چگونه از دست زگیل خلاص شویم؟

به گزارش تور کیش، بافتی که دستگاه گوارشی، گلو، بینی و دیگر شکاف های بدن را می پوشاند، همان غشای مخاطی است. ویروس هایی که عضوی از خانواده ویروس پاپلیوم انسانی هستند، باعث بروز زگیل روی دست ها، صورت، آرنج، انگشت های دست، پاها و دیگر بخش های بدن می شوند. زگیل ممکن است از شخصی به شخص دیگر سرایت کند. بعلاوه زگیل ممکن است از یک ناحیه بدن به ناحیه دیگر منتقل گردد. بعضی از انواع رایج زگیل عبارت اند از زگیل های دست، زگیل های پا، زگیل های مسطح و زگیل های تناسلی. یکی از درمان های زگیل، استفاده از داروهای بدون نسخه است. محصولات بدون نسخه زیادی وجود دارند که برای از بین بردن زگیل روی پا یا دست مؤثر هستند.

چگونه از دست زگیل خلاص شویم؟

این محصولات معمولاً به شکل ضماد، مرهم و لوسیون ارائه می شوند. این محصولات به وسیله از بین بردن پوستی که ویروس زگیل آن را تحت تأثیر قرار داده، زگیل را از بین می برند. پس از استفاده از محصول موردنظر، زگیل و آن بخش از پوست می میرد. با این حال، در استفاده از این محصولات محتاط باشید. مواد شیمیایی که در این محصولات وجود دارد، بسیار قوی هستند و ممکن است نه تنها روی پوست ناحیه موردنظر، بلکه روی پوست سالم نیز تأثیر بگذارند. افرادی که دچار مسائل قلبی یا دیابت هستند، بایستی از مصرف این محصولات خودداری نمایند. بعلاوه یک سری داروهای مختص زگیل وجود دارند که به تجویز پزشک احتیاج ندارند و شما می توانید برای از بین بردن زگیل های مسطح از آن ها بهره ببرید. مصرف این محصولات باعث می گردد پوست با آب خیس گردد. به مرور زمان لایه ای از پوست کنده شده و ویروس زگیل از بین می رود. درمان های زگیل مسطح ممکن است حدود 3 ماه طول بکشد تا نتیجه بدهد. این موضوع به سایز و عمق زگیل بستگی دارد. استفاده از اسید سالیسیلیک نیز روش مناسبی برای از بین بردن زگیل روی صورت محسوب می گردد. روش های خانگی زیادی برای از بین بردن زگیل وجود دارد. یک روش بسیار معروف، استفاده از محصولات روغنی طبیعی است؛ زیرا این محصولات طبیعی هستند و روی پوست تأثیر مخربی ندارند. یک روش معروف دیگر، استفاده از نوارچسب است. در این روش کمی نوارچسب روی زگیل می گذارید و حدود 7 روز منتظر می مانید.

سپس نوارچسب را برمی دارید و 12 ساعت زگیل را در معرض هوا قرار می دهید. سپس مجدداً یک تکه نوارچسب روی زگیل می چسبانید و 7 روز دیگر منتظر می مانید. این فرایند تا زمانی که زگیل از بین برود، ادامه می یابد. این روش مؤثر است؛ زیرا باعث ایجاد یک نوع تحریک می گردد. در نتیجه سیستم ایمنی تحریک شده و با عفونت به مقابله می پردازد. از روش های خانگی دیگر می توان به استفاده از سرکه، لاک ناخن یا سیر اشاره نمود. برای از بین بردن زگیل با سیر، کمی سیر را له کنید و آن را مستقیماً روی زگیل بمالید. سپس ناحیه موردنظر را با یک باند بپوشانید. هر روز از یک سیر تازه بهره ببرید. در عرض یک هفته احتمالاً زگیل داغ می گردد و در نهایت از بین می رود. از مالیدن سیر به پوست سالم خودداری کنید. برای از بین بردن زگیل با سرکه، یک تکه پنبه را به سرکه آغشته کنید و آن را با استفاده یک باند روی زگیل نگه دارید. هر روز 1 الی 2 ساعت این پنبه را روی زگیل قرار دهید.

زمانی که می خواهید زگیل را از بین ببرید، ابتدا از روش های طبیعی بهره ببرید. اگر نتیجه نداد، از روش های دیگر بهره ببرید.

برای از بین بردن زگیل های مقاوم از روش های زیر بهره ببرید:

  • یک فنجان جودوسر در وان حمام بریزید و مدت 20 دقیقه در وان بخوابید.
  • به جای جودوسر می توانید از ½ فنجان جوش شیرین بهره ببرید.
  • 2 بار در روز روغن بیدستر را روی زگیل به آرامی بمالید.
  • آب آلوئه ورای تازه را روی یک تکه پنبه بمالید و روی زگیل بگذارید.
  • یک تکه پیاز خام روی زگیل بمالید.
  • از مواد غذایی سرشار از ویتامین آ مانند کدوتنبل، هویج و اسفناج در رژیم غذایی خود بهره ببرید.
  • ناحیه ای که زگیل دارد، خشک نگه دارید و زگیل را نخارانید.
منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2074

به "چگونه از دست زگیل خلاص شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از دست زگیل خلاص شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید