گلایه های مربی ملی کشتی بعد از سرانجام دوران محرومیت

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، پس از شکست علیرضا کریمی مقابل نماینده روسیه و حاضر نشدن مقابل کشتی گیر رژیم اشغالگر قدس در مسابقات کشتی امیدهای سال 2017 دنیا، یک دوره محرومیت نیز از سوی اتحادیه دنیای کشتی برای مربی کریمی در نظر گرفته شد. بدین ترتیب حمیدرضا جمشیدی که به همراه علیرضا رضایی در زمان برگزاری کشتی علیرضا کریمی با نماینده روسیه کنار تشک بود و به شاگردش دستور باخت داد با 2 سال محرومیت روبرو شد.

گلایه های مربی ملی کشتی بعد از سرانجام دوران محرومیت

بر این اساس حمیدرضا جمشیدی پس از انتها دوران محرومیت و بازگشت به فعالیت های رسمی کشتی گفت: در زمان محرومیت ازآنجا که کار من آموزش کشتی است در مدرسه کشتی مهرشهر کرج مشغول بودم. پس از شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که وجود داشت مدتی باشگاه ها تعطیل بود و من با بچه ها خارج از باشگاه تمرین می کردم و برنامه های بدن سازی و کوهنوردی را در دستور کار داشتیم.

وی در مورد صندلی مربیان سازنده در کشتی گفت: متأسفانه مربیان سازنده از زمانی که به خاطر دارم صندلیی تعیین و بالایی را نداشتند چراکه کشتی در کشور ما سلیقه ای است. هرکسی در رأس کار قرار می گیرد سعی می نماید کسانی که به او نزدیک هستند را برای کار کردن انتخاب کند. به کوشش مربیان در شهر یا شهرستان ها برای بهره مندی در تیم ملی توجهی نمی گردد. کسی که به عنوان سرمربی انتخاب می گردد نیز به تبع آن مربیان نزدیک به خود را انتخاب می نماید که بعضاً در هیچ باشگاهی سابقه فعالیت نداشته اند. زمان اتمام فعالیت فدراسیون نیز هرکسی سرمربی گردد این موضوع مجدداً تکرار می گردد، یعنی عملاً هیچ گاه به مربیان سازنده توجهی نمی گردد.

مربی سابق تیم ملی توضیح داد: در کشتی به جایی رسیده ام که به عشق خودم کار می کنم و از مسئولان کشتی و هیأت کشتی توقعی ندارم، زیرا زمانی که انتظارات حداقلی ات هم برآورده نمی گردد عذاب آور است و تمرکز لازم را برای ادامه فعالیت نخواهی داشت. متأسفانه در حال حاضر کسانی هستند که در بهترین باشگاه های مرکز استان کار می نمایند اما یک کشتی گیر در سطح استان ندارند.

جمشیدی در مورد شرایط کشتی استان البرز گفت: طی چند سال اخیر هیچ تغییری در شرایط کشتی استان مشاهده نشده، حسین نوری و علیرضا کریمی را در سطح ملی داشتیم و هنوز هم با همین دو ملی پوش بدون هیچ پیشرفتی ادامه می دهیم. هیأت کشتی باید فعال باشد. برگزاری کلاس، مسابقه، دعوت از اسپانسر از نیازهای اولیه کشتی در هر استان است که تأمین آن بر عهده هیأت کشتی است. اما متأسفانه کشتی گیران ما میدان نمی بینند.

وی اضافه نمود: رئیس فدراسیون کشتی در سفرهای استانی و بازدیدها و دیدارهای رسمی با مقامات استانی به کشتی استان انگیزه می دهد، تحرک و پویایی می بخشد. هیئت استان هم باید همه این کارها را انجام دهد چون کارش فراهم کردن شرایط برگزاری مسابقات، برطرف مسائل مربیان و کشتی گیران و جذب اسپانسر است تا کشتی استان پیشرفت کند.

مربی سازنده کرج در مورد نحوه انتخاب ملی پوشان برای حضور دربازی های المپیک گفت: بهترین نحوه انتخاب کشتی گیران برای المپیک یا مسابقات دنیای، انتخابی است. این نحوه انتخاب موجب ایجاد انگیزه در تمام کشتی گیران می گردد. اگر هرسال این مسابقات بر اساس فرآیند برگزار و کشتی گیران نیز بر همان اساس انتخاب شوند درست ترین کار است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و همه گیری کرونا می توانستند 6-5 کشتی گیر را در مسابقات انتخابی شرکت دهند تا با نظر کادر فنی در تورنمنت هایی شرکت نمایند و بر اساس نتایج، نفر اول را به المپیک اعزام نمایند. انتخابی تیم ملی عظیم ترین حُسن برای کشتی گیران کشور است چون برای پوشیدن دوبنده تیم ملی انگیزه دارند، ولی وقتی با بی عدالتی روبرو می شوند دیگر انگیزه کوشش ندارند.

جمشیدی با بیان اینکه به دلیل تعطیلی مسابقات و شیوع ویروس کرونا، نزدیک به 80 درصد کشتی گیران، این رشته را رها نموده اند، گفت: بسیاری از خانواده ها از حضور فرزندانشان در باشگاه ها جلوگیری می نمایند و این شرایط را برای آینده کشتی روزبه روز سخت تر می نماید. باید همگی دست به دست هم دهیم، فدراسیون انگیزه های لازم را در مربیان سازنده و کشتی گیران ایجاد کند تا به شرایط مطلوب بازگردیم.

وی تأکید کرد: کلید کشتی کشور در دست مربیان سازنده است، پس باید حمایت شوند. رئیس فدراسیون بیشتر وقت خود را باید صرف مربیان سازنده کشور کند، تا وقتی این کار را انجام ندهند، کشتی پیشرفتی نخواهد کرد. مربی سازنده حسن یزدانی او را به سطحی از قهرمانی رساند. پیگیری های مربی سازنده اش باعث شد یزدانی قهرمان نوجوانان و جوانان دنیا گردد و به دنبال آن با حمایت های فدراسیون مدال طلای المپیک و چندین عنوان دنیای محقق شد. اگر همان زمان مربی سازنده اش او را رها می کرد، شاید اکنون حسن یزدانی بااین همه عنوان وجود نداشت. البته نباید حمایت های رسول خادم را فراموش کنیم.

وی درباره این سوال که چرا دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نمی گردد گفت: ازآنجاکه با عشق کارم را دنبال می کنم، هیچگاه نپرسیده و نمی پرسم، اما بعضی دوستان پیگیر شدند چرا هیأت کشتی استان البرز نامم را علیرغم داشتن دو کشتی گیر در تیم ملی به فدراسیون اعلام نمی نماید، آن ها هم در پاسخ گفته بودند که مدیر تیم های ملی مربی دیگری را مدنظر داشته است. این گونه رفتارها انگیزه ها را از مربیان سازنده می گیرد.

مربی سازنده اهل کرج در مورد اینکه آیا در زمان محرومیت حمایتی از او صورت گرفت، گفت: هیچ حمایتی از سوی هیچ ارگان یا نهادی از من صورت نگرفت، اما علیرضا رضایی و علیرضا حیدری بجای همه مسئولان با من در تماس بودند، به من انگیزه دادند و برای ادامه راه تشویقم کردند.

جمشیدی با اشاره به اینکه خانواده کشتی باید همواره و در هر شرایطی کنار هم باشند، گفت: اگر می خواهیم مانند روس ها در کشتی پیروز باشیم باید کنار هم باشیم و از هم حمایت کنیم، به این ترتیب می گردد که کشتی ایران پیروز خواهد شد. باید از قهرمانان نامداری مثل رسول خادم، علیرضا رضایی، علیرضا حیدری و … که برای کشور افتخارآفرینی کردند جهت آموزش در یک آموزشگاه یا مدرسه کشتی بهره لازم را برد. بچه ها با دیدن قهرمانان انگیزه بیشتری پیدا می نمایند. از رئیس فدراسیون می خواهم از وجود یکایک کشتی گیران پیشکسوت و قهرمان برای تعلیم نسل جدید استفاده کند..

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1477

به "گلایه های مربی ملی کشتی بعد از سرانجام دوران محرومیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه های مربی ملی کشتی بعد از سرانجام دوران محرومیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید