فناوری جدید برای مشاهده بی دردسر ویدئو در شبکه های وای فای شلوغ

به گزارش تور کیش، یکی از چالش های مشاهده محتوای چندرسانه ای و ویدئو به وسیله شبکه های وای فای دارای کاربران فراوان، قطع مکرر آنها به علت اشغال پهنای باند توسط افراد مختلف است که راه چاره جدیدی برای آن پیدا شده است.

فناوری جدید برای مشاهده بی دردسر ویدئو در شبکه های وای فای شلوغ

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، شبکه های وای فای شلوغ معمولا کاربران زیادی دارند و همین امر سرعت اتصال اینترنتی به آنها را کاهش می دهد. در نتیجه مشاهده ویدئو به وسیله آنها به علت قطع مکرر تصویر کاری عذاب آور است.

گروهی از محققان دانشگاه ام آی تی برای حل مشکل یادشده ابزاری را ابداع نموده اند که به افرادی که به طور مشترک از یک شبکه وای فای استفاده می نمایند، امکان می دهد با آسودگی بیشتری فیلم و ویدئو تماشا نمایند.

این ابزار که Minerva نام دارد، با تحلیل ویدئو قبل از شروع پخش آن، کیفیت پایین تری را برای نمایش انتخاب می نماید تا از اختلال در پخش و توقف مکرر ویدئو جلوگیری گردد.

این سیستم همچنین برای توزیع پهنای باند بین کاربران شبکه های وای فای از هوش مصنوعی استفاده می نماید تا پهنای باند اختصاص یافته به هر کاربر بر مبنای نحوه استفاده از اینترنت باشد. به عنوان مثال، اگر کاربری در حال مشاهده یک رویداد ورزشی با کیفیت بالا و کاربر دیگری در حال مشاهده کارتون باشد به هر یک نصف پهنای باند موجود تخصیص داده می گردد.

سیستم مذکور در آزمایش های اجرا شده توانسته با موفقیت پهنای باند ویدئویی را بین کاربران مختلف تقسیم کند و انتظار می رود در آینده نزدیک استفاده عمومی از آن ممکن گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 269

به "فناوری جدید برای مشاهده بی دردسر ویدئو در شبکه های وای فای شلوغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری جدید برای مشاهده بی دردسر ویدئو در شبکه های وای فای شلوغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید