آمریکا پس از 28 سال از ایران نفت وارد کرد

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) فاش کرد: واشنگتن در دو سه ماهه گذشته علی رغم تحریم های خود علیه ایران، 2 بار از این کشور نفت و محصولات پتروشیمی خریده است.

آمریکا پس از 28 سال از ایران نفت وارد کرد

بر اساس این سازمان آمریکایی، به نظر می رسد، واردات تقریبی 36 هزار بشکه در روز در اکتبر 2020 و 33 هزار بشکه در روز در مارس امسال، نخستین خریدهایی است که آمریکا از ایران حداقل از سال 1993 انجام داده است.

یکی از این خریدها در ابتدای سه ماه پایانی دولت ترامپ و دیگری در سه ماهه ابتدایی دولت بایدن صورت گرفته است.

درحالی که تحریم های کنونی آمریکا هر کشوری را از واردات نفت ایران منع می نماید، اداره اطاعات انرژی آمریکا، در خصوص چگونگی واردات از ایران در گزارش خود توضیحی ارائه نداد.

آمریکا سابقه طولانی برای تحریم علیه ایران دارد که به سال 1984 باز می شود، زمانی که فروش هرگونه سلاح و یاری به ایران را ممنوع نمود.

باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 2012، با هدف صفر کردن فروش نفت ایران، موسسات مالی ایران را مورد تحریم قرار داد. اوباما در سال 2016، پس از توافق هسته ای، این تحریم ها را به صورت مقطعی و مشروط لغو کرد.

اما رئیس جمهور بعدی آمریکا یعنی دونالد ترامپ، در سال 2018 از این توافق خارج شد و تحریم ها علیه ایران را شدت بخشید.

در حال حاضر، جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز از بازگشت به برجام و لغو تحریم ها سخن می گوید، اما عملا اقدام موثری انجام نداده است.

برخی تحلیلگران معتقدند که این اتفاق نشان می دهد تحریم ها به تدریج در حال از دست دادن دادن کارایی خود هستند که سردمدار تحریم ها علیه ایران، خود پنهانی آغاز به خرید نفت از ایران نموده است.

منبع: فارس

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1620

به "آمریکا پس از 28 سال از ایران نفت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پس از 28 سال از ایران نفت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید