وضعیت محیطی کاخ ساسانی سروستان سامان دهی شد

به گزارش تور کیش، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: وضعیت مجموعه جهانی کاخ ساسانی به شکل ویژه در دستور کار نهاده شد و سامان دهی شد.

وضعیت محیطی کاخ ساسانی سروستان سامان دهی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، به دنبال درج گزارشی از وضعیت نابسامان کاخ ساسانی، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس از سامان دهی وضعیت محیطی این مجموعه جهانی اطلاع داد و گفت: در روزهای گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی و وزش باد شدید یکی از شیشه های دفتر اطلاع رسانی شکسته، مقداری خار و خاشاک از زمین های اطراف به پشت فنس های ورودی مجموعه آورده و بخش کوچکی از لوله کشی آب رسانی خارج از محوطه مجموعه به دلیل فرسودگی دچار ترکیدگی شده بود که در روز شنبه قسمتی از راستا لوله تعویض و مشکل هدر رفتن آب مرتفع شد و در طی هفته نیز تعویض کل راستا لوله به صورت اصولی و کاملا استاندارد در دستور کار نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: همچنین به دلیل توفانی بودن هوا در روز آدینه مقداری خار و خاشاک و بطری های پلاستیکی به همراه باد از محوطه خارج فنس به سمت راستا فنس کشی محوطه کاخ ساسانی سروستان آمده بود که عکس های منتشر شده متعلق به همان روز است و درحال حاضر کل محوطه توسط پرسنل پایگاه پاک سازی شده است و این روند به صورت هفتگی نیز انجام می گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات عمرانی و مرمتی اجرا شده پیش از ثبت جهانی این مجموعه در سه سال اخیر و مرمت و بهسازی زیرساخت های گردشگری آن با اعتباری بالغ بر 7میلیارد ریال اطلاع داد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در انتها ضمن تشکر از اصحاب رسانه که در این سال ها همیار میراث فرهنگی در فرآیند ثبت جهانی منظر باستانی ساسانی بوده اند گفت: اهالی رسانه اکنون نیز باید همکاری های خود را بیش از پیش گسترش داده و از صحت اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می گیرد اطمینان حاصل نمایند. زیرا بی شک رشد و شکوفایی بیش از پیش میراث فرهنگی و گردشگری این استان با همکاری رسانه ها، نگاه حرفه ای و درعین حال نقد منصفانه آن ها میسر خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 254

به "وضعیت محیطی کاخ ساسانی سروستان سامان دهی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت محیطی کاخ ساسانی سروستان سامان دهی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید