اولین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران در ایستگاه آخر

به گزارش تور کیش، تهران (پانا) - با حضور مسئولین کشور، استانی و شهرستانی، اولین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور با معرفی آثار برتر بازیگری، طراحی لباس، طراحی صحنه، گریم، نویسندگی و کارگردانی، به کار خود سرانجام داد.

اولین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران در ایستگاه آخر

فرهاد قاسم پور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگی هنری و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر درسی که در سالن فرهنگ سرای شهرستان میناب برگزار می شد، گفت: خشنود هستم در فضای استانی قرار دارم که جغرافیای آن خاستگاه بسیاری از بزرگان هنرمندان و مهد فرهنگ بوده است.

وی اضافه نمود: اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش دو رویکرد؛ تربیت هنری و هنرمند پروری و بعلاوه استفاده از زبان و بیان هنری برای آموزش مفاهیم نظام تعلیم و تربیت را دنبال می نماید که تئاتر درسی تلاقی این دو رویکرد است.

به گفته قاسم پور، تئاتر درسی می تواند در تسهیل، تسریع و شیرین شدن فرایند آموزش و پرورش و دوری از آموزش های سنتی و نیز شناسایی، جذب و راهنمایی دانش آموزان مستعد، نقش آفرینی کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگی هنری و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سرود دانش آموزی میناب را می توان جزء میراث فرهنگی و هنری استان و کشور نام برد، گفت: برای شناساندن آثار برتر دانش آموزی، هفته ای بنام سرود و نمایش نام گذاری شده و آثار فاخر سرود و تئاتر کشوری را به وسیله برنامه شاد در بازدید همه هنر دوستان قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1993

به "اولین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران در ایستگاه آخر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران در ایستگاه آخر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید