اقدامات سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد در نوروز 1400

به گزارش تور کیش، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون اجرایی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد گفت: اقدامات ما در نوروز 1400 با توجه به دستورالعمل های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا برنامه ریزی و عملیاتی خواهد شد.

اقدامات سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد در نوروز 1400

سیدامیر حسینی مدقق در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص برنامه های سازمان پایانه های مسافربری مشهد در ایام نوروز 1400 اظهار کرد: قوانین و مقررات مربوط به ناوگان حمل ونقل بین شهری بر اساس قانون، بر عهده اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای است که تعامل خوبی در این خصوص شکل گرفته. سعی کرده ایم با شیفت بندی همکاران خود در این ایام، حضور فعال و مؤثری در حوزه های مرتبط با خدمات مسافران داشته باشیم. به این ترتیب با بررسی آسیب های سال گذشته و شناسایی آن ها در جهت رفع مسائل و اجرای درست برنامه ها در سال جدید اقدام خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: با حضور عوامل حفاظت فیزیکی در تمامی مبادی ورودی به سالن های پایانه های مسافربری، مسافران موظف به رعایت پروتکل هایی بهداشتی هستند. پایش مسافران، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل وب کیوسک های فروش بلیت الکترونیکی، استقرار دستگاه های پدالی ضدعفونی کننده دست ها، تهویه مداوم هوای سالن ها، ضدعفونی کردن سالن ها، ساختمان ها و صندلی ها و ضدعفونی مداوم سرویس های بهداشتی از جمله اقداماتی است که در زمینه کنترل و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

معاون اجرایی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد شرح داد: همچنین انتشار پیام های اطلاع رسانی با موضوع جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و پیام های هشداردهنده، استقرار گیت های کنترل هوشمند با امکان نظارت از طریق QR کد مندرج بر روی بلیت ها و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به جهت جلوگیری از ازدحام سالن ها، فاصله گذاری بر روی صندلی های سالن های انتظار و شست وشوی مداوم سالن ها از دیگر تمهیداتی است که برنامه ریزی شده است.

حسینی مدقق تاکید کرد: از سال گذشته و پیش از شیوع بیماری کرونا، طرح ارتقاء الگوهای خدمات در پایانه های مسافربری مشهد اجرایی شده است. این یک طرح ملی و کشوری بوده که با همراهی اداره کل راهداری حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی، همکاری شرکت های مسافربری و انجمن صنفی شرکت های مسافربری، به پشتیبانی شهرداری و شورای شهر مشهد عملیاتی شده است.

وی گفت: در مرحله ابتدایی این طرح دفاتر متفرقه فروش بلیت در پایانه ها، در یک مکان متمرکز شده و بلیت کلیه مقاصد در یک نقطه ارائه خواهد شد. سپس در مرحله بعد تمامی دفاتر فروش بلیت به جهت استفاده کامل از بستر فروش بلیت اینترنتی از محل پایانه های مسافربری خارج شد. در حال حاضر در حال اجرای نهایی این مرحله هستیم. در همین خصوص مسافران می توانند برای تهیه بلیت از درگاه های اینترنتی استفاده کنند که نیازی به حضور فیزیکی در پایانه های مسافربری نداشته باشند.

معاون اجرایی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد گفت: خرید بلیت الکترونیکی توسط مسافران سبب حذف عوامل ایجاد مزاحمت برای مسافران در پایانه ها خواهد شد. علاوه بر این ، مسافران از قیمت رسمی بلیت خریداری شده اطمینان خاطر خواهند داشت. همچنین امکان بهره مندی از تمامی اطلاعات مربوط به ساعت حرکت اتوبوس ها و شرکت های مسافربری که امکان سفر به شهر مقصد را داشته باشد در این روش نیز وجود دارد. از مسافران درخواست داریم در شرایط کنونی از انجام سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کرده و در صورت ضرورت حتما به نکات عنوان شده در راستای انجام یک سفر مطمئن توجه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1544

به "اقدامات سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد در نوروز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد در نوروز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید