آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A71: نسخه ارتقایافته گوشی پرفروش گلکسی A70

به گزارش تور کیش، گوشی های سری A سامسونگ پرطرفدار و دوست داشتنی هستند و از سال های دور جزو بهترین میان رده های بازار محسوب شدند.

آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A71: نسخه ارتقایافته گوشی پرفروش گلکسی A70

پس از موفقیت عظیم گوشی های سری A50، سامسونگ در اوایل سال 98 گوشی A70 را رونمایی کرد. گوشی میان رده جدید غول کره ای سریعا پرفروش شد و در میان کاربران محبوبیت زیادی یافت.

سامسونگ، پس از A70 سراغ عرضه گوشی A70s رفت که نتوانست موفقیت A70 را تکرار کند تا در نهایت اواخر پاییز سال 98 گوشی A71 را معرفی کرد.

امروز، می خواهیم به سراغ آنالیز گوشی میان رده گلکسی A71 برویم که به گفته سامسونگ، نقاط ضعف گوشی A70 را پوشش می دهد و قرار است جانشین خوبی برای آن با سخت افزار و نرم افزار ارتقایافته باشد.

گوشی A71 هم در بخش سخت افزاری و به ویژه پردازنده بهبود یافته است و برای بازی مناسب تر شده و هم در ماژول دوربین یک ارتقای عظیم را شاهد هستیم. گلکسی A71 دارای 4 دوربین پشتی است و ظاهر زیباتری هم دارد. زبان طراحی گلکسی A71 مشابه گلکسی اس 20 و نوت 10 است.

طراحی: زیبا است و بس

گلکسی ای 71 یکی از عظیم ترین نمایشگرها را در میان گوشی های میان رده دارد. نمایشگری کشیده با اندازه 6.7 اینچ و طول 164 میلی متر به وزن 180 گرم که یادآور تبلت های 7 اینچی و همین طور گوشی های سری گلکسی نوت سامسونگ است.

پس، این گوشی برای افرادی که صفحه نمایش عظیم دوست دارند؛ طراحی شده و از نوید لذت بردن از فیلم و ویدیو و بازی را می دهد. نسبت نمایشگر به بدنه 87 درصد است تا عمده پنل جلویی گوشی را صفحه نمایش پر نموده باشد.

چهار لبه گوشی بسیار باریک هستند. لبه بالایی نسبت به گوشی های میان رده دیگر واقعا باریک است و لبه پایینی هم اگرچه حاشیه بیشتری دارد ولی باز هم در مقایسه با لبه های پایینی گوشی های دیگر، باریک قلم داد می گردد.

دوربین سلفی در یک سوراخ بالا وسط نمایشگر قرار گرفته و انصافا بسیار بهتر از ناچ های قدیمی است. ماژول دوربین در بدنه پشتی حالتی مستطیلی دارد. سه دوربین به صورت عمودی زیر هم قرار دریافتد و دوربین چهارم به همراه فلاشر در ردیف دوم هستند. طرح زیادی جالبی نیست و فضای خالی درون این ماژول توی ذوق می زند.

بدنه گوشی ترکیبی از شیشه و پلاستیک است. بدنه جلویی گوشی از جنس شیشه و بدنه پشتیبه همراه قاب از جنس پلاستیک فشرده صیقل خورده است. جنس شیشه گوریلا گلس نسل سوم است تا زیاد هم مقاوم نباشد.

در کل، به دست دریافت گوشی حس خوبی برای شما خواهد داشت و اصلا احساس نمی کنید گوشی با بدنه پلاستیکی در دست دارید. قاب پشتی گوشی A71 در رنگ های مختلفی عرضه شده ولی همگی بسیار زیبا و چشم نواز هستند؛ در تابش نور تغییر رنگ می دهند و بافت هندسی خاص آن ها شما را مجذوب می نماید. اصلا گلکسی A71 به همین بدنه پشتی بسیار زیبایش معروف و خواستنی است.

حشگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است و همانند غالب گوشی های سامسونگ، در زیر گوشی درگاه USB-C برای شارژ، بلندگو، میکروفون و جک خروجی صدای 3.5 میلی متری را می بینیم. در سمت راست، کلیدهای مدیریت صدا و پاور قرار دارند و در سمت چپ هم شکاف سیم کارت و کارت حافظه دیده می گردد.

سخت افزار و نمایشگر: فراتر از احتیاج شما

گفتیم یک نمایشگر عظیم 6.7 اینچی سوپر امولد پلاس روی گوشی A71 نصب شده است. نسبت تصویر این نمایشگر 20:9 است و از رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل با تراکم 393 پیکسلی سود می برد.

همواره نمایشگرهای سامسونگ کیفیت خوبی دارند و از تفکیک و عمق رنگ مناسبی بهره می برند. ویژگی Always On Display اجازه می دهد در حالت خاموش بودن نمایشگر باز هم اعلان ها و ساعت را داشته باشید و در نور خورشید نیز محتوای روی صفحه نمایش به خوبی نمایش داده شوند.

تراشه موبایل اسنپدراگون 730 به همراه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی روی این گوشی داریم. البته، سامسونگ در بعضی بازارها، گوشی گلکسی A71 را با تراشه جدیدتر اسنپدراگون 730G عرضه می نماید که 15 درصد توان پردازشی گرافیکی بهتری دارد.

ولی همین اسنپدراگون 830 نیز یک پردازنده پرقدرت برای میان رده ها است و رقیب اصلی کرین 810 هواوی محسوب می گردد. تقریبا از پس هر کاری برمی آید و قدرت پردازشی آن فراتر از احتیاج یک گوشی میان رده است.

وقتی پردازنده گرافیکی Adreno 618 در کنار تراشه 730 قرار می گیرد؛ باید انتظار بهترین پردازش های گرافیکی را داشته باشید. به همین دلیل، روی گلکسی A71 از دیدن فیلم یا اجرای بازی های سنگین لذت خواهید برد و اصلا احساس کندی یا افت فریم نمی کنید.

سامسونگ این گوشی را با پیکربندی 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی هم روانه بازار نموده که نسبتا ارزان تر است ولی ما پیشنهاد می کنیم مدل 8 گیگابایتی را بخرید تا برای چند سال خیال تان از بابت اجرای سریع نرم افزارها راحت باشد.

باتری این گوشی 4500 میلی آمپرساعتی با شارژری 25 واتی است که برخلاف انتظار، یک شارژ فوق العاده برای این گوشی با نمایشگر عظیم می دهد.

دوربین: کمی بهتر از گلکسی A70

اگرچه ماژول دوربین گلکسی ای 71 زیبا نیست ولی حس مدرنی به آدم القا می نماید و مهم تر از این ها کیفیت و کارایی آن است. اجازه بدهید ببینیم در این ماژول چهارگانه چی داریم:

دوربین اصلی یک حسگر 64 مگاپیکسلی Quad-Bayer ساخت خود سامسونگ و لنز واید 26 میلی متری است. فوکوس اتوماتیک و تشخیص فاز را دارد و دهانه گگرددگی دیافراگم آن f/1.8 است.

دوربین دوم یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و 12 میلی متری با دهانه گگرددگی دیافراگم f/2.2 است.

دوربین سوم هم مطابق انتظار یک لنز 25 میلی متری ماکرو با رزولوشن 5 مگاپیکسلی و دهانه f/2.4 است.

دوربین تشخیص عمق این گوشی هم که در ردیفی جداگانه قرار گرفته است؛ یک لنز 5 مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 است.

روی ویدیو ضبط 4K با 30 فریم در ثانیه را داریم و دوربین سلفی این گوشی هم 32 مگاپیکسلی با گگرددگی دهانه دیافراگم f/2.2 و لنز واید 22 میلی متری است.

در کل دوربین گوشی A71 کیفیت بهتری نسبت به A70 به ویژه در دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی دارد. اصلا نمی توانید ایرادی از عکس های گرفته شده در روز و محیط روشن زیر نور آفتاب بگیرید.

دوربین ماکرو این سیستم کمی ضعیف تر از نمونه های دیگری است که روی گوشی هایی مانند پی 40 لایت سراغ داریم. همین طور خبری از دوربین تله فوتو نیست.

ژست یک پرچم دار را بگیرید

سامسونگ گلکسی ای 71 با اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 به مشتری تحویل داده می گردد. قیمت این گوشی میان رده در بازار ایران نزدیک به 9 میلیون تومان است؛ قیمتی که شاید یک سال پیش برای خرید یک پرچم دار سامسونگ می پرداختیم.

اما گوشی A71 یکی از بهترین میان رده های سال 2020 است و با بهترین گوشی های هواوی و شیائومی از جمله می 9 تی رقابت دارد. وقتی این گوشی را می خرید؛ احساس می کنید یک پرچم دار کامل در دست دارید و در عمل هم از نظر پردازشی، دوربین، طراحی ظاهری و ویژگی های دیگر چیزی از گوشی های پرچم دار کم ندارد.

نسبت به گوشی گلکسی A70 در سخت افزار، دوربین، عمر باتری و طراحی شاهد بهبودهایی است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1138

به "آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A71: نسخه ارتقایافته گوشی پرفروش گلکسی A70" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گوشی سامسونگ گلکسی A71: نسخه ارتقایافته گوشی پرفروش گلکسی A70"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید