تحسین یک استقلالی از حضور باقری در تیم ملی، تصمیم همشمندانه ای بود

به گزارش تور کیش، هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی احتیاج به هماهنگی داشت و برگزاری بازی محبت آمیز حتی مقابل تیم های ضعیف هم به ما یاری می کرد.

تحسین یک استقلالی از حضور باقری در تیم ملی، تصمیم همشمندانه ای بود

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، مجید نامجومطلق درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه شروع رقابت های دور برگشت مقدماتی جام جهانی 2022 گفت: با توجه به شرایطی که از قبل ایجاد شده تیم ما اکنون شرایط سختی دارد. برای اینکه ببینیم این تیم چرا به چنین روزی افتاد باید مقداری به عقب بازگردیم. سوای بحث اخلاقی و ارتباط خوب برقرار نکردن کارلوس کی روش با مسئولان فدراسیون و پیشکسوتان بی انصافی است که درباره تاثیر فنی وی در فوتبال ایران صحبت نکنیم.

وی اضافه نمود: کی روش به تیم ملی اعتبار جهانی داد. دو دوره به راحتی با وی به جام جهانی صعود نموده و در این رقابت ها بازی های خیلی خوبی به نمایش گذاشتیم. این مربی به رشد فوتبال ما خیلی یاری کرد اما متاسفانه به دلایل زیادی کی روش را از تیم ملی کنار زده و گزینه مناسبی انتخاب نکردیم. این یکی از مسائل عظیم فدراسیون فوتبال بود و در ادامه آمدن ویلموتس لطمات زیادی از لحاظ فنی و مالی به فوتبال ما زد.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران توضیح داد: ویلموتس خیلی برای تیم ملی وقت نمی گذاشت. به کی روش ایراد می گرفتیم بیشتر در خارج از کشور است و خیلی بازی ها را رصد نمی نماید اما متاسفانه ویلموتس مرز این مسائل را شکست. خیلی به فوتبال ما توجه نمی کرد و دل به کارش نمی داد. به همین دلیل بدترین نتایج سال های اخیر تیم ملی را رقم زد و در نهایت در شرایط خیلی بدی ما رها کرد و رفت.

نامجومطلق ادامه داد: در ادامه هم با وجود اینکه خودش قرارداد را رها نموده بود خسارت سنگین و جبران ناپذیری به فوتبال ما زد که تبعاتش همچنان به فوتبال ایران تحمیل می شود. از لحاظ فنی هم با وی در گردابی قرار گرفتیم که برای خروج از آن باید کوشش مضاعفی کنیم.

وی اضافه نمود: تیم ملی اکنون چهار بازی بسیار حساس پیش رو دارد. انصراف کره شمالی هم کار ما را بسیار سخت تر از قبل کرد اما نکته خیلی مثبت این است که اکنون تیم خیلی خوبی داریم. هرچند بعضی بازیکنان داخلی مثل فرشید اسماعیلی، سجاد شهباززاده و محمد محبی که در تیم های استقلال و سپاهان نفرات تاثیرگذاری هستند و آمادگی بسیار بالایی دارند هم می توانستند در فهرست تیم ملی باشند اما نباید از یاد برد بیشتر نفرات ما لژیونر هستند که شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می دهند.

مربی اسبق استقلال افزود: این نفرات لژیونر اکنون در آمادگی کامل هستند و از سردار آزمون و مهدی طارمی تا سایر بازیکنان با شرایط خیلی خوبی به اردوی تیم ملی آمده اند. این موضوع می تواند امتیاز خیلی مثبتی برای تیم ملی باشد. تنها مشکل فعلی کادرفنی تیم ملی این است که بازیکنان داخلی و لژیونر از لیگ های پرفشار خارج شده و تا آخرین لحظه در ترکیب تیم های خود بازی می کردند. این موضوع به خستگی بازیکنان اضافه نموده و با توجه به نزدیکی مسابقات زمان زیادی برای ریکاوری بازیکنان نداریم.

نامجومطلق عنوان نمود: اگر می توانستیم قبل از سفر به بحرین یکی دو بازی تدارکاتی انجام بدهیم تیم ما با آمادگی کامل راهی این رقابت ها می شد. در این شرایط خیلی نمی توان روی انجام کارهای فنی و تاکتیکی اقدام کرد و بیشتر باید روی ریکاوری خوب جسمی و روحی بازیکنان کار کرد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری بازی های تدارکاتی برای تیم ملی گفت: هرچند این نفرات در سال های اخیر کنار هم بازی نموده اند اما فوتبال ورزشی است که مدام احتیاج به هماهنگی دارد و برگزاری ملاقاتهای تدارکاتی می توانست به هماهنگی بیشتر بازیکنان با هم و آشنایی آنها با تفکرات کادرفنی یاری کند. برخلاف عراق و بحرین ما نتوانستیم بازی محبت آمیز انجام بدهیم. متاسفانه نتوانستیم ملاقات محبت آمیز برگزار کنیم اما در این شرایط حتی بازی کردن مقابل تیم های متوسط و ضعیف هم می توانست به تیم ملی یاری کند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران توضیح داد: ملاقات اول ما مقابل هنگ کنگ است که می توانیم به عنوان یک بازی تدارکاتی روی آن حساب نموده و از این مسابقه برای آشنایی بیشتر بازیکنان و کادرفنی تیم ملی استفاده کنیم. ملاقاتهای اصلی ما مقابل بحرین و عراق است و امیدوارم تا آن موقع بازیکنان تیم ملی به هماهنگی لازم برسند.

نامجو مطلق اضافه نمود: نکته حائز اهمیت این است که بازیکنان ما مرد روزهای سخت هستند و چنین شرایطی را هم در گذشته تجربه نموده ایم. نمونه آن هم بازی تاریخی با استرالیا است که آن حماسه و اتفاق عظیم رقم خورد. همچنین در زمان کارلوس کی روش هم در شرایطی که حتی تساوی مقابل کره جنوبی در خانه حریف سبب حذف تیم ملی می شد، در خاک این کشور حریف را شکست دادیم.

وی اعلام کرد: امیدوارم این بار هم بتوانیم از چنین شرایط سخت و بحرانی عبور کنیم، زیرا بازیکنان ما ثابت نموده اند در شرایط این چنینی با روحیه مضاعف می توانند از پس مسائل برآیند. صعود از این مرحله کار بسیار دشواری است اما باید اولویت مان عبور از این شرایط سخت باشد. هر چند در مرحله بعدی تقابل با تیم هایی مثل ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، ازبکستان و... شرایط سختی را ایجاد می نماید، اما اکنون کار ما بسیار سخت تر از مرحله بعد است، زیرا برای مرحله بعد هم زمان کافی داریم و هم هماهنگی بازیکنان بیشتر می شود، به همین دلیل شانس پیروزیت مان در مرحله بعدی بالاتر می رود.

هافبک اسبق تیم ملی کشورمان اضافه نمود: این چهار مسابقه حکم اصلی رفتن به جام جهانی را برای ما دارد و امیدوارم پرتوان و پرکوشش وارد این مسابقات شویم تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم. با توجه به پتانسیل فوتبال ایران خیلی خوش بین هستم که به عنوان تیم اول راهی دور نهایی مقدماتی جام جهانی شویم.

نامجومطلق در باره اضافه شدن کریم باقری به کادر فنی تیم ملی شرح داد: این موضوع یکی از بهترین و هوشمندانه ترین تصمیمات فدراسیون فوتبال،اسکوچیچ و سایر افرادی بود که می خواستند به تیم ملی یاری نمایند زیرا باقری وی فوتبالیست عظیمی بوده که انسان بسیار عظیمی هم است. وی توانایی ویژه ای در نزدیک کردن بازیکنان و کادر فنی به هم دارند. از طرفی بازیکنان تیم ملی احترام ویژه ای برای آقاکریم قائل هستند.

وی ادامه داد: از زمانی که باقری بازیکن جوانی بود، وی را می شناسم و خصوصیات اخلاقی فوق العاده ای دارد. قطعا کریم می توان پل ارتباطی خوبی بین بازیکنان و کادر فنی تیم ملی ایجاد کند. حضور باقری در کادر فنی فاکتور بسیار مهمی برای تیم ملی است و امیدوارم بتواند در کارش پیروز عمل کند. وی می تواند بیشتر به بازیکنان نزدیک شود و ارتباط خوبی بین آنها و مربیان تیم ملی ایجاد کند.

مربی اسبق استقلال درباره اظهارات شهاب الدین عزیزی خادم مبنی بر سکوت عجیب در حمایت از تیم ملی گفت: بحث تیم ملی خیلی فراتر از باشگاهی است و یک تیم باشگاهی را پیش رو نداریم که به خاطر آنها دودستگی ایجاد شود و بعضی هواداران هوادار یک تیم و بعضی دیگر هوادار تیم دیگری باشند. پیروزیت فوتبال ما هم به نتایج خوب تیم ملی بازمی شود و پیروزیت این تیم می تواند جلوه بیشتری به فوتبال ایران بدهد. همه در بحث تیم ملی مشترک المنافع هستیم و می خواهیم این تیم پیروز باشد.

نامجومطلق ادامه داد: نمی دانم منظور عزیزی خادم از این جمله چه افرادی هستند، اما همه پیشکسوتان، مردم و اهالی فوتبال پیروزیت تیم ملی را می خواهند. شاید موضوعی که عزیزی خادم در باره آن صحبت نموده مربوط به بحث توجهی است که مقامات دولتی باید از تیم ملی داشته باشند که من اطلاع دقیقی از آن ندارم و نمی خواهم درباره اش صحبت کنم. اما حمایت مردم و اهالی فوتبل از تیم ملی غیرقابل انکار است. همه دلمان برای این تیم می تپد و برایش آرزوی پیروزیت داریم.

وی اضافه نمود: در شرایطی که مردم ایران از لحاظ مالی و به خاطر ویروس کرونا شرایط خوبی ندارند، پیروزیت تیم ملی برای آنها آرامش بخش است و تا مدتی می توانند مسائل شان را فراموش نمایند. به همین دلیل همه باید از صمیم قلب خود حامی تیم ملی باشند تا این تیم به پیروزیت برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1632

به "تحسین یک استقلالی از حضور باقری در تیم ملی، تصمیم همشمندانه ای بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحسین یک استقلالی از حضور باقری در تیم ملی، تصمیم همشمندانه ای بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید