اسامی اولیه پذیرفته شدگان ارشد امروز اعلام می گردد

به گزارش تور کیش، پس از اعلام چند دقیقه ای نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1401 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و حذف مجدد آن از روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، این سازمان خاطرنشان کرد نتایج پذیرفته شدگان اولیه امروز اعلام خواهد شد.

اسامی اولیه پذیرفته شدگان ارشد امروز اعلام می گردد

به گزارش ایسنا، روز گذشته حدود ساعت 20 و 30 دقیقه سازمان سنجش آموزش کشور در اقدامی بی سابقه و نادر نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1401 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را بر روی سایت این سازمان منتشر کرد که در نتیجه آن بعضی داوطلبان توانستند رتبه خود را در کارنامه اولیه مشاهده نمایند، اما پس از دقایقی اسامی داوطلبان از روی سایت این سازمان حذف و گفته شد اعلام نتایج اولیه این آزمون به زمان دیگری موکول شده است.

دکتر عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش آموزش کشور در شرح این اقدام عجیب سازمان، اظهار کرد: همکاران در حال تست برای بارگذاری نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1401 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بودند و متوجه نشدند که سرور ارتباطی روشن است، به همین جهت نتایج اعلام و پس از دقایقی حذف شد. اما همین اقدام موجب ایجاد نگرانی و استرس بین داوطلبان و خانواده های آن ها شد.

البته طبق برنامه زمانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار بود نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، اواخر خرداد و اوایل هفته جاری بر روی سایت این سازمان بگیرد.

با اعلام نتایج آزمون فوق داوطلبان مجاز، اوایل تیرماه امکان انتخاب رشته را خواهند داشت. بعلاوه در نیمه اول شهریورماه نیز نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 اعلام می گردد تا داوطلبان از اول مهرماه بر سر کلاس ها حضور پیدا نمایند.

در مجموع، در گروه های مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد 1401، اقبال بیشتری نسبت به آزمون رشته های علوم انسانی صورت گرفت و بیش از 400 هزار داوطلب، در گروه علوم انسانی شرکت کردند. تعداد زیادی از داوطلبان رشته های فنی مهندسی و ریاضی به سمت رشته های علوم انسانی گرایش پیدا کردند.

سال جاری از مجموع 647 هزار و 209 داوطلب (با احتساب علاقه مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) حدود 53 درصد داوطلبان را خانم ها و 47 درصد را آقایان تشکیل می دهند و همین نسبت را در گروه های آموزشی داریم.

طبق اعلام سازمان سنجش، ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 1401 افزایش خواهد یافت؛ در واقع سال گذشته بیش از 130 هزار نفر در رشته های کارشناسی ارشد پذیرش شدند که سال جاری در مقایسه با سال گذشته، تعداد بیشتری از داوطلبان پذیرش خواهند شد. براین اساس، سال گذشته 27 درصد از پذیرفته شدگان در دانشگاه ها پذیرش شدند، اما سال جاری این آمار بیش از 30 درصد خواهد بود.

آزمون کتبی، سهم 80 درصدی در پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد ایفا خواهد نمود و 20 درصد نیز معدل دوره کارشناسی تاثیر دارد.

آزمون کارشناسی ارشد 1401 از 28 تا 30 اردیبهشت ماه جاری در 166 شهرستان و 1770 حوزه فرعی و بعلاوه 381 حوزه اصلی برگزار گردید.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2056

به "اسامی اولیه پذیرفته شدگان ارشد امروز اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی اولیه پذیرفته شدگان ارشد امروز اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید