گفت وگوی تلفنی پوتین و ماکرون؛ پیشنهاد روسیه برای کار مشترک روی واکسن کرونا

به گزارش تور کیش، کاخ کرملین با اعلام مذاکرات تلفنی پوتین و ماکرون درباره بحران کرونا، از پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه در جریان کنفرانس ویدئویی با رهبران گروه 20، برای انجام تحقیقات مشترک برای فراوری هرچه سریع تر واکسن ویروس کرونا اطلاع داد.

گفت وگوی تلفنی پوتین و ماکرون؛ پیشنهاد روسیه برای کار مشترک روی واکسن کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی کرملین خاطرنشان کرد که در جریان مذاکرات تلفنی که روز پنج شنبه بین ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون، رؤسای جمهوری روسیه و فرانسه انجام گرفت، طرفین درباره شرایط گسترش ویروس کرونا در دنیا گفتگو کردند.

بر اساس این اطلاعات، گفت و گوی تلفنی رهبران روسیه و فرانسه که به ابتکارعمل کاخ الیزه بود، قبل از نشست اضطراری سران کشورهای عضو گروه 20 صورت گرفت که به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار گردید.

پوتین و ماکرون یکدیگر را در جریان اقدامات اجرا شده در روسیه و فرانسه برای مقابله با شیوع عفونت ویروس کرونا و به حداقل رساندن پیامدهای منفی مالی اجتماعی این بیمار همه گیر قرار دادند.

رؤسای جمهوری روسیه و فرانسه همچنین درباره همکاری های احتمالی در سطح شورای امنیت سازمان ملل گفت وگو و مسائل مربوط به حل وفصل اوضاع در سوریه و لیبی را نیز آنالیز کردند.

پیشنهاد پوتین برای همکاری مشترک دنیای برای فراوری واکسن کرونا

بر اساس اطلاعاتی که در سایت رسمی کرملین منتشر شده است، رئیس جمهوری روسیه در جریان کنفرانس ویدئویی با رهبران گروه 20، از آنها دعوت کرد تا تحقیقات مشترکی را برای فراوری واکسن ویروس کرونا انجام دهند.

پوتین گفت: من معتقدم که به طور کلی کوشش های سازمان بهداشت دنیای باید با هدف شناسایی اپیدمی پنهان ویروس کرونا در کشورهایی متمرکز گردد که امکان انجام تست کرونا را ندارند، علاوه بر این تحقیقات مشترک بین کشورهای ما می تواند باعث پیشرفت سریع تر در فراوری واکسن و داروهای مؤثر در درمان این بیماری گردد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین یادآور شد که کشورهای دنیا نمی توانند به خود اجازه دهند تا بر اساس اصل هر کدام برای خود عمل نمایند. بحران کنونی در دنیا تأثیری درازمدت در فرایند توسعه دنیای خواهد گذاشت.

روز پنجشنبه رهبران کشورهای عضو گروه 20 در خاتمه نشست خود که به صورت کنفرانس ویدئویی انجام شد، بیانیه مشترکی را تصویب کردند که بر اساس آن توافق شده است اقدامات مشترکی برای غلبه بر شیوع گسترده ویروس کرونا انجام دهند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 847

به "گفت وگوی تلفنی پوتین و ماکرون؛ پیشنهاد روسیه برای کار مشترک روی واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی پوتین و ماکرون؛ پیشنهاد روسیه برای کار مشترک روی واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید