سری 2 استفاده می نماید؛ بنابراین وظیفه حرکت خودرو برعهده تپنده 12 سیلندر 3.9 لیتری است که برابر با 350 اسب بخار خروجی دارد. سیستم ترمز نیز در اسپادا سری 2 تقویت و برزورسانی شد. جالب آنکه مجموعا 575 دستگاه اسپادا سری 2 فراوری و روانه بازار شد و تنها یکی از آن ها به وسیله کوچ بیلدر یا توسعه دهنده بدنه تبدیل به یگانه فائینای صنعت بین المللی خودرو شد!

منبع: فرادید
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2151

به "فائینا؛ لامبورگینی که همتا ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فائینا؛ لامبورگینی که همتا ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید