گزارش سازمان هواپیمایی درباره دلیل حادثه فوکر 100 آسمان ، مسافران آتش سوزی را به خلبان اطلاع دادند؟

به گزارش تور کیش، مدیرکل دفتر آنالیز سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به بروز نقص فنی برای هواپیمای فوکر پرواز تهران - بوشهر گفت: موتور شماره یک این هواپیما دچار احتراق داخلی شده بود.

گزارش سازمان هواپیمایی درباره دلیل حادثه فوکر 100 آسمان ، مسافران آتش سوزی را به خلبان اطلاع دادند؟

به گزارش خبرنگاران، حسن رضایی فر در رابطه با وقوع حادثه برای هواپیمای فوکر 100 هواپیمایی آسمان در فرودگاه مهرآباد، اظهار کرد: ساعت حدود 5 صبح روز دوشنبه خلبان پرواز تهران - بوشهر هواپیمایی آسمان در داخل پارکینگ اقدام به استارت موتور می نماید.

وی ادامه داد: روی موتور شماره یک هواپیما قطعه ای در سیستم سوخت رسانی وجود دارد که خراب بوده و به جای این که سوخت وارد محفظه موتور گردد، سوخت زیر محوطه موتور جمع می گردد.

رضایی فر اضافه نمود: وقتی موتور استارت می گیرد آتش از محفظه احتراق به سوخت های ریخته شده سرایت نموده و یک آتش سوزی داخل موتور روی می دهد و خارج از موتور آتش سوزی نداشته ایم.

مدیرکل دفتر آنالیز سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری افزود: این آتش سوزی وقتی موتور روشن می گردد به عنوان یک Backfire بیرون می زند. این یک نوع نقص فنی است که در موتور اتفاق می افتد که پیامد آن آتش سوزی داخلی موتور است.

رضای فر یادآور شد: سریعاً این موضوع را به خلبان اطلاع می دهند و پرسنل با کپسول آتش نشانی اقدام به اطفای حریق می نمایند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسافران این اتفاق را به خلبان اطلاع داده اند، تاکید نمود: خیر. موتور فوکر 100 عقب هواپیماست و نفر فنی که پایین است تا تمام موتورها روشن و هواپیما برای پرواز آماده می گردد یک علامت را به خلبان نشان می دهد. نفر فنی متوجه نقص فنی در موتور شماره یک هواپیما فوکر شده است.

رضایی فر تاکید نمود: در واقع سوخت پسماند در موتور دچار احتراق شده که این سوخت پسماند حاصل از نقص فنی سیستم سوخت موتور بوده و این به منزله آتش سوزی بیرون موتور و سرایت به هواپیما نیست.

پیش از این نیز سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با اشاره بروز نقص فنی در موتور هواپیمای فوکر 100، آتش سوزی این هواپیما را تکذیب نموده بود. بعضی رسانه ها به اشتباه و با استناد به اظهارات مسافران پرواز تهران-بوشهر خبر احتراق درونی موتور را به عنوان آتش سوزی هواپیما منتشر نموده بودند.

  • وحشت مسافران؛ آتش سوزی هواپیمای آسمان در فرودگاه مهرآباد؟ | مسافران تخلیه شدند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2103

به "گزارش سازمان هواپیمایی درباره دلیل حادثه فوکر 100 آسمان ، مسافران آتش سوزی را به خلبان اطلاع دادند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سازمان هواپیمایی درباره دلیل حادثه فوکر 100 آسمان ، مسافران آتش سوزی را به خلبان اطلاع دادند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید