لیفت صورت چه روش های غیر جراحی دارد؟

به گزارش تور کیش، روش های غیرجراحی لیفت صورت به دلایل مختلفی از محبوبیت بالایی برخوردار شده اند.

لیفت صورت چه روش های غیر جراحی دارد؟

برای آغاز باید گفت که در این روش ها خبری از برش و چاقو نیست؛ این به معنای ریکاوری سریع تر و دوران نقاهت کوتاه تر است. همچنین روش های غیرجراحی نسبت به جراحی لیفت صورت، گزینه های ارزان تری هستند. محبوبیت زیاد این روش ها باعث شده که گزینه های غیرجراحی مختلفی برای لیفت صورت وجود داشته باشد. اما برترین روش غیرجراحی لیفت صورت چیست؟ در این مقاله می خواهیم درباره انواع روش های غیرجراحی لیفت صورت صحبت کنیم.

روش غیرجراحی لیفت صورت چیست؟

کشسانی و حجم صورت با افزایش سن کاهش می یابد و این فرایند طبیعی به افتادگی و تشکیل چین و چروک پوست منجر می گردد. در حالیکه نشانه های پیری عمدتا به علت سن بروز می نمایند، فاکتورهای دیگری مثل آفتاب سوختگی و عوامل ژنتیکی نیز باعث بدتر شدن آن می شوند؛ با این حال می توان این مسائل را درمان کرد.

اینجا جایی است که روش های غیرجراحی لیفت صورت وارد کار می شوند. همانطور که از اسمش بر می آید، این روش های غیرتهاجمی در پی لیفت صورت هستند. این روش ها، گزینه هایی درمانی برای مسائلی مثل چین و چروک و افتادگی پوست هستند.

روش غیرجراحی لیفت صورت یک عبارت کلی برای روش های درمانی جزئی و غیرتهاجمی است که معمولا به شکل ترکیبی از چند روش درمانی ظهور می نمایند. اگر روش غیرجراحی لیفت صورت به وسیله یک پزشک مجرب و ماهر انجام گردد، نتایج دلخواه بیمار را به همراه می آورد.

تزریق ژل و بوتاکس در بین محبوب ترین روش های درمانی استفاده شده قرار دارند، در حالیکه در سالیان اخیر با روند افزایش محبوبیت لیفت صورت با نخ روبرو بوده ایم. می توان این روش های درمانی را در ترکیب با یکدیگر به کار بست، اما امکان اجرای مستقل آن ها نیز وجود دارد.

انواع روش های غیرتهاجمی لیفت صورت

1.تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلر پوستی، به بازیابی حجم از دست رفته و مسائل نقاطی مثل دور چشم، لب ها و گونه ها یاری می نماید. فیلرهای پوستی با دربرداشتن هیالورونیک اسید (HA) تاثیر بسیار زیادی بر رطوبت رسانی به پوست و جلوگیری از صدمات پوستی بیشتر دارد.

همچنین تزریق ژل به هموارتر شدن نقاط فرورفته صورت و جوانی طبیعی تر ظاهر بیمار منجر می گردد. همچنین با تزریق فیلر پوستی می توان با کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوست، به هموارتر کردن آن یاری کرد. تزریق ژل به طور خاص به فرایند کلاژن و الاستین سازی پوست یاری می نماید؛ اگرچه این را هم باید گفت که انواع مختلفی از ژل وجود دارد.

2.بوتاکس

بوتاکس علاوه بر برطرف چین و چروک و لیفت صورت کاربردهای فراوان دیگری شامل بالا کشیدن و لیفت ابرو ، برطرف تعریق کف دست، لیفت شقیقه و.. دارد و همین کاربردهای بوتاکس است که آن را جزو محبوب ترین روش های زیبایی تبدیل نموده است. در نتیجه، عضلات قدرت حرکت نخواهند داشت و همین موضوع به کمرنگ تر شدن چین و چروک دینامیک صورت منجر می گردد.تزریق بوتاکس، روش غیرجراحی دیگری برای لیفت صورت است که از سم بوتولینوم نوع A استفاده می نماید. این ماده به صورت موقتی، عضلات صورت را برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت، فلج می نماید.

3.لیفت با نخ

یک روش رایج دیگر در بین روش های غیرجراحی لیفت صورت، لیفت با نخ است، که شامل استفاده از نخ های موقتی برای لیفت پوست است. جراح زیبایی به جای کار بر روی پوست بیمار، نخ هایی را به یاری سوزن های بسیار ریز وارد ناحیه هدف می نماید. این نخ ها علاوه بر لیفت پوست، فرایند ترمیم بدن را نیز تحریک می نماید و نتیجه آن افزایش کلاژن سازی در ناحیه هدف خواهد بود. کلاژن ماده ای حیاتی برای حفظ ظاهر جوان است؛ برای مثال با انجام لیفت ابرو با نخ، از شدت خطوط پنجه کلاغی و خطوط اخم کاسته می گردد.

4.جوانسازی پوست با لیزر

جوانسازی پوست با لیزر به فرایندی گفته می گردد که در آن از لیزر برای بهبود بافت و ظاهر پوست استفاده می گردد. این روش برای درمان چروک و خطوط ریز و جای آکته و مسائل پوستی دیگر موثر است. یکی دیگر از مزایای این روش غیرتهاجمی، سفت شدن پوست و هموارسازی تون پوستی است.

با توجه به تاثیر گسترده لیزر بر روی پوست، بهتر است که قبل از تصمیم گیری درباره هر درمانی با پزشکتان مشورت کنید. همچنین جوانسازی پوست با لیزر می تواند شامل روش های مختلفی باشد، بنابراین باید قبل از آغاز درمان درباره گزینه های مختلفی که در دسترستان قرار گرفته است، تحقیق کنید.

5.پیلینگ شیمیایی

مواد پیلینگ یا لایه برداری شیمیایی شامل محلول های اسیدی برای از بین بردن سلول های مرده روی پوست می گردد و نتیجه این فرایند، برداشته شدن لایه بالایی پوست و نمایش لایه هموارتر و تازه پوست خواهد بود.

محلول استفاده شده در لایه برداری معمولا از لاکتیک اسید، فنول و سالیسیلیک اسید ساخته می گردد. بعد از مالیده شدن محلول بر روی صورت، احتمالا با احساس خارش و سوزش روبرو می شوید که باید آن را تا سرانجام جلسه درمان تحمل کنید.

هزینه روش های غیرجراحی لیفت صورت

هزینه روش های غیرجراحی لیفت صورت به فاکتورهای بسیاری، برای مثال به روش درمان، شرایط پوست و هدفتان از درمان وابسته است. برای مثال اگر در پی حداکثرسازی نتایح روش های غیرجراحی لیفت صورت هستید، شاید به درما های مکمل احتیاج پیدا کنید. در سمت مقابل اگر بخواهید از یک روش غیرجراحی لیفت صورت (برای مثال تنها از تزریق بوتاکس یا جوانسازی پوست با لیزر) بهره ببرید، هزینه آن پایین تر خواهد بود.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2146

به "لیفت صورت چه روش های غیر جراحی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیفت صورت چه روش های غیر جراحی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید