8 استارت آپ برگزیده از 5 استان به رقابت می پردازند

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، یک استارت آپ که در راستای توسعه استارت آپ های دیگر فعالیت می کند توانسته برای دومین بار رویدادی را برگزار کند که از 5 استان 8 ایده استارت آپی را انتخاب و به سرمایه گذاران معرفی کند.

8 استارت آپ برگزیده از 5 استان به رقابت می پردازند

این استارت اپ در نوع خود نخستین رویداد معرفی کننده استارتاپ های ایرانی و جامعه کارآفرینی ایران و جهان است که با هدف آشنایی با برترین شرکت های نوآور و نوپای موجود در کشور و همچنین تسهیل ارتباطات جهانی، دسترسی آسان تر به تجربیات پیروز تر در سطح بین المللی و جذب سرمایه خارجی طراحی شده است.

این استارت آپ تا کنون دو رویداد برگزار کرده است؛ اولین رویداد در هفت استان کشور و دومین رویداد در 5 استان کشور که هر کدام استارت آپ ها به کارآفرینان و سرمایه گذاران معرفی می شوند. یکی از مزیت های برگزاری رویدادهای استارتاپی این تیم، برگزاری در استان ها و حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی است.

دومین رویداد به زبان انگلیسی و فارسی در 5 استان تهران، شیراز، تبریز، کرمان و مشهد برگزار گشت؛ رویدادهای این تیم از دو قسمت اصلی تور استارت آپی و رویداد فینال تشکیل شده که با فاصله چند ماه از یکدیگر برگزار می گردد. در این فاصله شش ماهه استارت آپ های برگزیده در برنامه شتاب دهی آنلاین با حضور بیش از 30 منتور حاضر می گردد و در حوزه های مختلف استارت آپ های خود را رشد می دهند.

این استارت آپ با هدف معرفی استارت آپ های برتر ایران به اکوسیستم استارت آپی ایران و جهان، برقراری ارتباط و شبکه سازی میان اکوسیستم استارت آپی ایران و جهان، انتقال دانش و تجربه بهترین کارآفرینان داخلی و خارجی با اکوسیستم استارت آپی ایران راه اندازی شده است.

مخاطبین این استارت آپ شامل فعالان اکوسیستم استارت آپی، سرمایه گذاران و علاقه مندان به استارت آپ ها و کارآفرینان هستند. این مخاطبان علاوه بر فرصت شبکه سازی تخصصی و آشنایی با سایر استارت آپ ها در طول برنامه دو روزه فینال از سخنرانی ها و پنل های تخصصی با حضور کارآفرینان برتر ایران و جهان بهره مند خواهند شد. این رویداد استارت آپی فضایی برای فعالیت های داوطلبانه و کار تیمی همراه با آموزش در میان کارآفرینان فراهم کرده است.

این تیم استارت آپی در طول دو سال بیش از 100 داوطلب از کل ایران را برای برگزاری جذب کرده است. برنامه شتاب دهی آنلاین استارت آپ جاده ابریشم برنامه 100 روزه ای است که به استارت آپ ها کمک می کند تا با چالش هایشان روبرو شوند و با منتورهایی که تک به تک با آنها در این راستا همراه هستند، استارت آپ خود را توسعه دهند و برای رویداد نهایی آماده شوند. این رویداد فرصت را برای اکوسیستم استارت آپی ایران فراهم آورده و در کنار یکدیگر به آموزش بپردازند و در راه کارآفرینی تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

برگزاری استارت آپ در 5 استان و انتخاب 8 تیم

محمدرضا ازلی یکی از بنیان گذاران این ا ستارت آپ در نشست خبری که امروز در کارخانه نوآوری برگزار گشت، گفت: دومین رویدادی که برگزار کردیم در 5 استان بوده است که در هر استان بیش از 230 استارت آپ، طرح های خود را ارائه کردند که بعد از داوری 8 تیم از 5 استان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه کرمان، شیراز، مشهد، تبریز و تهران، استان هایی بودند که استارت آپ ها پروژه های خود را ارائه کردند، گفت: چهار تیم استارت آپی از تهران و چهار تیم از چهار استان دیگر با داوری انتخاب شدند تا به مرحله فینال برسند.

به گفته وی، در سال گذشته که از هشت استان تیم های استارت آپی مورد داوری قرار گرفتند 3 استارت آپ به مرحله فینال رسید؛ در واقع تیمی که تشکیل داده ایم معرفی و راهنمایی استارت آپ ها برای رسیدن به بازار کشور و حتی کشورهای خارجی است.

ازلی با بیان اینکه در طی برگزاری دوره های منتورینگ، 1300 نفر در ایونت ها شرکت کرده اند، بیان کرد: یکی از اهداف ما این است که استارت آپ هایی که داوران ما انتخاب می کنند بتوانند به سرمایه گذاران معرفی شوند.

در ادامه محمدرضا ازلی از دیگر بنیانگذاران این استارت آپ گفت: سال گذشته، تیم استارت آپ جاده ابریشم که گروهی از فعالان زیست بوم استارت آپی ایران و اروپا بودند، طی 10 روز، یعنی از 30 مهرماه تا 9 آبان ماه سال 96 به هفت شهر تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، مشهد و رشت سفر کردند و با 84 استارت آپ که از میان 400 تیم شرکت کننده انتخاب شده بودند در این شهرها آشنا شدند.

برگزاری رویدا د (summit) برای انتخاب 3 تیم استارت آپی برتر

وی با بیان اینکه این استارت آپ در واقع تیمی از کنندگان و مدیران صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های پیروز و همچنین کارآفرینان حوزه فناوری هستند که باهدف آشنایی با زیست بوم استارت آپی و فعالان این حوزه در مناطق مختلف ایران و کمک به رشد این استارت آپ ها به این گروه پیوسته اند.

علیرضا جزئی، از دیگر هم بنیانگذاران این استارت آپ گفت: 13 و 14 اردیبهشت ماه رویداد فینال (summit)برای دومین دوره ای که برگزار کردیم را اجرایی خواهیم کرد تا 8 استارت آپی که از 5 استان انتخاب شدند به رقابت می پردازند تا 3 نفر انتخاب شوند.

وی اضافه نمود: در این رویداد فینالی سخنرانانی به صحبت می پردازند؛ در این برنامه سخنرانی هایی در زمینه چالش ها و آینده استارتاپ ها در ایران، تکنولوژی های آینده مانند هوش مصنوعی و بلاک چین، چالش های سرمایه گذاری، گردشگری، بررسی شرایط منابع انسانی در ایران و ارتباط با رسانه و…از موضوعات سخنرانی در این رویداد فینالی هستند.

هادی فرنود، از دیگر بنیانگذاران این استارت آپ با بیان اینکه پنل هایی که در این دو روز ارائه می گردد در مورد سرمایه گذاری، ارتباط اکوسیستم بین المللی، بررسی چالش های استارت آپ ها و… است، گفت: هشت استارت آپ با یکدیگر به رقابت می پردازند. البته که تمرکز ما در رویداد نهایی انتخاب استارت اپ نیست و بخش پررنگ سخنرانی و میزگردها در راستای راهنمایی استارت آپ هاست.

فرنود اضافه نمود: این فرصت را برای اکوسیستم استارتاپی ایران فراهم آمده تا در کنار یکدیگر به آموزش بپردازند و در راه کارآفرینی تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراگ بگذارند. این رویداد بین المللی از سال 96 در تلاش است ضمن معرفی بهترین استارتاپ های ایرانی بستری برای رشد، شبکه سازی و شتابدهی آنلاین آنها فراهم آورد.

وی اضافه نمود: پارک فناوری پردیس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چندین استارت آپ دیگر از اسپانسرهای این استارت آپ هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 170

به "8 استارت آپ برگزیده از 5 استان به رقابت می پردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 استارت آپ برگزیده از 5 استان به رقابت می پردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید