آتش سوزی 4 هزار هکتار از جنگل های روسیه

به گزارش تور کیش، اداره خدمات جنگلداری منطقه ای روسیه گفت، حدود چهار هزار و 200 هکتار از جنگل های این کشور دچار آتش سوزی شده که هم اکنون واحد های اتش نشانی در کوشش برای مهار این آتش سوزی هستند.

آتش سوزی 4 هزار هکتار از جنگل های روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، واحد مطبوعاتی جنگلبانی منطقه ای روسیه خاطرنشان کرد: آتش سوزی در سطح چهار هزار و 200 هکتار رخ داد که با خاموش شدن هزار و 200 هکتار تا ابتدای بامداد امروز سه شنبه، دامنه حریق به سه هزار هکتار کاهش یافته است.

طبق اطلاعات خدمات جنگلداری منطقه ای در ساعت یک بامداد به وقت مسکو در 4 مه (امروز)، 13 آتش سوزی جنگل در قلمرو فدراسیون روسیه در زمینی به مساحت 3،084 هکتار فعال بود که کوشش برای خاموش شدن آن ها در حال اجرا است.

عظیمترین آتش سوزی ها در منطقه تیومن در مساحت حدود سه هزار هکتار گزارش شد و بروز آتش سوزی های عظیم در مناطق خاباروفسک و آلتای، در مناطق ساراتوف، اسوردلوفسک و تومسک و همچنین در باشکورتستان نیز اعلام شده است..

پیش از این، در حوالی کورگان، کارگران اورژانس عظیمراه را به دلیل آتش سوزی مسدود کردند.

سطح بسیار پهناوری از جنگل های سیبری به میزان سه میلیون هکتار در شمال روسیه طی دو سال گذشته در آتش سوخت.

روسیه از نظر وسعت عظیم ترین کشور دنیا است. بروز آتش سوزی در مناطق پهناور جنگلی و وسیع خالی از سکنه سیبری موضوع جدیدی نیست، اما خشکی و گرمای شدید هوا در سال های اخیر و وزیدن باد های شدید به این آتش سوزی ها دامن زده است.

قطب شمال در روسیه در سال های اخیر شاهد گرمای بی سابقه ای بوده است و آتش سوزی های ناشی از این دمای بیش از حد باعث شده بخش هایی از جنگل های تایگای سیبری از بین بروند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1600

به "آتش سوزی 4 هزار هکتار از جنگل های روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی 4 هزار هکتار از جنگل های روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید