مخالفت شورای حقوق بشر با تمدید مأموریت مستندسازی جنایت جنگی یمن

به گزارش تور کیش، شورای حقوق بشر سازمان ملل با تمدید مأموریت سازمان ملل برای جمع آوری مدارک و اسناد مربوط به ارتکاب جنایات عربستان در جنگ یمن مخالفت کرد.

مخالفت شورای حقوق بشر با تمدید مأموریت مستندسازی جنایت جنگی یمن

به گزارش خبرنگاران، در پی اعمال فشار عربستان به غرب برای عدم تمدید مأموریت تیم بازرسی سازمان ملل برای جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به ارتکاب جنایات سعودی در جنگ یمن، شورای حقوق بشر این مأموریت را تمدید نکرد.

به گزارش المیادین، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز نشستی را در ژنو به منظور تمدید مأموریت بازرسان سازمان ملل برای مستندسازی جنایات عربستان در جنگ یمن برگزار کرد که با مخالفت اکثریت اعضای شورا روبرو شد.

پیش از این، فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی اسم نموده بودند که عربستان در کوشش است تا مانع تصمیمات غرب برای تمدید مأموریت بازرسان سازمان ملل درباره مستندسازی جنایات جنگی احتمالی در یمن گردد.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایات عربستان و همپیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال 2015 (1394) به بهانه بازگرداندان قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده و میلیون ها یمنی احتیاج فوری به یاری بشردوستانه دارند.

هنریتا فور مدیر اجرایی صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) ماه پیش طی سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته بود که هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به علت گرسنگی و بیماری ناشی از جنگ یمن، جان خود را از دست می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1795

به "مخالفت شورای حقوق بشر با تمدید مأموریت مستندسازی جنایت جنگی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت شورای حقوق بشر با تمدید مأموریت مستندسازی جنایت جنگی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید