اردوغان و علی اف دانشگاه مشترک در باکو تاسیس می کنند

به گزارش تور کیش، در دیدار ارول اوزوار، رییس شورای عالی آموزش ترکیه با الهام علی اف، رییس جمهوری و امین امرالله اف، وزیر تحصیل جمهوری آذربایجان درباره تاسیس دانشگاه مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان در باکو و ایجاد شعبات آن در گنجه و شوشا توافق شد.

اردوغان و علی اف دانشگاه مشترک در باکو تاسیس می کنند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از ینی مساوات، در دیدار ارول اوزوار، رییس شورای عالی آموزش ترکیه با الهام علی اف، رییس جمهوری و امین امرالله اف، وزیر تحصیل جمهوری آذربایجان درباره تاسیس دانشگاه مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان در باکو و ایجاد شعبات آن در گنجه و شوشا توافق شد.

کنعان اسدوف، کارشناس آموزش گفت: هم اکنون 21 هزار جوان جمهوری آذربایجان در حال تحصیل در ترکیه هستند! ترکیه در قزاقستان و برخی دیگر از کشورهای ترک زبان دانشگاه مشترک با آن کشورها دارد و تاسیس دانشگاه مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز واقعه خیلی مهمی است.

پیش تر نیز دانشگاه مشترک فرانسه و جمهوری آذربایجان با نام UFAZ تاسیس شده و فعالیت دارد.

همچنین شعبات دانشگاه پزشکی سئچینوف مسکو و همچنین دانشگاه بین المللی لومونپسوف مسکو در جمهوری آذربایجان وجود دارد. در ترکیه دانشگاه های هوشمند وجود دارد و در جمهوری آذربایجان نیز باید این نوع دانشگاه ها تاسیس شود.

ترکیه در راستای تغییر هویت مردم جمهوری آذربایجان به هویت ترکی، طی سی سال گذشته مدارس ابتدایی و متوسطه در جمهوری آذربایجان تاسیس کرده و با تبادل استاد و دانشجو در عرصه آموزش عالی جمهوری آذربایجان نیز به شدت نفوذ کرده است.

با افزایش نفوذ ترکیه در جمهوری آذربایجان ترک گرایی تا حدود زیادی جایگزین روس گرایی شده و بیش از پیش معطوف به نابودی ریشه های فرهنگی و هویتی جمهوری آذربایجان شده است.

در این میان، امین امرالله اف از دانش آموختگان بنیاد جرج سوروس یهودی است.

با آنکه نمایندگی های بنیاد سوروس در جمهوری آذربایجان تعطیل شده است، نیروهای آموزش دیده این بنیاد در راس امور در مراکز مختلف فرهنگی و اداری قرار دارند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1884

به "اردوغان و علی اف دانشگاه مشترک در باکو تاسیس می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان و علی اف دانشگاه مشترک در باکو تاسیس می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید