همه آنچه که باید درباره برج سی ان تورنتو بدانید

به گزارش تور کیش، برج سی ان تورنتو با ارتفاع 553 متر، یکی از جاذبه های معروف و دیدنی شهر به شمار میرود که ظرف مدت 40 ماه و با هزینه 63 میلیون دلار در سال 1973 ساخته شد.

همه آنچه که باید درباره برج سی ان تورنتو بدانید

برج سی ان تورنتو یکی از معروف ترین جاذبه های شهر است که مقصدی عالی برای تفریح و صرف غذا به شمار می رود. این برج باشکوه، 553 متر ارتفاع دارد و بلندترین سازه ایستاده در جهان محسوب می شد تا اینکه برج خلیفه در سال 2010 شروع به کار کرد. انجمن مهندسان شهری آمریکا در سال 1995، برج سی ان را به عنوان یکی از عجایب هفت گانه مدرن جهان رتبه بندی کرد. جالب است بدانید این برج در مدت زمان 40 ماه و با هزینه ای بالغ بر 63 میلیون دلار ساخته شد. از نکات جالب برج سی ان، سیستم نورپردازی هوشمند LED است که رنگ بندی آن به مناسبت و فصل بستگی دارد. برج سی ان با 553 متر ارتفاع، بلندترین سازه ایستا در نیم کره غربی به شمار می رود.

برای جابه جایی افراد از آسانسورهایی با جداره های شیشه ای استفاده شده است تا بازدیدنمایندگان چشم انداز ها شهر را نیز ببینند. در واقع در این برج 4 عدد آسانسور سریع السیر با توانایی جابه جایی 1200 مسافر در ساعت تعبیه شده که سرعت میانه آن 360 متر در دقیقه است.

اگر از آسانسور تمام شیشه ای این سازه به لوک اوت (LookOut) در بالای برج بروید، چشم انداز های فوق العاده از شهر را زیر پای خود خواهید داشت. این برج در سال 2018 نوسازی شده است و می توانید با دیوار شیشه ای پانورامای کف تا سقف که در همین بخش لوک اوت قرار گرفته است، تجربه ای هیجان انگیز و جدیدی برای خودتان رقم بزنید. در یک روز صاف می توانید تا بیش از 160 کیلومتر آنطرف تر را نیز مشاهده کنید که شامل آبشار نیاگارا و روچستر در نیویورک نیز می گردد. برای صرف غذا به یکی از 3 رستوران برج بروید که یکی از آن ها، رستوران گردان 360 درجه است. جالب است که می توانید روی طبقه شیشه ای آن قدم بزنید، بایستید، بخوابید یا حتی بپرید. اگر هم جرات تان زیاد است شجاعت خود را با دستان باز روی اج واک امتحان کنید که دور قسمت بالایی برج قرار گرفته است.

رستوارن 360 درجه ای

رستوران گردان این برج با ظرفیت 400 نفر، نمایی 360 درجه ای از چشم انداز ها شهر را پیشکش مهمانان می نماید و 72 دقیقه طول می کشد تا یک دور کامل بزند. اما این همه ماجرا نیست و منوی فصلی، خلاق و کانادایی آن تجربه ای منحصربه فرد را برای مهمانان رقم می زند. این رستوران برنده جایزه های متعددی شده و پذیرای گروه ها، مهمانی ها و نهادهای مختلف است، در ضمن محلی ایدئال برای برگزاری مناسبت ها به شمار می رود.

لی کافه

لی کافه (Le Café) در همکف برج ان سی قرار گرفته است و انواع متعددی از غذاهای خوشمزه و نوشیدنی ها را با قیمت های ارزان تقدیم مهمانان می نماید. پیتزا، سالاد، ساندویچ، قهوه تازه، چای خوشمزه و مخلفات وسوسه انگیزی از خوراکی های کبابی را می توان در منوی این کافه پیدا کرد.

هیجان مبارزه با جاذبه

اج واک (EdgeWalk) این برج در سال 2011 فعالیت خود را شروع کرد و اولین جاذبه در نوع خود در آمریکای شمالی به شمار میرود. اگر می خواهید تجربه ایستادن در ارتفاع 356 متری هوای باز تورنتو را امتحان کنید سری به اج واک بزنید. مرتفع ترین محل پیاده روی با دستان باز در یک دایره کامل در جهان محسوب می گردد که 1.5 متر عرض سکوی آن است که به صورت مدور دور ستون اصلی برج قرار گرفته است.

بازدیدنمایندگان در گروه های 6 نفره به دور ستون اصلی پیاده روی می نمایند در حالی که با مهار ایمنی به نرده بالای سرشان متصل هستند. یک راهنما مسئولیت راهنمایی افراد را بر عهده دارد که حدود نیم ساعت طول می کشد. بازدیدنمایندگان در طول راه رفتن روی این بخش می توانند با دستان باز به سمت شهر متمایل شده و حس معلق شدن در هوا را به خوبی درک نمایند. مطمئنا عکس این تجربه را می توانید با دوستان خود با اشتراک بگذارید و شجاعت خود را به رخ آن ها بکشید. بلیط اج واک شامل ویدئوی یادگاری، عکس و گواهی موفقیت است.

سایر تفریحات برج سی ان

کسانی که پول لازم یا جرات کافی برای بخش اج واک ندارند، می توانند از گزینه های تفریح متعدد این برج نظیر عکاسی روی کف های شیشه ای، نهایت لذت را ببرند. یک کف کاملا شیشه ای در بخش لوک اوت نصب شده است که مستقیما روی کف شیشه ای اصلی آن (که در سال 1994 نصب شده بود) قرار گرفته است. با ایستادن روی این کف های شیشه ای می توانید چشم انداز ای عمودی را از ارتفاع 346 متری مشاهده کنید که مطمئنا رعب آور است! اگر هم به تراس اسکای هوای باز بروید،، نسیم خنک را تجربه خواهید کرد و حتی می توانید با آسانسور مخصوص برج، 33 طبقه بالاتر بروید تا چشم انداز ها 360 درجه شهر را بدون وجود هیچ مانعی به نظاره بنشینید. اینجا برای بچه ها هم تفریح دارد و محوطه بچه ها (KidZone) محلی مناسب برای بچه ها 8 سال و پایین تر است تا انواع تفریح ها را امتحان نمایند.

فروشگاه هدیه این برج را از دست ندهید که مساحتی حدود 743 متر مربع دارد و یکی از منحصر به فردترین تجربه های خرید در تورنتو را پیشکش شما خواهد نمود. صنایع دستی و ماکت های کوچکی از برج سی ان و... مطمئنا سوغاتی معرکه ای از این شهر محسوب می گردد.

منبع: کجارو / seetorontonow.com
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1959

به "همه آنچه که باید درباره برج سی ان تورنتو بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه که باید درباره برج سی ان تورنتو بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید