معلمان باید در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند

به گزارش تور کیش، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای تاکید نمود به منظور حضور مطمئن در مدارس و ادامه آموزش بچه ها، معلمان باید در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند.

معلمان باید در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند

به گزارش خبرنگار، به نقل از ان دی تی وی، سازمان جهانی بهداشت (WHO) و یونیسف اعلام کردند معلمان و کارکنان مدارس باید از جمله گروه هایی باشند که برای واکسیناسیون کووید 19- در اولویت قرار دارند تا مدارس بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

آژانس های سازمان ملل متحد در بیانیه ای نوشتند اقدامات برای اطمینان از باز ماندن مدارس در طول همه گیری شامل تزریق واکسن به معلمان و سایر کارکنان مدارس به اسم بخشی از گروه های هدف جمعیت در برنامه های ملی واکسیناسیون است.

در این بیانیه آمده است این توصیه که قبلا به وسیله گروهی از کارشناسان WHO در نوامبر 2020 قبل از آغاز واکسیناسیون ارائه شده بود، باید در حین اطمینان از واکسیناسیون جمعیت های آسیب پذیر انجام گردد.

با بازگشایی مدارس پس از تعطیلات تابستانی، آژانس ها گفتند علیرغم شیوع دلتاکرونا لازم است که آموزش مبتنی بر کلاس بدون وقفه ادامه یابد.

هانس کلوگه، مدیر منطقه WHO در اروپا، در بیانیه ای گفت: این برای آموزش، سلامت روان و مهارت های اجتماعی بچه ها بسیار اهمیت دارد، زیرا مدارس به بچه ها ما یاری می نمایند تا اعضای شاد و مولد جامعه باشند. این بیماری همه گیر فاجعه بارترین اختلال در آموزش را در تاریخ ایجاد نموده است.

آژانس ها از کشور ها خواستند که بچه ها بالای 12 سال را که دارای بیماری های زمینه ای هستند و آن ها را در معرض خطر بیشتر بیماری شدید کووید 19- قرار می دهد، واکسینه نمایند.

بعلاوه بر اهمیت اقدامات برای بهبود محیط مدرسه در طول همه گیری، از جمله تهویه بهتر، مقدار کلاس های کوچکتر، فاصله گذاری اجتماعی و آزمایش منظم کووید برای بچه ها و کارکنان تاکید شد.

طبق توصیه های WHO که در اوایل ژوئیه منتشر شد، آزمایش بچه ها در گروه های در معرض خطر که علائم کووید-19 را نشان می دهند باید در اولویت قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1739

به "معلمان باید در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلمان باید در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید