شروع ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد علوم پزشکی از امروز

به گزارش تور کیش، پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی از امروز شنبه 10 مهر می توانند نسبت به ثبت نام در مراکز پذیرفته شده اقدام نمایند.

شروع ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد علوم پزشکی از امروز

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی به مدت یک هفته، از امروز شنبه 10 مهر ماه تا روز 17 مهرماه بر اساس اعلام هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و به وسیله سایت همان دانشگاه، انجام می گردد؛ بنابراین کلیه پذیرفته شدگان جهت اطلاع از زمان، مکان، مدارک مورد احتیاج و نحوه ثبت نام به سامانه دانشگاه مربوطه مراجعه نمایند.

بر اساس آئین نامه آموزشی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسـته ممنـوع است؛ بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل معین نموده، لذا هیچ گونه تغییـر در محل پذیرش انجام نخواهد گرفت.

وزارت بهداشت تاکید نموده است مدارک ثبت نام مورد احتیاج باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه گردد و این مدارک به وسیله دانشگاه، مورد آنالیز قرار خواهد گرفت. درصورت محرز شدن عدم رعایت ضوابط و مقررات به وسیله داوطلب، بعلاوه واجد شرایط نبودن فرد جهت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه، مغایرت و عدم صحت مدارک، مغایرت اطلاعات اعلام شده از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ضمن لغو قبولی فرد طبق مصوبات هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون ها با داوطلب برخورد خواهد شد.

عدم مراجعه و ثبت نام هر یک از پذیرفته شدگان طی تاریخ های مقرر در دانشگاه، به منزله انصراف بوده و هیچ گونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد.

پذیرفته شدگانی که پس از ثبت نام در دانشگاه، انصراف دهند یا جهت ثبت نام مراجعه ننمایند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بهداشت برای این مقطع را ندارند.

داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یـا سـایر مراکز هم پذیرفته شده اند، ملزم به ثبت نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت نام در هر دو محل، قبولی آن ها در رشته های مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می گردد.

یکی از شرایط پذیرش در سهمیه های رزمندگان و ایثارگران و استعداد های درخشان با آزمون کسب حدنصاب ضروری است، لذا داوطلبان این سهمیه ها که حد نصاب لازم را کسـب ننموده اند، حـائز شرایط پـذیرش در ایـن سهمیه نبوده اند. به عبارتی داوطلب در مرحله نخست در چند برابر ظرفیت پـذیرش دارای حـد نصاب بوده و مجاز بـه انتخاب رشته محل شده است، ولی در این مرحله (به انـدازه ظرفیـت پـذیرش) حائز حدنصاب لازم نشده است.

بعلاوه ممکن است تعدادی از متقاضیان این سهمیه ها علی رغم کسب حدنصاب جزء پذیرفته شدگان نباشند که علت آن تکمیل شدن ظرفیت پذیرش با نفرات حائز نمرات بالاتر این سهمیه است.

افرادی که مجاز به انتخاب محل شده و انتخاب محل خود را انجام داده اند، مجددا اسامی محل هایی که انتخاب نموده اند دریافت می نمایند تا صندلی داوطلب را در هر یک دانشگاه های انتخابیش در مقایسه با سایر افرادی که این دانشگاه را انتخاب نموده اند، نشان دهد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هرگونه تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نهایی، منوط به طی مراحل مربوطه و موافقت شورای سـنجش و پذیرش است؛ بنابراین نیمه دوم آبان ماه در رابطه با اجرا یا عدم اجرای تکمیل ظرفیت از سامانه اینترنتی مرکز سـنجش، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1797

به "شروع ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد علوم پزشکی از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد علوم پزشکی از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید