کمپ ورنادوک به روستای کنگ می رسد

به گزارش تور کیش، پنجمین کمپ بین المللی مستندنگاری معماری بومی یا ورنادوک باهدف آموزش به دانشجویان خارجی مقیم ایران از تاریخ 2 تا 12 مهرماه در دانشگاه فردوسی مشهد شروع به کار کرد.

کمپ ورنادوک به روستای کنگ می رسد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور با اعلام این خبر گفت: این کمپ با هدف ارتقای دانش فنی شیوه های مستندنگاری میراث بومی ایران شکل گرفته است و قصد آن اشاعه فرهنگ مستندنگاری دستی به دانشجویان خارجی مقیم ایران در رشته معماری است.

او اضافه کرد: در این دوره تعدادی از دانشجویان برگزیده رشته معماری دانشگاه فردوسی مشهد از کشورهای هند، افغانستان، لبنان، سوریه، بحرین، عراق و تعدادی دانشجوی ایرانی، انتخاب شده اند که به مستند نگاری خانه های تاریخی روستای کنگ در نزدیکی مشهد مقدس خواهند پرداخت.

طالبیان در ادامه بیان کرد: علاوه بر اساتید داخلی اساتیدی از کشورهای فنلاند و تایلند که سابقه طولانی در برگزاری کمپ های آموزشی مستند نگاری بومی دارند برای این دوره آموزشی دعوت نموده ایم.

پنجمین کمپ بین المللی مستندنگاری معماری بومی ایران با همکاری معاونت میراث فرهنگی و کمیته بین المللی معماری بومی (سیاو) ایکوموس جهانی در حال برگزاری است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 391

به "کمپ ورنادوک به روستای کنگ می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپ ورنادوک به روستای کنگ می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید