پیکان هم از خواسته آجورلو و استقلال حمایت کرد، اکبر محمدی: از صحبت های درودگر قانع نشدم
به گزارش تور کیش، پس از مسئولان دو باشگاه سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز، مدیرعامل پیکان تهران نیز بر ضرورت شفاف سازی و دفاع از حق باشگاهها در موضوع تبلیغات محیطی تاکید نمود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، اکبر محمدی مدیرعامل باشگاه پیکان که از مدیران فوتبالی و تحصیلنموده حاضر در لیگ برتر به شمار می رود در گفت و گویی از موضع مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد تبلیغات محیطی حمایت نموده و گفت: باشگاه پیکان به صورت ویژه با یاری گرفتن از مشاوران متخصص در این حوزه به زودی درخواست خود به سازمان لیگ را ارائه خواهد داد تا بتوانیم از این محل درآمدزایی قابل قبولی داشته باشیم.
وی ادامه داد: تا به امروز خیلی روی موضوع بهره مندی از امتیاز تبلیغات محیطی تحقیق کردم و با اساتید دانشگاهی متخصص در این حوزه همفکری کردم و به این باور رسیدیم که حق باشگاه ها تا به امروز محقق نشده است. دیشب درودگر در این ارتباط شرحاتی را ارائه کرد، اما من به عنوان مدیرعامل یک باشگاه لیگ رجحان قانع نشدم. هیچ کسی نمی داند سازمان لیگ از محل تبلیغات محیطی چه اندازه درآمد داشته است، در صورتی که این حق اولیه باشگاه ها است که در جریان جزئیات این اتفاق قرار بگیرد.
مدیرعامل باشگاه پیکان توضیح داد: درودگر دیشب در برنامه تلویزیونی بیان کرد فصل گذشته یازده قرارداد با شرکت های تبلیغاتی منعقد شده، اما برای لیگ نو شش قرارداد امضا شده، اما مساله مهم اینجاست که رقم قرارداد چقدر است؟ وقتی این موضوع شفاف اعلام نمی گردد طبیعی است که ابهامات به وجود می آید! وقتی شما رقم را ندانید متوجه نمی شوید درآمد سازمان لیگ در این میان چه اندازه است و سهم باشگاه ها به عنوان شرکت نمایندگان در مسابقات چقدر است؟
وی گفت: البته رقم هایی در این میان از سوی سازمان لیگ به باشگاه ها پرداخت شده، اما تعیین نیست این مبالغ از چه اندازه درآمد محاسبه شده، در این بین جریمه ها و هزینه های جانبی نیز از آن کسر شده تا یک علامت سوال بزرگ برای مدیران به وجود بیاید که سیستم محاسبه چگونه بوده و رقم اصلی چقدر بوده که سهم باشگاه از این قرارداد ها این مبلغ بوده است!
اکبر محمدی در بخش دیگری شرح داد: ما در چند نوبت بنا داشتیم که چند حرکت تبلیغاتی مفید به فایده در جهت منافع باشگاه انجام دهیم، اما قوانین سازمان لیگ که مصوبه هیئت رئیسه این سازمان بود مانع از انجامش شد، اما آنچه واضح و روشن است سهم باشگاه ها از محل تبلیغات محیطی بسیار ناچیز و اندک است. بیشتر باشگاه در این فرایند تبدیل به ابزار شده اند و حقوق آن ها به وسیله فدراسیون به درستی پرداخت نمی گردد.
عضو مجمع فدراسیون فوتبال با استقبال از حرکت آجورلو مبنی بر طرح این راه چاره گفت: بسیار خوشحالم که آجورلو این کار را استارت زد و ما هم به عنوان یکی از اعضای مجمع و یکی از باشگاه ها ذینفع از این تصمیم پیگیر وصول مطالبات خود از سازمان لیگ هستیم و کوشش می کنیم این کار به نتیجه برسد. بنا ندارم قضاوتی درباره عملکرد مسئولان سازمان لیگ در ادوار گذشته داشته باشم، اما حرف من و خیلی از مدیران باشگاه های لیگ رجحان این است که باید یک معادله بُرد - بُرد رقم بخورد تا همه از این درآمد ذینفع باشند. باشگاه ها باید از محل تبلیغات محیطی منتفع شوند، نه اینکه صرفا سازمان لیگ برنده این اتفاق باشد و سهم حداقلی به باشگاه ها تعلق بگیرد.
مدیرعامل باشگاه پیکان با اشاره به نبود شفافیت در حوزه درآمدزایی سازمان لیگ از محل تبلیغات محیطی، از مدیران این مجموعه خواست هر چه سریعتر برای آگاهی افکارعمومی نسبت به ارائه گزارش اقتصادی اقدام نمایند، وی در ادامه شرح داد: متاسفانه تا به امروز بار ها سوال مطرح کردیم که بالاخره درآمد فصل گذشته چه شد؟ فصول گذشته از این محل چه میزان پول حاصل شده، اما هیچ کسی پاسخگو نیست، من تصور می کنم سازمان لیگ به این علت شفاف سازی نمی کند، چون می داند در پی اعلام اندازه درآمد آن وقت به باشگاه ها بدهکار خواهد شد و دیگر باشگاه ها به راحتی کوتاه نمی آیند و البته از طرفی ممکن است بعضی از این مطالبات محقق نگردد آن وقت دیگر باشگاه ها قید سهم خود را نمی زنند، به همین علت برترین گزینه عدم شفاف سازی در این مقوله است. با این حال با شناختی که از شهاب الدین عزیزی خادم دارم می دانم که تمایل دارد باشگاه ها حق واقعی خود را از فوتبال بگیرند، اما باید در ادامه کار پیگیری کنیم که این اتفاق رخ بدهد.
وی در انتها با اشاره به نقش مهم اتحادیه باشگاه های فوتبال در پیگیری این مطالبه، اظهار داشت: اگر اتحادیه باشگاه های فوتبال مأموریتش دفاع از حقوق باشگاه هاست باید در این مقوله با قدرت در کنار باشگاه حضور پیدا کند تا حقوق باشگاه ها به درستی پرداخت گردد. اتحادیه فوتبال باشگاه ها تا به امروز منفعل عمل نموده، اما واقعیت این است که اتحادیه باید در این مورد با قدرت وارد گردد تا باشگاه ها به این باور برسند که آن ها نقش فرمایشی ندارد بلکه در کنار باشگاه ها از حقوق به حق آن ها دفاع می نمایند.
منبع: خبرگزاری دانشجو