انواع ماسک موی سبوس برنج و فواید استفاده از آن برای پوست و مو

به گزارش تور کیش، hاحتمالا شما هم بارها و بارها در شبکه های مجازی مختلف درباره رازهای زیبایی زنان کره ای شنیده اید و حتما می دانید که روش هایی که آن ها برای حفظ سلامت پوست و موی خود ابداع نموده اند تا چه میزان تاثیرگذار و مفید هستند. استفاده از انواع ماسک موی سبوس برنج برای داشتن موهای سالم و بکارگیری محصولات حاوی این ماده برای رسیدگی به پوست یکی از شیوه های معروف و محبوب زنان کره ای برای رسیدگی به زیبایی ظاهر خودشان است.

انواع ماسک موی سبوس برنج و فواید استفاده از آن برای پوست و مو

در این مطلب از خبرنگاران مگ به معرفی انواع ماسک موی سبوس برنج و صحبت درباره خواص این ماده برای پوست و مو می پردازیم. با ما همراه باشید.

سبوس برنج چیست؟

سبوس برنج در واقع به پوسته بیرونی این دانه گفته می گردد که به رنگ قهوه ای است و به روش های مختلفی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این لایه خارجی برنج حاوی ترکیبات مفیدی چون آنتی اکسیدان ها، فیبر، انواع ویتامین ها، آهن، منگنز، سلنیوم و کلسیم است و به همین علت از آن به عنوان یک ماده طبیعی بسیار مفید برای بدن یاد می گردد.

روغن سبوس برنج هم که این روزها نامش را زیاد می شنویم از همین پوسته بیرون برنج به دست می آید و علاوه بر کاربرد زیادی که در آشپزی دارد می تواند به برطرف و جلوگیری از بروز تعدادی از مسائل مربوط به سلامت مو و پوست یاری کند.

خواص ماسک موی سبوس برنج

استفاده از سبوس برنج به روش های مختلف می تواند برای سلامت پوست و موی شما یاری بسیار زیادی کند. اما ما پیشنهاد می کنیم پیش از خرید ماسک مو و مصرف انواع محصولات بهداشتی حاوی سبوس برنج به خوبی درباره خواص آن اطلاعات کسب کنید تا از مصرف این ماده بیشترین بهره را ببرید.

سبوس برنج برای رشد سریع مو

آنتی اکسیدان های موجود در روغن سبوس برنج مقدار گردش خون را در پوست کف سر بیشتر می نمایند و باعث رشد مو می شوند. در واقع ترکیبات مفید این ماده مانند فیتوکمیکال ها، ویتامین ها و اسیده های آمینه ی ضروری، می توانند در فاز آناژن چرخه رشد مو باعث افزایش تعداد فولیکول های مو شوند. بنابراین اگر در پی دستیابی به موهای بلندتر و ضخیم تر هستید، استفاده از انواع ماسک موی سبوس می تواند برای شما مفید باشد.

تقویت تارهای مو با انواع ماسک موی سبوس

تحقیقات نشان داده اند که گاما اوریزانول (Gamma-Oryzanol) و لینولئیک اسید موجود در عصاره سبوس برنج می تواند تار موهای شما را تقویت کند و از خرد شدن و شکستن آن ها جلوگیری نماید. علاوه بر این، سبوس برنج با داشتن آنتی اکسیدان ها، لیپیدها و پروتئین های مفید ساقه موها را ضخیم تر و انعطاف پذیرتر خواهد نمود. بنابراین اگر همیشه با مشکل موخوره و خشکی مو روبرو هستید، پیشنهاد می کنیم از انواع ماسک موی سبوس برنج استفاده کنید.

جلوگیری از سفیدی زودرس موها با ماسک سبوس برنج

پیدا کردن تارهای سفید و خاکستری در میان دسته موها برای بسیاری از افراد ناراحت نماینده و ترسناک است. اما برخلاف آنچه که عموم مردم در فکر خود تصور می نمایند، سفیدی مو تنها به افزایش سن مربوط نمی گردد و با عواملی چون نور آفتاب و استرس هم ارتباط مستقیم دارد. در واقع سفید و خاکستری شدن مو زمانی اتفاق می افتد که مقدار فراوری ملانین یا همان رنگدانه ها در تار موها کاهش پیدا کند. مطالعات نشان داده اند که عصاره سبوس برنج حاوی مواد معدنی خاصی است که می توانند فراوری ملانین در موها را تقویت نمایند.

تغذیه و رطوبت رسانی به موها با سبوس برنج

روغن سبوس برنج منبعی غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب است و به همین علت می توانید از آن به عنوان یک مرطوب نماینده موی طبیعی و عالی استفاده کنید. اگر تمامی روش های آبرسانی به ساقه موهای خود را امتحان نموده اید و دیگر نمی دانید برای نرم شدن و تغذیه موهای خود باید چه کاری انجام بدهید، حتما از انواع ماسک موی سبوس برنج استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از محصولات مخصوص مراقبت از موها که در بازار به فروش می رسند حاوی عصاره سبوس برنج هستند و برای مثال شما می توانید با خرید نرم نماینده مو حاوی این ماده لطافت و زیبایی را به موهایتان بازگردانید.

محافظت از موها در برابر اشعه های فرابنفش

موهای شما ممکن است به علت قرار گرفتن در معرض اشعه های فرابنفش خورشید آسیب ببیند و خشک، شنماینده یا سفید شوند. گاما اوریزانول موجود در سبوس برنج به عنوان یک عامل محافظ در برابر اشعه های UV عمل می نماید و تاثیر رادیکال های آزاد بر پوست و مو را کاهش می دهند. در نتیجه، شما می توانید از انواع ماسک موی سبوس برنج به عنوان یک ضد آفتاب قوی برای موهایتان استفاده کنید تا از خشک شدن و موخوره گرفتن آن ها جلوگیری نموده باشید.

جلوگیری از شوره سر با انواع ماسک موی سبوس برنج

روغن سبوس برنج به علت داشتن آنتی اکسیدان هایی چون ویتامین E و سلنیوم و بعلاوه ترکیبات ضدالتهابی، می تواند خارش و التهابات پوست کف سر را کاهش دهد و مقدار شوره سر را تا حد زیادی کنترل کند. اگر کف سرتان شوره می زند و دائما خارش دارد پیشنهاد می کنیم در کنار انجام درمان های دیگر، مصرف انواع ماسک موی سبوس برنج را هم امتحان کنید.

خواص ماسک سبوس برنج برای صورت

سبوس برنج علاوه بر خواص بی شماری که برای موهای شما دارد، می تواند برای پوستتان هم مفید واقع گردد. این ماده طبیعی عملکرد کاملا ملایمی دارد و به همین علت همه افراد با هر نوع پوستی می توانند از آن استفاده نمایند.

حفظ رطوبت پوست با سبوس برنج

روغن سبوس برنج سرشار از ویتامین B، ویتامین D و چندین آنتی اکسیدان دیگر است و به همین علت به عنوان یکی از قوی ترین مرطوب نماینده های طبیعی پوست شناخته می گردد. این ماده با نفوذ به عمیق ترین لایه های پوست، خشک ترین بافت های آن را هم تسکین می دهد و در عین حال مواد مغذی ضروری لازم برای حفظ رطوبت پوست را هم برای شما فراهم می نماید. روغن سبوس برنج بعلاوه، دارای درصد بالایی از اولئیک اسید (Oleic Acid) است که با لیپیدهای طبیعی پوست ما سازگاری زیادی دارد و به محافظت از آن در برابر رادیکال های آزاد یاری می نماید.

جلوگیری از پیری زودرس پوست

روغن سبوس برنج در جلوگیری از پیری زودرس پوست عملکرد بسیار فوق العاده ای دارد. این ماده با رساندن انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و اسیدهای چرب مفید به پوست از بروز علائم پیری و چین وچروک روی آن جلوگیری می نماید. گاما اوریزانول موجود در روغن سبوس برنج همزمان با حفظ رطوبت پوست می تواند به بهبود چین وچروک های روی آن می پردازد و صورت شما را دوباره شاداب و درخشان می نماید.

  • چگونه جلوی پیری و چروک شدن پوست را به طور طبیعی بگیریم؟

حفظ خاصیت ارتجاعی و نرمی پوست صورت

اسیدهای چرب درون عصاره سبوس برنج برای محافظت از لایه های بیرونی و داخلی پوست مفید هستند و به حفظ نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست یاری زیادی می نمایند. روغن سبوس برنج در مقایسه با سایر روغن هایی که برای سلامت پوست استفاده می کنیم، مانند روغن نارگیل یا زیتون، ریزمغذی های بیشتری دارد. این ریزمغذی ها برای حفظ سلامت پوست و افزایش درخشش جوانی آن ضروری هستند.

یاری به ترمیم بافت پوست

سه ویتامین کلیدی عصاره سبوس برنج یعنی ویتامین های B ،A و E وقتی با یکدیگر ترکیب می شوند، می توانند به ترمیم بافت پوست و جلوگیری از آسیب هایی که ممکن است در آینده به آن برسد یاری کند. ویتامین A به بازسازی سلولی یاری می نماید تا پوست شما صاف و جوان تر به نظر برسد. ویتامین B6 به منظور تسکین التهاب پوست و تسریع بهبود آن، گردش خون را افزایش می دهد. در نهایت، ویتامین E به ایجاد یک لایه محافظ در میان پوست و عوامل محیطی مضر مانند آلودگی ها و سموم موجود در هوا یاری می نماید.

عوارض استفاده از ماسک سبوس برنج برای مو

روغن و آب سبوس برنج سال های سال است که به عنوان یک روش مفید برای بهبود بخشیدن شرایط سلامت موها مورد استفاده قرار می گیرند. اما با این حال مهم است که پیش از مصرف عصاره سبوس برنج به سه نکته مهم توجه کنید تا عوارض جانبی آن بر موهایتان بیشتر از فوایدش نباشد.

  • پروتئین اضافی در موها: مهم ترین عارضه ای که استفاده از انواع ماسک موی سبوس برنج می تواند برای شما به وجود بیاورد، افزایش مقدار پروتئین در موها است. موهایی که تخلخل زیادی دارند آب و ترکیباتی که روی آن ها قرار می دهید را خیلی سریع و به خوبی جذب می نمایند. این دسته از موها پروتئین های هیدرولیزه شده درون عصاره سبوس برنج را بیش از میزان به خود جذب می نمایند و همین موضوع ممکن است باعث بروز مسائلی چون شنمایندگی و شکستگی موها گردد.
  • تجمع روی پوست کف سر: مصرف بیش از میزان آب سبوس برنج ممکن است باعث تجمع ترکیبات آن روی کف سر شما و در نتیجه افزایش چربی و شوره سر گردد. برای جلوگیری از بروز این مشکل آب سبوس برنج را طبق یک روتین منظم مصرف کنید.
  • التهاب و خارش: اگر پوست حساس و مستعد آکنه ای دارید بهتر است پیش از مصرف عصاره سبوس برنج با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

طرز تهیه ماسک برنج برای مو در خانه

برای استفاده از خواص سبوس برنج شما نیازی به خرید محصولات گران قیمت مراقبت از پوست و مو ندارید و می توانید به راحتی و با ترکیب آن با روغن ها و ترکیبات گیاهی دیگر از فواید بی شمار انواع ماسک موی سبوس برنج استفاده کنید.

ماسک موی روغن سبوس برنج و رزماری

اگر در پی از بین بردن شوره سر خود و افزایش نرمی و لطافت موهایتان هستید پیشنهاد می کنیم به سراغ ترکیب عصاره برنج و رزماری بروید. برای تهیه این ماسک سه تا چهار قطره از روغن رزماری را با دو قاشق غذاخوری روغن سبوس برنج مخلوط کنید. سپس موهای خود را کمی مرطوب نمایید و ماسک را روی تمامی قسمت های سرتان ماساژ دهید. بلافاصله پس از استفاده، موهای خود را به خوبی و با آب ولرم بشویید.

ماسک موی روغن سبوس برنج و روغن کرچک

به منظور بالا بردن مقدار گردش خون در کف سر و در پی آن افزایش رشد موهای خود، پیشنهاد می کنیم از ماسک موی روغن سبوس برنج و روغن کرچک استفاده کنید. دو قاشق غذاخوری از هر کدام از این روغن ها را با ماسک موی خود ترکیب کنید و آن را روی تمامی قسمت های سر و موهای خود بزنید. روی سر خود را برای 15 دقیقه با یک کیسه یا کلاه پلاستیکی بپوشانید و پس از آن موهایتان را با آب گرم بشویید. برای جلوگیری از چرب شدن موها فرآیند شست وشو را کمی طولانی تر از حالت عادی انجام دهید.

ماسک موی سبوس برنج و تخم مرغ

حتما شما هم می دانید که زرده تخم مرغ و سبوس برنج تا چه میزان برای جلوگیری از ریزش مو مفید هستند؛ بنابراین اگر با این مشکل روبرو شده اید استفاده از ماسک موی سبوس برنج و تخم مرغ را نباید فراموش کنید. برای تهیه این ماسک کافی است دو قاشق غذاخوری از پودر سبوس برنج را با یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید تا یک خمیر یکنواخت بدست بیاورید. این ترکیب را به مدت 3 ساعت روی موهای خود قرار دهید و پس از گذشت مدت زمان مشخص شده، آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک موی سبوس برنج و روغن نارگیل

ترکیبات و ویتامین های مفید سبوس برنج که کمی قبل به آن ها اشاره کردیم در کنار روغن نارگیل می توانند به تغذیه و ضخیم تر شدن موهای شما یاری نمایند. برای تهیه ماسک موی سبوس برنج و روغن نارگیل، هشت قاشق غذاخوری از روغن سبوس برنج را با 5 قطره روغن نارگیل و ماسک یا نرم نماینده موهای خود مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 30 الی 45 دقیقه روی موهای خود قرار دادید و سر خود را یک با کیسه یا کلاه پلاستیکی بپوشانید. سپس موهای خود را به خوبی شست وشو دهید.

ماسک موی سبوس برنج و ماست

اگر می خواهید با استفاده از یک ترکیب گیاهی موهایتان را نرم کنید و از وز شدن آن ها جلوگیری نمایید، پیشنهاد می کنیم به سراغ ماسک موی سبوس برنج و ماست بروید. برای تهیه این ماسک دو قاشق غذاخوری از ماست کم چرب را با دو قاشق غذاخوری پودر سبوس برنج مخلوط کنید و پس از مرطوب کردن موهایتان این ترکیب را روی پوست کف سرتان بمالید. پس از گذشت 2 ساعت ماسک را به خوبی از روی سر خود بشویید.

سخن پایانی

فواید انواع ماسک موی سبوس برنج آنقدر زیاد است که شما برای برطرف بسیاری از مسائل مربوط به موها و پوست کف سر خود می توانید از آن استفاده کنید. تنها نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که در استفاده و ترکیب سبوس برنج با عصاره های دیگر زیاده روی نکنید و یک برنامه مراقبت از موی مرتب و کامل داشته باشید.

منبع: Better Not Younger

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2266

به "انواع ماسک موی سبوس برنج و فواید استفاده از آن برای پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع ماسک موی سبوس برنج و فواید استفاده از آن برای پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید