ترکیه و قبرس شمالی رزمایش نظامی برگزار می کنند

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، ترکیه گفت رزمایش مشترک نیروهای مسلح این کشور با فرماندهی نیروهای امنیتیِ جمهوری تُرک نشین قبرس شمالی از فردا ششم سپتامبر (16 شهریور)، به مدت چهار روز آغاز خواهد شد.

ترکیه و قبرس شمالی رزمایش نظامی برگزار می کنند

این رزمایش یک روز بعد از آن انجام می شود که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو می گوید که برای حل مناقشه مدیترانه شرقی، میانجیگری بین یونان و ترکیه را آغاز کرده است.

ظاهراً در مرحله نخست، مقامات نظامی دو کشور به گفتگو نشسته اند و به رغم بی نتیجه بودن گفتگوها، تلاش برای حل مسالمت آمیز مسئله ادامه دارد.

به گزارش خبرنگاران، اگرچه رزمایش ترکیه و قبرس شمالی در ادامه تنش های اخیر مدیترانه بر سر منابع انرژی منطقه قابل ارزیابی است؛ اما توجیه دیگری نیز دارد و آن هم قدرت نمایی در مخالفت با تصمیم آمریکا مبنی بر معافیت یک ساله جمهوری قبرس جنوبی از تحریم تسلیحاتی است.

پیشتر، وزارت خارجه ترکیه تصمیم آمریکا را مبنی بر لغو تحریم تسلیحاتی قبرس جنوبی، ناسازگار با روح اتحاد آنکارا-واشنگتن ارزیابی کرده و گفته بود این اقدام فضای صلح آمیز موجود را مسموم می کند.

این وزارتخانه همچنین تهدید کرده بود چنانچه آمریکا در این تصمیم بازنگری نکند، آنکارا اقداماتی را برای مقابله اتخاذ خواهد کرد.

قبرس جنوبی یونانی نشین و از حمایت آتن برخوردار است- مسئله ای که حتی پیش از جدی شدن بحران مدیترانه شرقی، عامل اختلاف ترکیه و یونان بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1162

به "ترکیه و قبرس شمالی رزمایش نظامی برگزار می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه و قبرس شمالی رزمایش نظامی برگزار می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید