کاراکاس جلسه فوق العاده شورای امنیت برای آنالیز حمله ناکام در ونزوئلا را خواهان شد

به گزارش تور کیش، ونزوئلا خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تهاجم ادعایی مزدورانی شد که به گفته کاراکاس از سوی ایالات متحده و کلمبیا برای سرنگونی نیکولاس مادورو سازماندهی شده بودند.

کاراکاس جلسه فوق العاده شورای امنیت برای آنالیز حمله ناکام در ونزوئلا را خواهان شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری تاس، ساموئل مونکادا، سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد در گزارشی 14 صفحه ای به شورای امنیت خبر داد که بین سوم و چهارم مه 2020 گروهی مسلح از مزدوران و تروریست ها که از سوی دولت های کلمبیا و ایالات متحده آمریکا سازماندهی، آموزش، تامین اقتصادی و حفاظت شده بودند، وارد اراضی ونزوئلا شدند.

در این بیانیه آمده است: بدین ترتیب از رئیس شورای امنیت درخواست دارم تا فورا گفت وگوهایی برای آنالیز موارد زیر برگزار کند؛ اولا، به رسمیت شناختن تهاجمی که از سوی دولت های بوگوتا و واشنگتن علیه ونزوئلا بین سوم و چهارم مه 2020 انجام شد، یک حمله مسلحانه بود که هدفش علیه صلح امنیت کشورم و این منطقه بوده است. دوما، انتشار بیانیه محکومیت شفاف و منع استفاده یا تهدید به استفاده از قوه قهریه به هر نحوی و اجرای آن علیه ونزوئلا.

مقام های ونزوئلا سوم مه اعلام کردند با موفقیت یک کوشش ناموفق برای نفوذ به کشورشان را که از سوی گروهی مزدور برنامه ریزی شده بود و آن ها قصد داشتند از کلمبیا وارد شوند تا کودتایی در ونزوئلا به راه انداخته و نیکولاس مادورو را به قتل برسانند، خنثی نموده اند. در میان بازداشتی ها دو شهروند آمریکایی هم بود.

رئیس جمهوری ونزوئلا در سخنرانی تلویزیونی خود، پاسپورت های متعلق به آیرن بری و لوک دنمن را نشان داد. نفر اول حین بازپرسی گفت که وظیفه داشته تا کنترل فرودگاه را به دست بگیرد و رهبر ونزوئلا را به آنجا بیاورد تا او را از آنجا به آمریکا بفرستد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید واشنگتن هیچ ارتباطی با این افراد بازداشتی در ونزوئلا ندارد و آمریکا اگر قصد انجام چنین طرحی را داشته باشد آن را پنهان نمی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 966

به "کاراکاس جلسه فوق العاده شورای امنیت برای آنالیز حمله ناکام در ونزوئلا را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاراکاس جلسه فوق العاده شورای امنیت برای آنالیز حمله ناکام در ونزوئلا را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید