آنالیز ویژگی های کلیسای نوتردام

به گزارش تور کیش، کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام در پاریس را می توان یکی از بهترین جاذبه های پاریس دانست که این کلیسا می تواند به عنوان بهترین انتخاب برای بازدید در فرانسه باشد. توجه داشته باشید که بازدید از کلیسا نوتردام در برنامه سفر با تور فرانسه خواهد بود و می توانید بهترین لحظات را در این کلیسا سپری نمایید. این کلیسا الهام دهنده داستان ها و افسانه های بسیاری می باشد و تاریخچه بلندی داشته است. کلیسا نوتردام از جمله بهترین جاذبه های پاریس به شمار می رود و یکی از جاذبه هایی است که هر گردشگری در پاریس از آن دیدن خواهد کرد. این کلیسا بارها مورد بازسازی قرار گرفته و به همین دلیل زیبایی خود را از دست نداده است. مهمترین و زیباترین بخش کلیسای نوتردام را می توان سقف و مناره آن دانست که متاسفانه طی یک آتش سوزی این مناره و سقف زیبای آن در آتش سوخت و از بین رفت. بازدید از این کلیسا همه روزه امکان پذیر بوده و امکان بازدید از آن برای همگان وجود خواهد داشت. گفتنی است که کلیسای نوتردام معماری بسیار زیبایی داشته و نمادی از تاریخ و معماری فرانسه به حساب می آید. تاریخچه دور و دراز کلیسا نوتردام ارزش شنیدن خواهد داشت و در ادامه به بعضی از مهمترین اتفاقات این بنا پرداخته ایم:

آنالیز ویژگی های کلیسای نوتردام

تاریخچه کلیسای نوتردام

معماری زیبای کلیسا نوتردام سبب مشهوریت این بنا شده است و علاوه بر مردم فرانسه برای گردشگران نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به دلیل آتش سوزی که در تاریخ 15 آپریل رخ داد بسیاری از رسانه ها خبر از این امر دارند. معماری کلیسای نوتردام به سبک گوتیک می باشد و یکی از بهترین آثار به جای مانده از قرن 4 میلادی می باشد. در سال های قدیم این کلیسا در جزیره سیته واقع شده بوده است و در ابتدا کلیسای نوتردام به عنوان تالار مذهبی بوده است. در قرن 4 ام میلادی این تالار تخریب شده و به جای آن کلیسا نوتردام ساخته شد. این بنا تا قرن 12 ام شکل خود را از دست نداد و در قرن 12 ام به مساحت این کلیسا افزوده شد و دلیل افزایش وسعت این کلیسا محبوبیت زیاد آن در میان گردشگران می باشد. در قرن 12 ام کلیسای قدیمی که در قرن 4 ساخته شده بود تخریب شد و به جای آن یک کلیسا تازه ای تاسیس شد و بنای این کلیسا بسیار زیباتر و بزرگ تر از کلیسای قبلی بوده است. در سال 1163 شروع ساخت این کلیسا شروع شد و دو قرن ساخت آن به طول انجامید. در سال 1345 که ساخت بنای کلیسا به اتمام رسید به عنوان بزرگترین کلیسا اروپایی شناخته می شده است. پس از ساخت این بنا کلیسا های بسیار ساخته شدند اما به هیچ وجه نتوانستند جای کلیسای نوتردام را بگیرند. مجسمه ها از جمله بهترین سازه های این کلیسا به شمار می روند که این مجسمه ها از جنس چوب و سنگ می باشند.

اهمیت تاریخی کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام از نظر تاریخی اهمیت ویژه ای دارد و به عنوان یکی از تاریخی ترین جاذبه ها در منطقه شناخته می گردد و در کل دنیا مشهور می باشد. از جمله مواردی که می توانند اهمیت تاریخی کلیسا نوتردام را نشان دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- معنی نوتردام در زبان فرانسوی بانوی ما می باشد و به همین دلیل مجسمه های بسیاری را در آن می توانید مشاهده نمایید.

- نوتردام به عنوان اصلی ترین نماد تاریخ فرانسه شناخته می گردد و از آن به عنوان گنجینه تاریخی یاد می گردد.

- یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این کلیسا به وقوع پیوسته است می توان به تاجگذاری ناپلئون بناپارت اشاره کرد که در سال 1804 اتفاق افتاده است.

- سال 1970 نیز سال تشییع ژنرال دوگل می باشد که در این کلیسا انجام شد.

- این کلیسا نماد های بسیاری از مذهب مسیحیت را در خود جای داده است که از جمله مهمترین آنها می توان به تاج خاردار اشاره کرد.

ساخت کلیسای نوتردام

ساخت کلیسای نوتردام به دستور لوئی ششم انجام پذیرفت و در آن موقع پادشاه فرانسه بوده است. وزیر اعظم وقت نیز یکی از افرادی بوده است که بر این تصمیم تاثیرگذار بوده است. در ساخت بخش بخش این کلیسا از معماری خاصی استفاده شده است و تماشای دیوارهای آن نیز می تواند معماری خاص فرانسوی ها را به تصویر بکشد. پس از ساخت کلیسای نوتردام بخش هایی نیز به آن افزوده شده است و از جمله مهمترین آنها می توان به شبستان کلیسا اشاره کرد. زیبایی این کلیسا همگان را مات و مبهوت خود خواهد ساخت.

داستان گوژپشت کلیسای نوتردام

گوژپشت یکی از داستان هایی است که به اهمیت این کلیسا افزوده است و در این داستان کلیسای نوتردام فرانسه به صورت برجسته نشان داده شده و سبب رغبت یافتن بسیاری شده است. نویسنده داستان گوژپشت ویکتور هوگو بوده است و نام کتاب خود را گوژپشت نوتردام گذاشت. این کتاب در سال 1831 به نوشتار درآمد و واقعه اجتماعی در فرانسه را بیان می کند. گوژپشت ناجی دختری است که ابتدا دستور کشتن دختر را دارد و سپس وی را نجات می دهد. این کتاب اشاره دقیق به کلیسای نوتردام نموده است و می توانید با خواندن کتاب با این کلیسا نیز آشنا شوید.

آتش سوزی در کلیسای نوتردام

در تاریخ 16 آپریل سال 2019 کلیسای نوتردام مورد آتش سوزی بزرگی نهاده شد و این آتش سوزی زمانی به وقوع پیوست که کارکنان مشغول بازسازی بنای کلیسا بوده اند. این آتش سوزی ضایعه بزرگی بوده و بسیاری از مردم دنیا را ناراحت کرد. این آتش سوزی بخش های اعظمی از کلیسا را سوزاند و صدمه بسیاری به این کلیسا وارد آورد. یکی از مهمترین صدمات آتش سوزی می توان به از بین رفتن سقف و مناره آن اشاره کرد که این امر از زیبایی این کلیسا کاست اما امروزه اقدامات وسیعی برای بازسازی کلیسا صورت گرفته و بخشی از آن مورد بازسازی نهاده شده است و امید است که بتواند نمای اولیه خود را به دست آورد.

کلیسای نوتردام پاریس تشکیل شده از بخش های مختلفی می باشد که تمامی بخش ها متناسب با استاندارد های خاصی ساخته شده اند که در این رابطه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- در بخش بالایی درب اصلی کلیسا می توانید 28 مجسمه که هر یک از آنها 5/3 متر ارتفاع دارند را مشاهده نمایید که این مجسمه ها نشان دهنده پادشاهانی است که قبل از ظهور عیسی مسیح حکومت نموده اند.

- مناره کلیسا 96 متر ارتفاع دارد.

- برج های کلیسای نوتردام 69 متر ارتفاع دارند و و در صورتی که تمایل به بالا رفتن داشته باشید باید 380 پله را پشت سر بگذارید.

- بلند ترین بخش این کلیسا 43 متر ارتفاع دارد که مسقف بوده و در سقف آن نیز می توانید کنده های زیبایی را مشاهده نمایید.

- ساختمان کلیسا دارای 113 پنجره بوده و 75 ستون سقف را نگاه داشته اند.

- ناقوس های این کلیسا پس از ساخت بنا به آن افزوده شده اند و بر زیبایی هرچه تمام تر آن اضافه نموده اند.

- در داخل این کلیسا می توانید دو دستگاه ارگ مشاهده نمایید که این دستگاه ها در قدیم بسیار مورد استفاده قرار می گرفته اند.

- طول و عرض ساختمان کلیسا نیز 130 متر و 48 متر می باشند.

منبع: دلتابان
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 317

به "آنالیز ویژگی های کلیسای نوتردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ویژگی های کلیسای نوتردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید