گروه فیس بوکی نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای یاری به ناشران

به گزارش تور کیش به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، سال جاری به خاطر شیوع ویروس کرونا و قرنطینه اجباری بسیاری از شهروندان کشورهای دنیا تقریباً تمام رویدادهای فرهنگی، هنری، ادبی و سینمایی دنیا لغو شده است. نمایشگاه های کتاب نیز در بسیاری از کشورهای دنیا لغو شده و بیشتر آنها در فضای مجازی برگزغر شدند.

گروه فیس بوکی نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای یاری به ناشران

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

البته در این میان نمایشگاه کتاب فرانکفورت ترجیح داده به جای تعطیلی کامل امسال نمایشگاه را به صورتی خاص و محدود در پاییز برگزار کند. طبق آخرین گزارش مسئولان آلمانی قرار است نمایشگاه کتاب فرانکفورت در تاریخ 14 تا 18 اکتبر امسال برگزار گردد ولی برنامه مسئولان این نمایشگاه به این محدود نشده است.

بخش هنر نمایشگاه کتاب فرانکفورت که به آرت پلاس شهرت دارد (+arts)، از سال های پیش به منظور حمایت از کتاب های اقتباسی و ارتباط ناشران با تهیه نمایندگان سینما تاسیس شده است. این بخش جانبی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال های گذشته فعالیت گسترده ای در حوزه های سینما، تلویزیون، بازی های رایانه ای و محتواهای مربوط به کتاب های هنری داشته است.

حالا در زمان شیوع ویروس کرونا و قبل از برگزاری با تاخیر نمایشگاه اصلی بخش آرت پلاس برای ارتباط ناشران و تهیه نمایندگان محصولات فرهنگی، گروهی فیس بوکی راه اندازی نموده است تا بتواند به ناشران و کتابفروشان یاری کند تا محصولات خود را در فضای مجازی به فروش برسانند.

بر اساس اعلام مسئولان نمایشگاه فرانکفورت این گروه فیس بوکی با هدف ارائه محتواهای چاپی، صوتی، تصویر، و دیگر محصولات ناشران تاسیس شده است تا زمینه ای برای حضور در نمایشگاه پاییز باشد. آنها امیدوارند از این طریق به طور جانبی از ناشران و کتابفروشان کشورهای مختلف حمایت نمایند.

کاتجا بون مدیر ارتباطات و بازاریابی نمایشگاه فرانکفورت درباره این گروه می گوید: هدف کلی نمایشگاه فرانکفورت ایجاد فرصت ها و زیرساخت های لازم برای افزایش و رونق تجارت صنعت کتاب است و امسال نیز با وجود شیوع ویروس کرونا طرح حضور مجازی ناشران قبل از نمایشگاه اصلی لازم بود.

وی گفت: با این گروه فیس بوکی کوشش کردیم بر بحران غلبه کنیم و ناشران را همچنان امیدوار نگه داریم. هنوز معلوم نیست در پاییز چه اتفاق بیفتد و اصلاً نمایشگاه برگزار گردد یا نه ولی با این گروه رونق کار ناشران در کشورهای مختلف تا حدودی تضمین خواهد شد.

بون اعتقاد دارد ناشران آلمان و دیگر کشورهای حاضر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به راحتی می توانند با عضویت در این گروه مجازی کالاهای خود را بازاریابی نمایند. حتی تهیه نمایندگان دیگر محصولات مثل بازی های رایانه ای، فیلم های تلویزیونی، سینمایی و شرکت های فناوری اطلاعات نیز می توانند کالاهای خود را در این گروه به اشتراک گذارند.

امسال قرار بود نمایندگانی از نمایشگاه کتاب فرانکوفورت در جشنواره فیلم کن فرانسه حضور پیدا نمایند که ظاهراً با شیوع کرونا لغو شده است. قرار بود در این جشنواره ناشران کتاب های سینمایی با تهیه نمایندگان فیلمهای سینمایی ارتباط برقرار نموده و نظرات خود را در این حوزه مبادله نمایند.

هولگر وولند معاون نمایشگاه کتاب فرانکفورت و موسس و رئیس بخش آرت پلاس طرح فیس بوکی نمایشگاه را مثبت ارزیابی می نماید و اعتقاد دارد در این زمان حساس چنین طرحی مناسب ترین روش برای برقراری ارتباط بین ناشران و کتابفروشان دنیاست.

وی گفت: بخش هنرهای نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال ها در این زمینه تجربه دارد و به نظر می رسد طرح مجازی آن نیز موفقیت آمیز باشد. ارتباط ناشران با یکدیگر مثل خون رگ های هر نمایشگاه کتابی است و ما مطمئن هستیم که این گروه فیس بوکی زمینه مثبتی برای ارتباط و درآمدزایی بیشتر ناشران فراهم خواهد آورد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 933

به "گروه فیس بوکی نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای یاری به ناشران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه فیس بوکی نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای یاری به ناشران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید