6 راه چاره ساده برای کاهش اندازه تعریق در تابستان

به گزارش تور کیش، عرق کردن یکی از راه هایی است که بدن را خنک می نماید، اما ممکن است برای عده ای دردسرساز و ناخوشایند باشد؛ که در این صورت می توان به طرق مختلف آن را کنترل کرد. استفاده از لوازم بهداشتی ضد تعریق و حتی مصرف دارو می تواند به توقف و کنترل تعریق بیش ازحد یاری کند.

6 راه چاره ساده برای کاهش اندازه تعریق در تابستان

تعریق، یکی از عملکرد های طبیعی برای تنظیم دمای بدن است. وقتی در معرض گرما هستیم، عرق می کنیم، سپس این رطوبت تبخیر می گردد و بدن را تا حدی خنک می نماید. با این حال، برخی از افراد ممکن است از عرق کردن در موقعیت های مختلف کلافه شوند؛ در این مواقع، راه حل هایی وجود دارد که می تواند به کاهش مقدار تعریق یاری کند:

1) قبل از خواب از ضد تعریق بهره ببرید

ضد تعریق ها مجاری عرق را مسدود می نمایند تا عرق نتواند به سطح پوست برسد. ضد تعریق را روی پوست تمیز و خشک و شب ها قبل از رفتن به رختخواب بهره ببرید. علت این توصیه این است که مواد تشکیل دهنده ضد تعریق برای اثربخشی بهتر و مسدودسازی مجرای عرق به زمان احتیاج دارند. هم چنین مقدار تعریق در طول شب ناچیز است، در نتیجه پوست تمیزتر می ماند و ضد تعریق بهتر عمل می نماید. برای کسب نتیجه مطلوب، این روند را هرشب تکرار کنید.

2) از پارچه های نازک و قابل تنفس برای پوست بهره ببرید

برترین راه برای یاری به کاهش تعریق، انتخاب لباس هایی از جنس پارچه های سبک و نازک است؛ به طوری که پوست امکان تنفس و تهویه داشته باشد. رنگ های روشن تر نیز به انعکاس نور خورشید به جای جذب آن یاری می نمایند. پوشیدن این رنگ های به خنک نگه داشتن بدن و کاهش تعریق یاری می نماید.

3) از خوردن برخی غذا ها بپرهیزید

از مصرف غذا های تند پرهیز کنید. طبع این غذا ها گرم است و در صورت مصرف، بدن برای خنک ماندن مجبور به تعریق است.

برای کاهش تعریق بهتر است از مصرف کافئین نیز اجتناب کنید؛ زیرا این ماده، غدد فوق کلیوی را تحریک می نماید و باعث تعریق در ناحیه کف دست، پا و زیر بغل می گردد.

4) چای بنوشید!

شاید نوشیدن نوشیدنی های گرم مانند چای برای جلوگیری از تعریق عجیب به نظر برسد. اما جالب است بدانید چای سبز حاوی منیزیم و ویتامین B است که غدد عرق را منقبض می نماید و در جلوگیری از تعریق مؤثر است.

5) بدنتان را هیدرانه نگه دارید

نوشیدن آب برای کاهش تعریق، ساده ترین راه است. خنک نگه داشتن بدن باعث می گردد که بدن در واکنش به دمای داخلی تغییر نکند و دچار تعریق نشوید. هم چنین تعریق بیش از حد باعث کم آبی بدن می گردد، سعی کنید روزانه و بخصوص در فصول گرم آب بیشتری بنوشید.

6) تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس، اعصابی که باعث تعریق می شوند را به طور موقت مسدود می نماید. اثر تزریق به مدت 6 تا 12 ماه باقی می ماند و پس از سرانجام این مدت، درمان باید تکرار گردد. تزریق ممکن است باعث درد جزئی گردد و برخی از افراد به طور موقت، ضعف عضلانی را در ناحیه تزریق تجربه می نمایند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2231

به "6 راه چاره ساده برای کاهش اندازه تعریق در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 راه چاره ساده برای کاهش اندازه تعریق در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید