فرق LINC و ESL کانادا چیست

به گزارش تور کیش، آشنایی با برنامه های ESL در کانادا

دوره های زبان در کانادا بسیار متنوع است و تقریبا در بسیاری از دانشگاه ها، کالج ها و موسسات زبان ارائه می گردد. یکی از این برنامه ها برنامه ESL (English as a Second Language) است. برنامه ESL کانادا برای یاری به افرادی است که زبان اصلی آن ها زبان انگلیسی نیست. این برنامه تنوع زیادی داشته و برای افراد گوناگون در سطوح مختلف ارائه می گردد. بعضی از این برنامه ها تابع شرایط مهاجرت و اقامت شما در کاناداست. بنابراین قبل از ثبت نام در هر کدام از این برنامه ها، باید با توجه به هدف و سایر شرایط، درباره برنامه و هزینه های مربوطه، اطلاعات لازم را کسب کنید تا مطمئن شوید برنامه درست را انتخاب می کنید.

فرق LINC و ESL کانادا چیست

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

برنامه های زبان ESL در کانادا تحت عناوین زیر ارائه می گردد:

آموزش پیشرفته زبان (ELT)

این برنامه آموزش تخصصی زبان انگلیسی در سطح پیشرفته به بزرگسالان ارائه می دهد. برنامه ELT به خصوص برای متقاضیان آموزش دیده بین المللی مناسب است.

هدف از این برنامه تقویت مهارت های زبانی شما در جهت پیدا کردن شغل مناسب است. معمولا در این کلاس ها برنامه هایی به صورت کارآموزی یا Mentoriship ارائه می گردد که می تواند پل ارتباطی برای شغل آینده شما باشد. بسیاری از افراد تازه وارد به کانادا، به وسیله همین برنامه شغل مناسب خود را پیدا کرده اند.

برنامه های مهارت های انگلیسی English Linked Skills Program

این کلاس ها به زبان آموزان یاری می نماید همزمان با یادگیری زبان انگلیسی، مهارت های دیگر مانند تایپ یا مهارت های کامپیوتر را هم یاد بگیرند.

برنامه زبان ELD

این برنامه برای افرادی است که به زبانی غیر از زبان انگلیسی صحبت می نمایند و در هیچ کدام مهارت خواندن و نوشتن قوی ندارند. این کلاس ها به بهبود مهارت های خواندن، نوشتن و مهارت های اصلی ریاضی به زبان انگلیسی یاری می نماید.

  • برنامه زبان برای افراد با احتیاجهای خاص English for Special Needs

این کلاس ها برای افرادی پیش بینی شده که از نظر روانی، جسمی یا مهارت های یادگیری، احتیاجمند امکانات خاصی هستند.

  • زبان انگلیسی برای اهداف خاص English for Special Purpose

این برنامه آن دسته از مهارت های زبان انگلیسی را آموزش می دهد که برای مشاغل خاص یا تحصیلات آکادمیک احتیاج است.

  • برنامه های آماده سازی شغلی Job Preparation Program

یکی دیگر از برنامه های ESL کانادا ، برنامه آماده سازی شغلی است. در این دوره ها، آموزش انگلیسی در راستای آمادگی افراد برای شغل آینده انجام می گردد.

  • آموزش زبان برای تازه واردین به کانادا LINC

برنامه ای که توسط دولت کانادا، بدون هزینه، به زبان آموزان بزرگسال واجد شرایط ارائه می گردد.

  • آموزش زبان خاص شغلی OSLT

این دوره های رایگان برای افراد متخصص در سطح بین المللی با سطح زبان CLB 6-8 جهت ارتقای مهارت های ارتباطی در کار می باشد. این دوره ها در 14 کالج ارائه می گردد.

  • کلاس های آماده سازی آزمون های رسمی

این کلاس ها شما را برای بعضی از آزمون های زبان مانند TOEFL یا IELTS آماده می سازد.

بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها در کانادا، برنامه ESL را به صورت پیش احتیاج برای آن دسته از افرادی که پیروز به کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون های زبان نشده اند، ارائه می دهند.

در کانادا دوره های ESL به صورت خصوصی نیز وجود دارد. این دوره ها در موسسات زبان، کالج ها یا دانشگاه ها برای جهانگرد ها و دانش آموزان بین المللی طرح ریزی شده و هزینه دارد. طول این دوره ها معمولا از یک تا 2 سال متغیر است؛ برای دوره های کمتر از 6 ماه احتیاج به ویزای تحصیلی نیست و تنها با ویزای جهانگردی می توان در این دوره ها شرکت کرد.

افراد واجد شرایط دوره زبان انگلیسی

برنامه ESL، یک برنامه برای بهبود کلیه حوزه های زبان طراحی شده است:

  • شنیداری
  • دستور زبان یا گرامر
  • واژگان
  • نوشتاری
  • صحبت کردن
  • تلفظ
  • خواندن
  • مکالمه

همه کلاس ها تعاملی هستند و شامل اطلاعات فرهنگی می شوند. مدارکی برای دانشجویانی که یک سطح را تکمیل نمایند، در نظر گرفته می گردد.

کانادا از دانشجویان سراسر جهان برای حضور در دوره زبان انگلیسی ESL استقبال می نمایند. این برنامه برای دانش آموزانی است که برای دوره های دانشگاهی در کانادا و یا بهبود مهارت های ارتباطی خود آماده می شوند. دانشجویان باید حداقل 17 سال سن داشته باشند. همچنین از دانش جویان بزرگسال نیز استقبال می گردد. دوره های 6 ماهه زبان انگلیسی نیز برای متقاضیان ارائه می گردد.

هیچ ویزای تحصیلی برای دانش آموزانی که در دوره های 6 ماهه یا کمتر شرکت می نمایند، احتیاج نیست.

تاریخ ددلاین های متوعی برای دانشجویان متقاضی شرکت در دوره های کوتاه مدت در دسترس می باشد. دانش جویان ممکن است در هر زمان و در طول اولین نیمه از هر ترم آغاز به تحصیل نمایند.

منبع: اینترنت
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1173

به "فرق LINC و ESL کانادا چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق LINC و ESL کانادا چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید