نوای موسیقی جاده ابریشم با سازهای شین جیانگ (بخش اول)

به گزارش تور کیش، منطقه شین جیانگ در چین غربی به عنوان خاستگاه آواز و پایکوبی در این کشور شناخته می گردد. فرصتی دست داد تا در گالری فرهنگسرای نیاوران با سازهای موسیقی چین غربی بیشتر آشنا شویم. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم گشتی در این نمایشگاه بزنیم و با سازهای این منطقه از چین بیشتر آشنا شویم.

نوای موسیقی جاده ابریشم با سازهای شین جیانگ (بخش اول)

سازهای به نمایش درآمده در گالری فرهنگسرای نیاوران برای بازدیدکننده ها بسیار جالب هستند، زیرا این سازها بسیار به سازهای ایرانی شبیه هستند و بسیاری از آن ها با الگو گرفتن از سازهای سنتی و تاریخی کشورمان طراحی و ساخته شده اند؛ برخی از آن ها مثل سه تار، دوتار و تنبور هم ایرانی هستند. این سازها به غیر از ارزش هنری که در زمینه موسیقی دارند، از نظر زیبایی شناسی و پژوهشی هم بسیار قابل توجه و ارزشمند هستند. اگر شما هم علاقه مند به آشنایی با سازهای چین غربی هستید و فرصت شرکت در این نمایشگاه و تماشا این سازها از نزدیک را نداشته اید با ادامه گزارش اختصاصی خبرنگاران از این گالری همراه باشید. در قسمت اول این گزارش تصویری، بخشی از سازهای به نمایش درآمده در نمایشگاه را با هم می بینیم. در تصاویر، توضیحات مربوط به سازها هم به نمایش در آمده است.

طبل دنولپاز، خاستگاه: قزاق
سورنای تاجیک، خاستگاه: تاجیک
چرتر، خاستگاه: قزاق
کوبز دم اسب، خاستگاه قزاق
دوتار، خاستگاه: اویغور
تنبور، خاستگاه: اویغور
سپایی، خاستگاه: اویغور
سورنا، خاستگاه: اویغور
بلانزکوم، خاستگاه: تاجیک
سه تار، خاستگاه: اویغور
سایتور، خاستگاه: تاجیک
ایجیک تاجیک، خاستگاه: تاجیک
باربوت، خاستگاه: قزاق
کومز، خاستگاه: قرقیز
رباب تاجیک، خاستگاه: تاجیک

در این قسمت با تعدادی از سازهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه آشنا شدیم. در قسمت بعدی گزارش، سایر سازهای این نمایشگاه را با هم خواهیم دید. کدام یک از سازهای نمایشگاه سازهای چین غربی برای شما جالب تر بود؟ نظرهای خود را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1927

به "نوای موسیقی جاده ابریشم با سازهای شین جیانگ (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوای موسیقی جاده ابریشم با سازهای شین جیانگ (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید