قایق عجیبی که روی آب پرواز می نماید، عکس

به گزارش تور کیش، ایسنا نوشت: گروه قایقرانی پولیتو(PoliTo) گروهی متشکل از 90 دانشجو از دانشگاه پلی تکنیک تورین، قایق خود را در نمایشگاه Maker Faire Rome 2023 به نمایش گذاشته اند که به معنای واقعی کلمه می تواند بر روی آب پرواز کند.

قایق عجیبی که روی آب پرواز می نماید، عکس

سارا کانتالینی(Sara Cantalini) دانشجوی مهندسی مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک تورین و یکی از اعضای تیم این قایق نو با اشاره به قایق می گوید: این یک قایق است که روی آب پرواز می نماید. این قایق از نیروی بالابر فراوری شده به وسیله افزونه ها برای بالا رفتن استفاده می نماید و با سیستم کنترلی که ثبات قایق را تنظیم می نماید به پرواز ادامه می دهد.

او اضافه کرد که سیستم کنترل، مهندسی ترین بخش قایق است زیرا هم به تنظیم مکانیکی و هم الکترونیکی احتیاج دارد. فرآیند مکانیکی طبیعی است زیرا از حرکت امواج ناشی می گردد در حالی که فرآیند الکترونیکی به وسیله حسگرهای اولتراسونیک به دست می آید.

  • درخشش الماس گرانقیمت در ماشین استثنایی رولزرویس/ عکس

  • یک رنگ بسیار متفاوت برای آیفون 15 / عکس

موتوری به شکل حشره شب پره به همه این موارد نیرو می رساند. اما برترین چیز در خصوص کشتی این است که دوستدار محیط زیست است.

کانتالینی شرح داد: بیایید در خصوص مواد صحبت کنیم زیرا قایق تا حد زیادی سازگار با محیط زیست است زیرا ما از الیاف معدنی با رزین استفاده می کنیم در حالی که قالب ها از ام دی اف هستند. پایه ها بعلاوه قابل بازیافت هستند در حالی که بیشتر مواد قایق سازگار هستند.

کانتالینی گفت: ما مقالات زیادی در خصوص این قایق نوشتیم، در خصوص پایداری مواد و این واقعیت که می توانیم مواد را مجدد استفاده کنیم.

در نهایت، ترکیب چوب اوکوم(Okume) و بالسا(balsa)، موادی که سبک وزن هستند، به مهندسان اجازه می دهد تا وزن کل قایق را به حدود 40 تا 50 کیلوگرم کاهش دهند در حالی که بدنه تقریبا 18 کیلوگرم است.

بنابراین در نهایت، بالاترین سرعتی که می توانیم به آن دست یابیم 17 گره یعنی معادل 35 کیلومتر در ساعت است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 آبان 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2256

به "قایق عجیبی که روی آب پرواز می نماید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قایق عجیبی که روی آب پرواز می نماید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید