جنس پوست خود را بشناسید

به گزارش تور کیش، نگهداری از پوست گاهی تبدیل به دغدغه می گردد، اینکه چطور باید در سرما یا گرما از آن مراقبت کرد ضروری است بدانیم پوست بدمان کدامیک از انواع پوست است و در هر فصل باید چه مراقبت هایی را در نظر گرفت

جنس پوست خود را بشناسید

دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه ا.. در گفت وگویی به خبرآنلاین می گوید: به طور کلی چهار نوع پوست وجود دارد، پوست خشک و چرب که شایع ترین نوع پوست است و موارد نادری از قبیل پوست حساس و مختلط از انواع دیگر پوست محسوب می شوند.

این استاد دانشگاه درباره شناسایی پوست حساس بیان می نماید: پوست حساس معمولاً از دوران کودکی معین می گردد، این افراد کسانی هستند که حتی از انواع شوینده های ملایم هم استفاده می نمایند، باز هم ممکن است دچار خشکی پوست و خارش شوند. بعلاوه کسانی که دارای پوست مختلط هستند معمولاً قسمت مرکزی صورت شان پوست چرب دارد و قسمت حاشیه ای صورت پوستی خشک دارد، لذا مراقبت از این پوست ها کمی مشکل است.

داوودی در ادامه می گوید: عمومِ مردم پوست خشک یا چرب دارند که به مرور زمان، در سنین مختلف و در شرایط آب وهوایی مختلف یا گاهی هنگام مصرف بعضی داروها ممکن است تغییر کند.

او برای شناسایی و مراقبت از پوست خشک می گوید: کسانی که پوست خشک دارند، اولاً بعد از استحمام و شست وشو احساس کشیدگی و ترک روی پوست می نمایند، دوماً در این افراد پوست ریزی نیز وجود دارد و پوسه های ظریفی به شکل شوره روی بدنشان ایجاد می گردد که این مورد در فصل زمستان شایع تر است. کسانی که پوست خشک دارند باید دفعات استحمام به ویژه در فصل زمستان را کم نمایند و از شوینده های ملایم استفاده نمایند.

داوودی برای شناسایی و مراقبت از پوست چرب بیان می نماید: کسانی که پوست چرب دارند ممکن است بعد از استحمام همچنان احساس چرب بودن داشته باشند، چرب ترین قسمت های بدن پوست صورت و مو است. این افراد معمولاً در تابستان ها مسائل شان بیشتر می گردد و باید شست وشوی بیشتری انجام دهند و شوینده های مناسب برای این پوست بدن شان استفاده نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2170

به "جنس پوست خود را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنس پوست خود را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید