مذاکرات آرامکو برای فروش 50 میلیارد دلار سهم

به گزارش تور کیش، شرکت نفتی آرامکوی سعودی در حال برنامه ریزی برای عرضه تازه سهم بوده و فروش سهام به اندازه حداکثر 50 میلیارد دلار را هدف گرفته است.

مذاکرات آرامکو برای فروش 50 میلیارد دلار سهم

به گزارش خبرنگاران، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش کرد این شرکت نفتی دولتی با مشاوران خارجی درباره فروش اندازه بیشتری سهام در بازار ریاض و بعلاوه عرضه سهام در بازار دیگری نظیر لندن، سنگاپور یا بازارهای سهام دیگر مذاکراتی داشته است با این حال همچنان در مرحله برنامه ریزی واقع شده است.

بر اساس گزارش رویترز، عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو دسامبر سال 2019 در بازار ریاض انجام شد و این شرکت با فروش 1.7 درصد سهم در بازار سهام عربستان (تداول)، 29.4 میلیارد دلار جمع کرد و رکورد بزرگترین عرضه اولیه عمومی که مربوط به عرضه اولیه سهام علی بابا به ارزش 25 میلیارد دلار در بازار نیویورک در سال 2014 بود را شکست. ارزش بازار آرامکو در حال حاضر 1.97 تریلیون دلار است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اوایل سال 2021 گفته بود آرامکو میخواهد در سالهای آینده اندازه بیشتری از سهام خود را به عرضه عمومی بگذارد اما به جزییات بیشتری اشاره نکرده بود. وی در آوریل سال 2021 گفته بود دولت عربستان سعودی در حال مذاکره برای فروش یک درصد سهم آرامکو به یک شرکت انرژی بزرگ جهانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1984

به "مذاکرات آرامکو برای فروش 50 میلیارد دلار سهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات آرامکو برای فروش 50 میلیارد دلار سهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید