افغانستان خواهان تحریم جهانی طالبان شد

به گزارش تور کیش، وزیر امور خارجه افغانستان از جامعه بین المللی خواسته است تا گروه طالبان را تحریم نمایند، چون این گروه در برابر تحریم های بین المللی آسیب پذیر است.

افغانستان خواهان تحریم جهانی طالبان شد

به گزارش خبرنگاران، حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان از جامعه بین المللی خواسته است تا گروه طالبان را تحریم نمایند.

وزیر خارجه افغانستان در این ارتباط با اشاره به حملات جنگی و اقدامات اجرا شده از سوی طالبان، این حملات را ناقض تعهداتی اسم کرد که طالبان بر طبق توافق فوریه 2020 دوحه قبول نموده بودند.

اتمر در ادامه از آمریکا و کشورهای دیگر خواسته است تا با احیای تحریم های سازمان ملل علیه رهبران طالبان به این گروه واکنش نشان دهند.

وزیرخارجه افغانستان بعلاوه پاسخ نظامی جامعه دنیای به طالبان را ضروری اسم کرد و گفت: حملات طالبان یک تهدید نه فقط علیه افغانستان بلکه علیه صلح و امنیت بین المللی است.

به گفته وزیر خارجه افغانستان، حملات طالبان به شهرها باعث بی ثباتی منطقه و جامعه بین المللی شده، چون این حملات از یک طرف باعث افزایش پناهجویان افغان و از سوی دیگر باعث ورود تعداد بیشتری شبه نظامی خارجی به افغانستان خواهد شد.

حنیف اتمر اضافه نمود که تحریم های بین المللی تأثیر زیادی روی طالبان دارد، چون بخش زیادی از رهبران این گروه در حال حاضر در مرکز قطر زندگی می نمایند و در واقع طالبان کل دنیا را فریب داده است.

همزمان با خروج غیر مسئولانه آمریکا از افغانستان و وخیم تر شدن اوضاع امنیتی، منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا در برآوردی نو مدعی احتمال سقوط کابل، ظرف حداکثر 90 روز شدند.

منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا می گویند که دولت واشنگتن بسیار زودتر از آنچه که چند هفته پیش بیم آن می رفت؛ خود را آماده سقوط کابل مرکز افغانستان نموده است چرا که وخامت اوضاع امنیتی موجب تنو نظر در ارزیابی اطلاعاتی قبلی شده است.

طبق آنچه پیشتر پیش بینی می شد؛ انتظار می رفت کابل ظرف مدت 6 الی 12 ماه سقوط کند حال آنکه در ارزیابی نو؛ ادعا می گردد که سقوط کابل ممکن است ظرف 90 روز اتفاق بیفتد. حتی ادعا می گردد که این مسئله ممکن است ظرف 30 روز هم رخ دهد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1723

به "افغانستان خواهان تحریم جهانی طالبان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان خواهان تحریم جهانی طالبان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید