گشت شبانه روزی برای جمع آوری زباله گردها

به گزارش تور کیش، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از توقیف و اعمال قانون 9 دستگاه خودرو متخلف حمل و جمع آوری پسماند خشک از سطح شهر سمنان درهفته سوم دی ماه خبرداد.

گشت شبانه روزی برای جمع آوری زباله گردها

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا پیوندی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس ماده 16 قانون مدیریت پسماند نگهداری، مخلوط کردن، جمع آوری، حمل و نقل، خرید و فروش و دفع و صدور پسماندها خارج از چارچوب مقررات قانون جرم است و افراد متخلف به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی محکوم خواهند شد.

وی اضافه کرد: واحدهای گشت این سازمان به صورت شبانه روزی در سطح شهر برای شناسایی و جمع آوری زباله گردها و کارگاه های غیرمجاز فعالیت می نمایند، زباله گردها را شناسایی و با تشکیل پرونده و معرفی به دادسرا بر اساس قانون با آنان برخورد می نمایند. با کوشش واحدهای گشت به همراه نماینده دادگستری در سازمان مدیریت پسماند به عنوان ضابط خاص و مأمور نیروی انتظامی بعنوان ضابط عام در هفته سوم دی ماه 3 دستگاه پیکان وانت، یک دستگاه نیسان و 5 مورد چرخدستی متوقف و جهت اعمال قانون خودروها به پارکینگ نیروی انتظامی و چرخ دستی ها به انبار سازمان مدیریت پسماند منتقل شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با اشاره به معضلات زباله گردی و آسیب هایی که متوجه زباله گردها و شهروندان است، به اهداف شهرداری از اجرای این طرح پرداخت و اعلام کرد: علاوه بر معضلاتی که زباله گردی برای سلامت شهروندان و مدیریت شهری ایجاد می نماید، از هم پاشیدن سطل ها و کیسه های زباله کنار خیابان یا کوچه و رفت و آمد این افراد با گونی های زباله مشکلاتی برای محیط زیست و سیمای شهری ایجاد نموده است.

پیوندی اضافه کرد: این پدیده منشا بروز مشکلاتی چون مبتلا شدن این افراد به بیماری های خطرناک و شیوع آن ها در جامعه، به وجود آمدن آلودگی و چهره زشت برای شهرها و دیگر معضلات اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در خصوص دیگر اقدامات ستاد ساماندهی پسماندهای خشک توضیح داد: مدیریت پسماندهای خشک سطح شهر سمنان بنابر قانون مدیریت پسماندها و طرح جامع مدیریت پسماند، جمع آوری و حمل و نقل و مدیریت پسماندهای خشک برعهده سازمان مدیریت پسماند است که براین اساس 11 غرفه در سطح شهر فعال و 453 مخزن پسماند خشک در شهر سمنان جاگذاری و 50 دستگاه پیکان وانت متحدالشکل و کدگذاری شده برای جمع آوری و حمل پسماند خشک فعال هستند و آموزش تفکیک زباله از مبداء، مدیریت پسماندهای خانگی و آشنایی با راه های کاهش زباله ویژه دانش آموزان و نوآموزان در پایه های متوسطه دوره اول ، ابتدایی و پیش دبستانی هر سال از اول مهر ماه تا خاتمه اسفندماه برگزار می گردد.

پیوندی ضمن قدردانی از همکاری دادگستری سمنان و نیروی انتظامی شهرستان سمنان اعلام کرد: در این باره علاوه بر یاری رسانه ها، نیازمند همکاری و تعامل شهروندان نیز هستیم.

وی با بیان این که مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبداء وظیفه هر شهرروند قانونمدار است، گفت: شهروندان می توانند با تحویل زباله های جمع آوری شده به خودروها و چرخ دستی های کدگذاری شده سازمان مدیریت پسماند و یا تحویل زباله خشک به غرفه های بازیافت، و یا انداختن آن ها در داخل سطل های آبی رنگ ویژه پسماندهای خشک، به صنعت بازیافت، مدیریت شهری و کاهش این زباله گردها یاری کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان اظهار امیدواری کرد که با برخوردهایی که صورت می گیرد به طور قابل توجهی از شمار زباله گردها در سطح شهر کاسته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 116

به "گشت شبانه روزی برای جمع آوری زباله گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت شبانه روزی برای جمع آوری زباله گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید