هواوی دیگر نمی تواند از وای فای و کارت های میکرواس دی در اسمارت فون ها استفاده کند

به گزارش تور کیش، با گذشت چندین روز از تحریم های ایالات متحده بر ضد هواوی، تاثیرات گسترده آن بیشتر نمایان شده و کار برای این شرکت غول چینی سخت تر می شود.

هواوی دیگر نمی تواند از وای فای و کارت های میکرواس دی در اسمارت فون ها استفاده کند

انجمن جهانی SD موسوم به SD Association هم به تحریم های ایالات متحده بر ضد هواوی پیوسته و عضویت این شرکت را لغو کرده است. به این ترتیب، هواوی توانایی استفاده از کارت های microSD یا اسلات های SD در محصولاتش را ندارد.

SD Association سازمانی غیرانتفاعی است که استاندارد محصولات SD را کنترل می کند. محدوده فعالیت این سازمان شامل همه چیز مرتبط با حافظه های SD از جمله استانداردهای کارت های تمام اندازه SD تا کارت های میکرواس دی در اسمارت فون ها می شود.

همچنین، طراحی کارت های SD و نحوه قرارگیری آن ها در محصولات زیر نظر این انجمن است. اگر شرکتی عضو این انجمن نباشد؛ نمی تواند محصولات رسمی با استانداردهای SD تولید و وارد بازار کند.

در حال حاضر، عضویت شرکت هواوی در سازمان SD Association رد شده است و دیگر در فهرست اعضای آن نیست. سخنگوی SD Association تایید کرده است که عضویت هواوی به سفارش دولت ایالات متحده رد شده است.

این موضوع اسمارت فون های فعلی هواوی با پشتیبانی از کارت های میکرواس دی را تحت تاثیر قرار نمی دهد ولی گوشی های آینده این شرکت نباید از این فناوری و استاندارد استفاده کنند.

نکته گفتنی بسیار مهم درباره رد عضویت هواوی در انجمن SD Association این است که هواوی چندین سال است از استاندارد و اسلات های معمولی میکرواس دی در اسمارت فون هایش استفاده نمی کند و به فناوری NanoMemory خود روی آورده که که اسلاتی کوچک تر از یک کارت microSD است.

وای فای و نیمه هادی ها هم ممنوع

خبرهایی هم از رد عضویت هواوی در سازمان غیرانتفاعی Wi-Fi Alliance به گوش می رسد. Wi-Fi Alliance متولی توسعه استانداردهای وای فای در سراسر جهان است. اگر این اخبار صحت داشته باشد؛ هواوی از فناوری های وای فای هم نمی تواند در گوشی های خود استفاده کند.

ماجرای وای فای با کارت های میکرواس دی بسیار متفاوت است. وای فای یک ویژگی و نیاز ضروری برای هر اسمارت فونی است و هیچ فناوری یا استاندارد جایگزینی ندارد. این روزها هیچ گوشی تلفن همراهی بدون وای فای قابل تصور نیست.

افزون بر این، موضوع وای فای فقط شامل اسمارت فون ها نمی شود و مهم تر از آن مودم های این شرکت، لپ تاپ ها و طیف گسترده ای از محصولات دیگر را در برمی گیرد.

همچنین گفته می شود سازمان JEDEC هم که متولی استانداردهای نیمه هادی ها است به تحریم های بر ضد هواوی پیوسته است.

آیا هواوی برای این تحریم های جدید هم طرح ها و پلن های B دارد؟ گفته می شود سیستم عامل این شرکت تا پاییز امسال معرفی و جایگزین اندروید خواهد شد. همین طور، فروشگاه اپلیکیشن های هواوی آماده رونمایی است ولی این شرکت برای عدم استفاده از وای فای و نیمه هادی ها یا کارت های میکرواس دی چه نقشه ای دارد؟

به روزرسانی: منابع نزدیک به موسسه Wi-Fi Alliance می گویند خروج هواوی از عضویت این نهاد به معنای ممنوعیت استفاده از فناوری یا محصولات وای فای نیست بلکه تاثیرگذاری این شرکت در استانداردهای آینده وای فای و توسعه این فناوری را به خطر می اندازد. از چندی پیش، هواوی با چندین شرکت چینی دیگر در پی راه اندازی کنسرسیوم جدیدی برای توسعه فناوری های وای فای بودند. بنابراین؛ فعلا در کوتاه مدت تحریم Wi-Fi Alliance روی محصولات هواوی تاثیری نخواهد گذاشت.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 446

به "هواوی دیگر نمی تواند از وای فای و کارت های میکرواس دی در اسمارت فون ها استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی دیگر نمی تواند از وای فای و کارت های میکرواس دی در اسمارت فون ها استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید