وقوع بیشتر طلاق و ازدواج میان هم سن و سالان در بوشهر

به گزارش تور کیش، مدیرکل ثبت احوال بوشهر با ابراز نگرانی از پایدار نبودن زندگی مشترک زوجین گفت: در 11 ماهه سال 97 ، متاسفانه بیشترین طلاق های ثبت شده در استان مربوط به زوجینی است که زندگی مشترک آنها کمتر از یک سال دوام داشته و بیشترین ازدواج و طلاق استان نیز مربوط به زوجینی است که هم سن هستند.

وقوع بیشتر طلاق و ازدواج میان هم سن و سالان در بوشهر

اسکندر پاسالار در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر رتبه 27 کشور در زمینه ازدواج را دارا است، اضافه کرد: تعداد ازدواج ثبت شده در سه ماهه نخست سال 98 یک هزار و 873 مورد است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد منفی 12 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: تعداد طلاق های ثبت شده در استان بوشهر در سال 98 تا تاریخ 6 مردادماه 373 مورد بوده که این میزان در سه ماهه سال گذشته 430 مورد بوده که با درصد تغییر منفی 13.3 درصدی همراه بوده است.

وی اضافه کرد: میزان عمومی طلاق در کشور 8.2 درصد و در استان بوشهر 6.6 درصد است و بوشهر در این زمینه، رتبه 26 کشوری را دارد.

همچنین به گفته مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر وقوع طلاق در فصول مختلف سال، متفاوت بوده که این میزان در بهار 23 درصد، تابستان 25 درصد، پاییز 26 درصد، زمستان 27 درصد بوده و بیشترین طلاق ها نیز در 2 سال اول زندگی به وقوع پیوسته است.

پاسالار میزان ثبت واقعه ازدواج در استان بوشهر طی یازده ماه سال گذشته را 6 هزار و 486 مورد مطرح کرد که در همین مدت یک هزار و 765 واقعه طلاق در استان بوشهر ثبت شده است که 1,1 درصد از طلاق های ثبت شده کشور را شامل می گردد.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار استخراج شده از ابتدای سال 97 تا سرانجام بهمن ماه، بیشترین ازدواج در میان مردان گروه سنی 25 تا 29 سال با زنان گروه سنی 20 تا 24 سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر، میانگین اختلاف سن زوجین در زمان ازدواج در کشور را 5 سال و 4 ماه و در استان بوشهر 5 سال و 6 ماه اظهار داشت و ادامه داد: میانگین سنی ازدواج زوج و زوجه در کشور به ترتیب 27,4 و 22,9 است که این میزان در استان بوشهر 27,7 و 23 سال است.

وی به آمار طلاق ثبت شده در استان طی این مدت نیز اشاره نمود و گفت: میانگین اختلاف سن زوج و زوجه در زمان طلاق در کشور 5 سال و 8 ماه است که در استان بوشهر نیز همین اختلاف سنی به ثبت رسیده است؛ همچنین 91 درصد از طلاق های ثبت شده استان در مناطق شهری به وقوع پیوسته است.

اسکندر پاسالار، بیشترین طلاق های ثبت شده را در میان مردان گروه سنی 30 تا 34 سال و زنان گروه سنی 25 تا 29 سال اظهار داشت و اضافه کرد: میانگین طول مدت زندگی زوجین در زمان طلاق در کشور 9 سال و 7 ماه را نشان می دهد که این شاخص در استان بوشهر 9 سال و 2 ماه است.

وی بیشترین ازدواج ها را در میان مردان و زنان هم سن و سال مطرح کرد و اضافه کرد: بیشترین ازدواج در میان مردان و زنان با مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی اتفاق افتاده است.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر اعلام کرد: طبق آمار ارائه شده توسط ثبت احوال بوشهر میانگین سن ازدواج بار اول مردان در استان بوشهر 30 و برای زنان 23.5 سال است. همچنین وقوع ازدواج در فصول مختلف سال متفاوت بوده و در فصل بهار 33 درصد، تابستان 30 درصد، پاییز 15 درصد و زمستان 22 درصد است.

به گزارش خبرنگاران استان بوشهر در سال 97 کمترین میزان ازدواج و طلاق را داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 235

به "وقوع بیشتر طلاق و ازدواج میان هم سن و سالان در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع بیشتر طلاق و ازدواج میان هم سن و سالان در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید