هر سرماخوردگی امیکرون است ، تهوع و استفراغ؛ علامت سویه تازه

به گزارش تور کیش، عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط فعلی هر نوع علائم سرماخوردگی اعم از سرفه و گلودرد باید اومیکرون تلقی گردد و چیزی به نام سرماخوردگی یا حساسیت وجود ندارد.

هر سرماخوردگی امیکرون است ، تهوع و استفراغ؛ علامت سویه تازه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر علی اکبر حیدری با بیان اینکه در صورت ابتلا به تب همراه با هر علامتی به خصوص با علائم تنفسی سرماخوردگی یا سردرد و تهوع باید به پزشک مراجعه کرد اضافه کرد: به علت چرخش سریع ویروس اومیکرون در جامعه باید هرگونه علامت بیماری را جدی تلقی کرد و تا مطمئن شدن در مورد عدم ابتلا به کرونا پیش رفت.

وی ادامه داد: اومیکرون بیشتر با تهوع و استفراغ همراه است و در صورتی که بدن دارای آنتی بادی ناشی از واکسیناسیون باشد احتمال وخامت حال بیمار کاهش می یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت دز سوم واکسن کرونا و استفاده مستمر از ماسک در حفظ سلامت عمومی جامعه مؤثر است.

وی با بیان اینکه تجمع و تردد حداقلی و شستشوی دست حداکثری باید در مواجهه با این سویه ویروس کرونا مدنظر قرار گیرد اضافه کرد: ویروس کرونا به سرعت در جامعه در حال چرخش است بنابراین نباید با دریافت واکسن، سایر پروتکل های بهداشتی را زیر پا گذاشت بلکه باید متوجه بود که واکسن می تواند در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن در جلوگیری از وخامت حال فرد مؤثر باشد.

دکتر حیدری ادامه داد: عادی انگاری و ساده انگاری سویه نو اومیکرون می تواند باعث افزایش تعداد بیماران و بستری شدگان گردد بنابراین برای حفظ سلامت عمومی باید همچنان به صورت مستمر از ماسک استفاده کرد و رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در 16 شهرستان خراسان رضوی 80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت 17 شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده های پزشکی نیشابور و تربت جام است.

براساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 68 میلیون و 602 هزار و 55 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 167 بیمار مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 134 هزار و 53 نفر رسیده است.

تا به امروز 63 میلیون و 515 هزار و 42 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

بعلاوه تا به امروز 61 میلیون و 727 هزار و 179 دُز اول، 54 میلیون و 877 هزار و 715 دُز دوم و 21 میلیون و 593 هزار و 11 دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در ایران به 138 میلیون و 197 هزار و 905 دُز رسیده است.

در حال حاضر 247 شهرستان از نظر شیوع کرونا در شرایط قرمز، 112 شهرستان در شرایط نارنجی، 89 شهرستان در شرایط زرد قرار دارند و هیچ شهر کشور در شرایط آبی به سر نمی برد.

پاندمی کرونا در دنیا 414 میلیون و 378 هزار و 672 نفر را بیمار نموده و جان پنج میلیون و 846 هزار و 935 نفر را گرفته است. 336 میلیون و 470 هزار و 276 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در دنیا هم تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با 79 میلیون و 520 هزار و 665 بیمار مبتلا به کووید 19 و بعلاوه 946 هزار و 180 قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در دنیا به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشور های هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمار های رسمی از فهرست جدول 10 کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در دنیا دارند حذف شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1969

به "هر سرماخوردگی امیکرون است ، تهوع و استفراغ؛ علامت سویه تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر سرماخوردگی امیکرون است ، تهوع و استفراغ؛ علامت سویه تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید