همکاری آتیلا پسیانی با هیچکاک، طناب به ایرانشهر می رسد

به گزارش تور کیش، نصیر ملکی جو طراح و کارگردان تئاتر درباره روی صحنه بردن نمایش طناب به خبرنگاران گفت: قرار است از 15 آذر ماه نمایش طناب را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرم. این اثر نمایشی براساس فیلم طناب آلفرد هیچکاک شکل گرفته؛ فیلمی شناخته شده در ژانر جنایی - معمایی که به صورت یک پلان سکانس فیلمبرداری شده است.

همکاری آتیلا پسیانی با هیچکاک، طناب به ایرانشهر می رسد

وی ادامه داد: اجرای این نمایش ایده جذابی به نظرم آمد چون هیچکاک این فیلم را به صورت یک پلان سکانس ساخته است که تنها به دلیل محدودیت های تکنیکی در سال 1948 چند کات محدود و نامحسوس در آن وجود دارد. شیوه ای که هیچکاک در این فیلم تجربه نموده شبیه به تئاتر است و همین مساله بستر مناسبی را برای تبدیل کردن فیلم به تئاتر به وجود می آورد. من نیز به دنبال فضایی جنایی بودم که به وسیله آن ذهنیت امروزم را به تصویر بکشم و به ایده های مد نظرم نزدیک باشد.

کارگردان مسخ متذکر شد: نمایش طناب برخلاف آثار دیگری که به صحنه برده ام بسیار متن محور است و در اجرا نیز به متن پاتریک همیلتون نزدیک بوده ایم. قصه کلی نمایش همان داستان فیلم است اما نگاه من به عنوان کارگردان در اجرا تاثیر داشته است از همین رو در فضاسازی بسیار رنگ محور و فرم گرا عمل نموده و از نقاشی های مارک روتکو و اندی وارهول تاثیر گرفته ام.

وی در خاتمه صحبت هایش اعلام کرد: در اجرای این اثر نمایشی این فیلم را به المان های تئاتر نزدیک نموده ایم اما تلاشمان این بوده که از ابتدا تا انتهای نمایش، نور یک دستی داشته باشیم تا تماشاگران دچار همان حسی شوند که موقع تماشای فیلم طناب دارند. آتیلا پسیانی، رامین ناصرنصیر، علی شادمان، خسرو پسیانی، یگانه کاظمی، آیناز آذرهوش، مهسا طهماسبی و راد پورجبار بازیگران این نمایش هستند.

عوامل این نمایش عبارتند از نویسنده: پاتریک همیلتون، کارگردان: نصیر ملکی جو، تهیه کننده: هاشم حکمه، مجری طرح: نورالدین حیدری ماهر، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صحنه: نصیر ملکی جو، طراح لباس: نصیر ملکی جو، سمانه احمدی مطلق، طراح گرافیک: محمد صادق زرجویان، موسیقی و صدا: علی کیانیان، طراح نور: حمید جلالی، عکس: محمد صادق زرجویان، ساغر ناموران، ساخت دکور: حسین طاهربخش، مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی: سام بهشتی، دستیارکارگردان، برنامه ریز و منشی صحنه: راحیل مرشدی، مدیر صحنه: مجید مهرآبادی، مجری گریم: صبور احدی زاده، بافت کلاه گیس: شهاب رضوی، دستیاران لباس: سینا ایرانپور، فاطمه راجزی، دوخت لباس: سمیه خواسته، رکسانا دهری، زهرا بهرامی.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 92

به "همکاری آتیلا پسیانی با هیچکاک، طناب به ایرانشهر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری آتیلا پسیانی با هیچکاک، طناب به ایرانشهر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید