گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت موادغذایی

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، بانک مرکزی متوسط قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 93.11.24 را بیان نمود. بر این اساس، قیمت 5 قلم نسبت به هفته مشابه ماه قبل افزایش، 5 قلم کاهش و یک قلم نیز ثابت ماند.

گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت موادغذایی

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 1.3 درصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل 0.9 درصد کاهش یافت و شانه ای 82000 الی 105000 ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه یک ثابت بود و قیمت برنج داخله درجه دو معادل 0.5 درصد کاهش داشت. در گروه حبوب بهای نخود، عدس و لوبیا چشم بلبلی بدون تغییر بود و قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 1.3 درصد کاهش یافت.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظری کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گشت. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای سیب زرد تخم لبنان ثابت بود.

قیمت سیب قرمز تخم لبنان معادل 0.1 درصد و انار 3.5 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 1.4 درصد تا 2.1 درصد کاهش داشت. در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام این گروه بین 1.5 درصد تا 20.8 درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل 0.7 درصد، گوشت تازه گاو و گوساله 0.1 درصد و گوشت مرغ 6.5 درصد افزایش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل 0.1 درصد و شکر 0.5 درصد افزایش ولی قیمت چای خارجی 0.1 درصد و روغن نباتی جامد 0.2 درصد کاهش یافت. بهای روغن نباتی مایع ثابت بود.

قیمت لبنیات در هفته مورد بررسی نسبت به هفته مشابه سال قبل 11.1 درصد، برنج 6.2 درصد، حبوب 0.8 درصد، میوه های تازه 52.5 درصد، گوشت قرمز 5.8 درصد، گوشت مرغ 12.6 درصد، قند و شکر 5 درصد و چای 9.4 درصد افزایش قیمت نشان می دهد.

در عین حال، سبزی های تازه 19.3 درصد، روغن نباتی 0.2 درصد و تخم مرغ نیز 5.5 درصد کاهش قیمت داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 421

به "گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت موادغذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت موادغذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید