پنج شهرستان با شرایط زرد و سه شهرستان آبی در استان سمنان

به گزارش تور کیش، خبرنگاران/سمنان استاندار سمنان از وجود پنج شهرستان با شرایط زرد و سه شهرستان آبی در استان اطلاع داد و گفت: بی تردید مردم ضرورت ها را درک نموده و از این پس نیز بهترین ابزار برای کنترل کرونا ، خود مردم هستند.

پنج شهرستان با شرایط زرد و سه شهرستان آبی در استان سمنان

علی رضا آشناگر ؛ استاندار سمنان در آستانه روز طبیعت گفت: در روز 13 فروردین هر سال ، معمولاً مردم کشور ما به لحاظ عشقی که به طبیعت دارند، به آغوش طبیعت می رفتند و برای هم بهترین آرزوها را در جهت سلامتی و طول عمر داشته و دارند.

وی اضافه نمود : سال جاری به خاطر گسترش بیماری کرونا و به ویژه در کشور ما که در موج جدید این بیماری قرار گرفته ایم فضا کاملاً تغییر کرده است.

استاندار سمنان توضیح داد: سال جاری با نرفتن به دامان طبیعت و عدم تشکیل تجمعات و دورهمی ها برای یکدیگر سلامتی آرزو نماییم.

رییس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: در استان سمنان اوضاع نسبتا با ثبات است و در حال حاضر پنج شهرستان در شرایط زرد و سه شهرستان نیز در شرایط آبی قرار دارند، اما این شرایط بسیار شکننده بوده و در صورت عدم رعایت ضوابط می تواند دوباره ما را وارد موجهای جدید کرونایی نماید که بی تردید سلامتی مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: با توجه به آنالیز آمارها در روز گذشته ؛ تعداد 123 نفر بیمار کرونایی به صورت سرپایی شناسایی شده که این عدد به نسبت روز قبل از آن به دو برابر افزایش یافته و این میزان قدری ما را نگران کرده و به همین خاطر از شهروندان عزیز که تا به امروز نهایت همکاری را با دولت و خدمتگزاران خود در ستاد مدیریت مقابله با کرونا داشته اند، درخواست می نماییم که از تعطیلات پیش رو برای حفظ سلامتی و تحکیم خانواده استفاده کرده و از رفتن به مراکز پر تجمع ، تفرجگاه ها و پارک ها جدا خودداری کرده تا بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم.

استاندار سمنان گفت : مردم حتماً ضرورتها را درک می کنند و جوانان نیز برای حفظ سلامتی بزرگسالان مساعدت خواهند نمود ، چرا که تجمعات و دورهمی ها می تواند موجب مرگ و میر بزرگسالان شده و با توجه به گسترش نوع انگلیسی ویروس کرونا ، بچه ها را نیز تحت تاثیر قرار داده و بیمار نماید.

آشناگر از مردم استان سمنان خواست به منظور سلامتی خود و سایر هم وطنان ، همکاری لازم را با دست اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا به انجام رسانند.

آشناگر با اشاره به اینکه محدودیت ها بر اساس اعداد و آمار بیماران معین می گردد ، گفت: این اعداد به سرعت می توانند تغییر یافته و از شرایطی به شرایط دیگر و از رنگی به رنگ دیگر تبدیل گردد ؛ لذا خود مردم در این زمینه رعایت کرده و مسئولان مربوطه نیز کنترل لازم به انجام رسانند.

استاندار سمنان توضیح داد : منع تردد شبانه از ساعت 10 شب تا 3 صبح همچنان با قوت در سطح استان اعمال خواهد شد و با توجه به نوع رنگ بندی اعلام شده برای شهرستانهای استان سمنان از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، مبنا و معیار خود مردم هستند که می توانتد با پرهیز از تجمعات و دورهمی ها در حفظ شرایط باثبات استان مساعدت کنند .

وی گفت: بی تردید مردم ضرورت ها را درک کرده و با توجه به اینکه تا کنون تمامی اقشار نهایت همکاری را با ستاد مدیریت مقابله با کرونا داشته اند ؛ از این پس نیز بهترین ابزار برای کنترل بیماری ، خود مردم می باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1521

به "پنج شهرستان با شرایط زرد و سه شهرستان آبی در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج شهرستان با شرایط زرد و سه شهرستان آبی در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید